Használtteszt: Ford Focus 1.4 16V Fresh - 2003

Használt Focus, a cégautómumus?

Használtteszt: Ford Focus 1.4 16V Fresh - 2003

2010.04.19. 07:48

Adatlap Ford Focus Fresh 1.4 16V - 2003

  • 1388 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 75 LE @ 5000 rpm
  • 123 Nm @ 3500 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    15.1 másodperc
  • Végsebesség:
    171 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    6.7 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    8.8 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    5.4 l/100km

A Focus I. egyébként egy jó méretű autó. Én magamra állított első üléssel szorongás nélkül fértem el hátul, úgy, hogy elég kényelmes is az ülés. Ráadásul nem is túl keskeny az autó, három vékonyabb embernek elég a hely, rövid távon. A csomagtartó már kevésbé, az akkora, mint a kor jellemző átlaga. Igaz, ma sem várunk többet egy hasonló ötajtóstól: 370 liter az alap.

A motor ereje inkább kevesebb utassal, inkább sík vidéki, inkább lassabb autózáshoz elég, az 1,4-es Focus nem alternatívája az ST170-nek. Városba, országútra megfelel, autópályára viszont már nincsenek ütőkártyái. Hacsak az nem, hogy keveset fogyaszt. Viktor, a kombival 7,5 körül járt. Ám menet közben az fogalmazódott meg bennem, hogy akinek a költségek nem elsődlegesek, az inkább vegyen 1,6-os benzinest, mert az az optimális. Például, közel 5 másodpercet ver rá százra gyorsításban, ami azt jelenti: a kettő ég és föld. Az 1,4-es motornak mindent szorgalomból kell megoldania, 3500-tól kezd el húzni, szóval, pörgetni kell.

Aki ezzel meg tud békélni, imádni fogja, mert a futóműve, kormányzása nagyon agilis, az idő tájt, amikor új volt, nem volt még egy típus, ami hasonlóan közvetlen, kezes és élvezetes vezetést nyújtott volna. Már a vaskos kormányt megfogni is jó, kellemes anyagból van – pedig nem bőr, hanem csupasz műanyag. A fék is jól fog, a váltó pedig kellemesen kapcsolható, leszámítva a hátramenet akadozását.

A Focusok megbízhatósága egyébként meglepően jó. A Népítélet 382 Focus I.-ítéletéből alig harminc a negatív, a többi igen jó véleménnyel van a típusról. A pontok átlaga is szokatlanul magas, 8,02 – érdemes ezt összevetni a múlt heti használt VW Polóéval. Egy biztos, a tesztpéldányban érzékelhető volt egy apró megtorpanás gyorsítás közben, ami utalhat a motorelektronika vagy a gyújtás hibájára, de lehet, hogy csupán a motormosás utózöngéje.

Viktor exkombija összesen két hibát produkált, egyszer egy szenzor romlott el, még a garanciális időszakban, a hiba miatt csak két-három henger működött. A másik hibajelenség az volt, hogy 60 ezer km után a motor nehezen indult, pontosabban többet kellett forgatni önindítóval, mint korábban. Ezt nem is sikerült a szerviznek orvosolnia, amúgy állítólag jellemző hiba, együtt lehet vele élni.

Szavazzon!

Viktor szerint tehát a Focus egy halál megbízható autó, ráadásul a szerviz sem drága. Egy olajcserés revízió márkaszervizben 20 ezer forint körül volt. Különleges olajat nem igényel a motor, meg egyebet sem, viszont arra figyelni kell, hogy vezérműszíjas, nem láncos – emiatt is fontos a valós futásteljesítmény ismerete. További műszaki jellegű kellemetlenség az, hogy a lámpaizzókat a bal oldalon irtó nehéz cserélni, mert ezt akadályozza az akkumulátor, amit ki kell szerelni. Szóval, nem egy útszéli művelet, pedig akad néhány példány, amely eszi az égőket. Még egy probléma fordult elő az első generációs Focusokkal: nagy hidegben a szélvédőt megmosva az üveg könnyen elrepedt.

Meglepődtem azon, hogy a Focus első generációja ennyire jó. Lehet, hogy napjaink gazdasági csodája a típus? Elvégre, a teljesítményadótól a kötelezőig, kedvezőek az állandó költségei, takarékos, csendes és olcsón javítható. Ráadásul, egész jó áron megvehető, gyakorlatilag kisautó-árban adják, annyi van belőle használtan.

Csak résen kell lenni, és öt percen belül telefonálni kell a tulajnak, ha megvan az igazi.

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Népítélet - Ford Focus