Mennyire legyen összkerekes?
Megvolt: Chevrolet Captiva Sport LT High Red Sport 2.0D AT
Amikor megláttam a rokonok házát az esti híradó előzetesében, már éreztem, gond lesz. Félméteres víz hömpölygött az utcában és persze a házban is. Elmondásuk szerint késő este még gondolták, megnézik, milyen a patak, de addigra már egész keveset kellett gyalogolni, mert bejött a konyhába. Így már vasárnap este sejtettem, hogy a következő héten kinéz nekem egy nógrádi túra.
Hétfőn elkezdtem a Hollókő környéki utakhoz illő magasabb és ballonosabb tesztautó után rágni Papp Tibi fülét. Végül ezt megunva, kicsit emelkedett hangon megkérdezte, mennyire kell összkerekesnek lennie. Megszeppenve mondtam, hogy inkább a hasmagasságra és a kicsit magasabb oldalfalú abroncsokra gyúrjunk. A megoldás egy Captiva lett. Mivel közben beesett a jó idő és kívülről csak a homokzsákok, a házak fala meg egy-egy átkígyózó szivattyú emlékeztet a rendkívüli helyzetre, így a remek 4x4-et nem is volt lehetőségem kihasználni.
Azért a víz által félig elmosott és amúgy is kevéssé karbantartott mátraalji utakon tudtam értékelni a magas építés nyújtotta komfortot. A futómű remekül csillapította a hepéket és hupákat, és a hirtelen elém ugró – nagyobb anyakoca dagonyázására alkalmas – üregek kikerülése közben se kezdett vad himbálózásba a kasztni.
A motor a jól megszokott és ismert 2 literes, 150 lóerős turbódízel, ami 5 sebességes automata váltóval kapcsolódott a hajtásláncba. A váltó életem egyik legjobbjának bizonyult, olyan finoman váltogatott, hogy szinte már CVT érzete volt. Viszont igen ritkán is váltott, normál tempóban autózva például 20-tól 60 km/h-ig a 3-ik sebességfokozatot találta ideálisnak, a felső tartományban már a szokatlan 2500 körüli fordulatszám környékére pörgetve a motort. Talán egy kicsit finomabban hangolva jobb fogyasztási értékeket érhetnének el, bár így se volt annyira rossz, vegyes körülmények között 9 literre jött ki.
A súly (1820 kg), az összkerékhajtás és a váltó miatt nem volt egy táltos, de azért ha odatapostam neki, viszonylag tempósan szedte a lábait. Kanyarodáskor se billeg, a kormány viszont a tipikus amerikai stílusú, túlszervózott darab. A motor hangja menet közben alig jut az utastérbe, annál inkább a tükrök környékén 40 körül érkező magas hangú fütyörészés. Sajnos álló helyzetben azért a motor is bejelentkezik, kemény traktorjelleget kölcsönözve a várakozásnak.
A kocsiban előrebambulva örömmel fedeztem fel egy minimális fészliftet. Úgy tűnik, a mérnökök meghallgatták kérésünket, vagy elfogyott a készlet, de sokkal kulturáltabbá vált a műszeregység.
És még valami, ami sok meglepetést okozott az úton: az érintőképernyős navigáció. Ez amúgy a nálam járt autó egyetlen extrája, és a konkurens márkákhoz képest egész olcsó is (250 000 Ft). Viszont remekül ismeri a legeldugottabb kis utakat is, amikről gyakran az ott lakók se tudnak.
Csak két apró idegesítő tulajdonsága volt. Az egyik, hogy minden érintésnél magas hangon csipogott, és egy hét alatt nem tudtam rájönni, hol lehet lekapcsolni. A másik, ha MP3-at játszottunk le az USB-ről, ami érdekes megoldással a navival volt összeköttetésben, nem lehetett hangszínt állítani, csak hangerőt. Amit viszont a rádión állíthattunk volna. Aminek szintén volt egy meglepetése: teljesen kikapcsolt állapotból is magához tért, és elmondta az útinformációt, amitől többször kaptunk infarktust.
A kocsiban 16 000 kilométer volt, ami tesztautónál nem kevés, de még semmi zörgés vagy leeső alkatrész nem zavarta az autózásunkat. A 7 személyes módot korlátozottan használtuk, hosszabb időre leghátra legfeljebb kiskutyát ültetnék. Viszont viszonylag jól variálható a raktér és a kétféle dőlésszögben állítható második sor, így például egy benzines fűkasza, egy sztenderd kasza és egy elektromos fűnyíró is befért három emberrel.
A Captiva nem új modell, már 2006 óta koptatja az utakat, mégse kell szégyenkeznie a kollégái mellett. Az olvasók 4 csillagos átlagosztályzata is arról tanúskodik, hogy aki megvette, kedveli. Nem egy élményautó, de kisebb árkokon, bokrokon simán elvisz, és télen se kell aggódnunk, hogy nem jutunk fel a hegyre.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
