Amikor a gép még gép volt
Próba: Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Makinen Edition 2001
Ha azt mondom, megint egy dögunalmas Evo, meglincsel a nép. Pedig újságírói szempontból tényleg nehéz újat írni ezekről az egyébként zseniális autókról. Az Evo VI azonban engem is meglepett, más volt, mint azok az Evók, amiket eddig vezettem.
A hatos szériát 1999 és 2001 között gyártották. Nem túl hosszú idő, de a többi Evónak sem jutott sokkal több. A Tommi Makinen Edition egy limitált példányszámú, különleges kiadású Evo hatos. Más az első köténye, egy centivel közelebb ül a földhöz és az ülései is csinosabbak. Mindössze 2500 darabot gyártottak belőle, és mivel egy jó párat egészen biztosan agyonzúztak azóta, igencsak szerencsésnek érezhettem magam, hogy pont egy ilyen ritka példány került a kezeim közé.
Még mielőtt elmerülnénk az autózás örömeiben, tisztázni kell néhány dolgot. A tesztelt autó nem volt agyontuningolva, de nem is volt gyári állapotú, így az itt következő, vezetési élményemet leíró sorok tartalma nem biztos, hogy tökéletesen igaz minden Evo VI-ra. A gátlók és a rugók gyáriak, de előre beraktak egy Torsen diffit és elöl-hátul toronymerevítőkkel támogatták meg a futóművet. A motortérben az Evo IX-es turbófeltöltője és egy APS lefúvószelep jelent meg, a teljesítmény pedig 380 lóerőre ugrott a gyári 280-ról.
Ennyit tudtam a kocsiról, amikor átvettem a volánt. Tudom, a vezetési élmény ecsetelgetése előtt írnom kéne arról, hogy néz ki az autó, de erről tényleg nem lehet már több bőrt lehúzni. Az extra kötényével a Makinen Edition talán még félelmetesebb, mint a többiek, a szárnya és a kipufogója brutális, de a lámpái ennek is nyomik a műszerfal meg egyszerűen iszonyat – az ablaktörlő bajuszkapcsolóját ösztönösen kinevettem, aztán rendesen megsajnáltam szegényt, annyira nyüzöge.
Annyi baj legyen, a CL Mercinek és a Lancer Evónak soha nem lesz ugyanaz a célközönsége, szóval ennyi pont elég is arról, mennyire erős dizájnban a Mitsubishi. Inkább nézzük, mit művel az aszfalttal.
Rögtön az indulásnál leégettem magam a tulaj előtt. A szinter kuplungot sem a gyáriak szerelték be, a megnövelt teljesítmény miatt került a kocsiba ez a relatíve olcsó, mégis strapabíró megoldás. A szinter kuplung olyan, mint a villanykapcsoló, két állása van, ennél fogva a kocsival nem könnyű szépen, rángatásmentesen elindulni, mert ezt a szerkentyűt csúsztatni nem lehet. Némi gyakorlás után persze meg lehet szokni a dolgot, és kellő rutinnal pontosan ugyanolyan elindulásokat produkálhatunk, mint a szinter előtti időben, szóval kompromisszum, de nem vészes.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Hírek
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
