Kisebb orgiát is rendezhetsz benne

VW Sharan 2010

2010.07.22. 08:38

– Erről jut eszembe! – kiáltott fel, és a telefonját előkapva elsietett. Én pedig végre kihajthattam a Filmstadtból, kabriózó, veteránautózó és különböző méretű hajókat vontató, szemlátomást szemtelenül gazdag bajorok között manőverezve elgurultam a szállodáig (átlagfogyasztás a komputer szerint: 6,8 liter).

A halra dobtam némi rákot, az egészet leöblítettem egy kis könnyű alkohollal, és később azon gondolkodtam a rézcsapokkal díszített, antikolt fürdőkádban, hogy felháborító, a német középosztály mit meg nem engedhet magának. Például akár egy VW Sharant, ami Magyarországon, akáclombos és sziblingmentes kis hazámban luxusautónak számít, tízmilló forintos, komoly befektetésnek. És ez már nem film, ez a kőkemény valóság. Teccettünk volna odébb népvándorolni vagy ezer kilométerrel.

Trendline, Comfortline, Highline

A Sharanból gyártásának tizenöt éve alatt több mint hatszázezer darabot adtak el. Ez nem tűnik soknak – a Touranból például több, mint a duplája fogyott –, de ne felejtsük el, hogy nagy és nem túl olcsó autóról van szó. A 2010-es Sharan értékesítése Európa-szerte, így Magyarországon is szeptemberben kezdődik, de rendeléseket már felvesznek a kereskedők. Az új egyterűt a régóta megszokott rendszerben, három felszereltségi csomagban kínálják, ezek további opciós extrákkal egészíthetők ki.

A Trendline elnevezés az alapkivitelt takarja, ami azonban már magában foglalja a legkedveltebb és legpraktikusabb felszereléseket. Hét légzsák, elektronikus menetstabilizáló, keréknyomás-figyelő, erős fékezésnél önműködően bekapcsolódó vészvillogó, gyerekzár szolgálja a biztonságot. A fűthető külső tükrök elektromosak, akárcsak az oldalablakok, a 16 colos felnikre 205-ös gumikat szerelnek. A vezetőülés magassága és a kartámasz pozíciója állítható, rakodóhelyből összesen harminchármat találunk, a nagy csomagtartót roló fedi. Ugyancsak az alapfelszereltség része a sebességfüggő rásegítésű elektromos szervokormány, az elektromos rögzítőfék, a félautomata Climatic légkondicionáló, a központi zár és a négy hangszórós, multifunkciós kijelzővel ellátott RCD 210 típusú hifi.

A középső szintet képviselő Comfortline kivitel 16 colos Memphis könnyűfém felnikkel, 215-ös abroncsokkal, fekete tetősínekkel, hővisszaverő szélvédővel, krómdíszítésekkel tesz túl a Trendline-on. A beltérben sportosabb, elektromos mozgatású, deréktámaszos első üléseket találunk, az anyósülés támlája előrebillenthető. Továbbiak? RCD 310 hifi, fényre sötétedő belső visszapillantó tükör, esőérzékelős ablaktörlők, fényszórókapcsoló automata hazakísérő funkcióval és tempomat.

A csúcsot a Highline kivitel jelenti. A 17 colos Sydney könnyűfém felniket 225-ös abroncsokkal adják, az ablakmosó fúvókái fűthetőek, a tetősínek krómozottak. A sportos ülések alcantara és bőrborításúak, a dekorcsíkok szálhúzott alumíniumból készülnek, az első ülések fűthetők, a volán és a sebváltógomb bőrbevonatot kap, a RCD 510 hifi érintőképernyős és CD-táras.

A csomagok további extrákkal egészíthetők ki, többek között duplakuplungos DSG automata sebességváltóval, DCC futómű-szabályozó rendszerrel, Start-stop rendszert és akkumulátor-visszatöltést magában foglaló Blue Motion csomaggal, háromzónás Climatronic légkondival (a hat- és hétüléses kivitelekhez), navival, fényszóróasszisztenssel, elektromos tolóajtókkal és csomagtérajtóval, új generációs parkasszisztenssel, 300 wattos Dynaudio hangrendszerrel, kulcsnélküli indítással és vonóhoroggal.

A magyar árakat még nem hozta nyilvánosságra a forgalmazó Porsche Hungária, de a németországi árak már ismertek, és azok alapján árcsökkenés várható! Az 1.4 TSI benzinmotoros Trendline kivitel 28 875 euróba kerül, ami 2475 euróval kevesebb az előző modell áráénál. Az alapfelszereltségű, 140 lerős 2.0 TDI-vel szerelt változat ára 30 950 euró. Még az idén összkerékhajtású verziót is piacra dobnak.

Dr. Vérten Sándor kommunikációs igazgató szerint nehéz megjósolni, milyen kereslet mutatkozik majd az új VW Sharan iránt. Arra számítanak, hogy az idén mintegy negyven, 2011-ben körülbelül száz darab talál itthon gazdára. Aki kicsit olcsóbban szeretné gyakorlatilag ugyanezt az autót megkapni, az elgondolkodhat a testvérmodell Seat Alhambra megvásárlásán is.

Maestro, music!

A sajtóút kényeztető bónusza egészen váratlan helyről érkezett: a Sharan hangszóróiból. Elsőrangú zenei válogatást töltöttek fel az infóközpont merevlemezére, dzsessz, blues, igényes slágerzene és dallamos klasszikus muzsika tökéletes keverékét, aminek egyik csúcspontja az volt, amikor Stefan Gwildis németül előadta a Papa was a rolling stone című Temptations-örökzöldet (Papa will da nicht mehr wohn'). Stevie Ray Vaughn, Vivaldi, Fourplay, Mendelsohn, Doobie Brothers, Santana, ilyen zenék jöttek sorban, tökéletes adagolásban, másfél órán keresztül. Valaki nagyon érzi a ritmust a VW kommunikációs osztályán! Miután váltótársammal, az origós Hollósy Balázzsal teljesen rákattantunk a válogatásra, a drága mérnökemberek, akiknek pedig sokat nyúztuk az idegrendszerét napközben, megpróbálták este megszerezni a hanganyagot, de a szerzői jog ugye, a szerzői jog. Nálunk meg épp nem volt csípőfogó…

http://www.youtube.com/watch?v=x5n6dWPWjAI – Stefan Gwildis: Papa will da nicht mehr wohn'

Egy hajóban süllyedünk

A menetpróba egyik állomása a Bavaria Filmstadt volt, ahol egy stúdióban többféle miliőt rendeztek be a Sharanok köré, jó kis játszóteret alkotva ezzel az autókkal való ismerkedésre, a különféle extrák kipróbálására. A program része volt a híres stúdióvárosban tett körséta, ahol meg lehetett tekinteni a néhány híres német film díszletét.

A Das Boot tengeralattjárójában kiderült, hogy tengeralattjárós nem szeretnék lenni, a fene se akar egy böhöm nagy torpedó alatt aludni, ráadásul már az egy komoly kérdés, hogy egy ilyen szűk, zárt térben eltűnik-e, vagy nem a szellentés szaga. A Baader-Meinhof csoport díszletében arra jöttem rá, hogy terrorista se szeretnék lenni, lám, Ulrikének lemezjátszója, tévéje, írógépe meg kávéfőzője is volt a börtöncellában, aztán mégiscsak felakasztotta magát. Asterix meg Obelix eleve nem szeretnék lenni, ha nem muszáj. Viszont legalább jót lovagoltunk az idegenvezetőnkkel, Jane-nel a Végtelen történet fehér sárkányán, Fuhuron, pedig megfogadtam, hogy munka közben nem csajozok, mert Vályi Pista mindig cikiz.

– Jane – mondta Jane bemutatkozáskor. – Tarzan – vágtam rá én, mire fitymáló tekintettel végigmért, úgyhogy kénytelen voltam hozzátenni: – Harminc évvel idősebben.

Na mindegy, nem volt egy nagy hódítás, de a kicsinek is örülni kell.

Ha arra járnak, látogassanak el a Bavaria Filmstadtba, egy élménynek jó, ha például kánikulában beszorulnak a tengeralattjáróba, azt biztos nem felejtik el. Van gyorsétterem is, meg ajándékbolt, és főleg kaszkadőrshow, egymást halomra lövő és lángoló emberekkel, meg 4D-s mozi, ahol rázzák az ember feneke alatt a fotelt, meg vizet permeteznek a nyakába, élménydúsítási céllal.

Ja, és ha ott vannak, nézzék már meg, hogy sikerült-e divatot csinálni a Filmvárosban a Sharannal.