2.0 JTDM, a 170 lóerős dízel
A Giuliettát ötféle motorral kezdik forgalmazni, mind az öt turbós. Lesz háromféle benzines, egy 120 lovas 1,4-es és egy 170 lovas, szintén 1,4-es Multiair, valamint egy 1750 köbcentis 235 lóerővel. Dízelmotorból kettő lesz, egy 105 lovas 1,6-os JTDM valamint egy kétliteres, 170 lovas JTDM. Ez utóbbit ki is próbáltuk.
A motornak hidegen még volt valami hangja, de miután bemelegedett, példás csendben tette a dolgát. Az utastér meglepően zajmentes volt nagy sebességnél illetve magas főtengely-fordulatnál is.
Erőnek sem voltunk híján, a 170 lóerő mellé 350 Nm nyomaték és 7,9 másodperces gyorsulás társul. A dízel Giulietta könnyed és dinamikus minden sebességtartományban, még a fordulatszámra sem kell izzadva figyelni, nagyon sokat kell ejtenünk ahhoz, hogy a motor fuldokolni kezdjen, ugyanis már 1800 környékén is egészen normálisan húz. A váltóval már nem voltam ennyire elégedett, nem volt rossz, de nem is nőtt a szívemhez, járhatna könnyebben és rövidebb utakon.
A kormányzás nagyon pontos, a Giulietta remekül irányítható. Az új, elöl MacPherson, hátul multilink futómű tényleg jól sikerült, a tesztautó magabiztosan, nagyautósan siklott az autópályán mégis kitartóan kapaszkodott a szűk kanyarokban a szerpentinen. Bár a 170 lovas dízel nem sportkocsi, nagyon kellemes társ lehet egy könnyed, sportos vasárnap délutáni autókázás során.
Sok kátyúval sajnos nem találkoztunk, így nehéz megítélni, hogyan tolerálja majd a futómű magyar utakat. A kanyarsebességből arra következtetnék, hogy nem ez lesz a kategória legkényelmesebb képviselője, a Giulietta ugyanis kifejezetten sportos, de azért valószínűleg annyira nem feszes a futóműve, hogy ez komoly problémát jelentsen.
1750 Turbo, a 235 lovas szörnyecske
A legkomolyabb Giuliettát, a 235 lovas, 1750 köbcentis, benzines változatot is vezethettük, méghozzá a cég saját bejáratú tesztpályáján, szóval el lehetett ereszteni rendesen. A motor literére 194 Nm nyomaték jut, szóval van benne erő bőven, így ideális esetben a csúcs-Giulietta 6,8 másodperc alatt százon van és 242 a végsebessége.
Még mielőtt felmegyünk a versenypályára, egy-két fontos információ. Az első futóműhöz egy Q2 néven futó elektronikus kütyü kapcsolódik. Direkt nem írtam sperr diffit, mert ez a fékeket kapcsolgatja, szóval nem is úgy működik, ráadásul nem is nagyon éreztem semmit a tevékenységéből; hiába hangsúlyozza a sajtóanyag, hogy ez gyakorlatilag egy elektronikusan működő részlegesen önzáró differenciálmű, valójában nem az, én legalábbis nem tapasztaltam áldásos munkásságának a következményeit.
A másik apró bibi, hogy az elektronikát nem lehet teljesen kiiktatni. Egy háromállású kapcsoló segítségével választhatunk nagyon félős, közepesen félős és vagány üzemmódok közül, de még a vagány, na jó, dynamic módban sem kapjuk meg teljesen az irányítást, ilyenkor is el-elveszi a gázt a komputer, szóval csak 84,49 százalékban uraljuk a gépet, nem többen.
Mindezek ellenére a 1750 egyáltalán nem okozott csalódást. A váltója jó volt, a fékerő brutális és nagyon szépen fordult. Nem volt különösen izgalmas, simán csak rendben volt, de ebben a kategóriában, vagyis 220-250 lóerő és elsőkerék-hajtás mellett nem sok nagyon izgalmas kocsit gyártottak eddig.
A gyors kanyarokban nagyon stabilnak és gyorsnak éreztem az autót, remekül lehetett kontrolálni még egészen extrém helyzetben is, a lassú kanyarokban azonban alulkormányzott volt és lassú, ilyenkor lehetett érezni, milyen jó lett volna egy rendes sperr az elektromos izé helyett.
Tetszett a 1750, mert gyors, kezes, precíz és jól irányítható, de egy kicsivel több tüzet, egy kicsit közvetlenebbül reagáló motort, vagy egy kicsit rövidebb váltót, vagy egy rendes sperrt vagy egy teljesen kiiktatható elektronikát, vagy ezek közül legalább egyet kaphatott volna, hogy igazi streetfighter válhasson belőle. Így kissé modoros lett, ezt viszont a megjelenésével kompenzálja.
A Giulietta nem tökéletes autó, mégis nagyon lehet szeretni. Igazán. Azt már tudjuk, hogy júniusban kezdik majd forgalmazni nálunk, azt azonban nem, hogy mennyiért. Nem valószínű, hogy ez lesz a legjobb vétel a kategóriában, az olasz árat ugyanis megmondták: 20 300 euró, vagyis majdnem 5,4 millió forint. Ennek ellenére szeretettel várjuk.