Nagyon vigyázz!
Volkswagen Touareg 3.0 CR TDI BMT Tiptronic
Egyébként elég okos, fotóhelyet keresve egy lejtőn ereszkedtem le, és szólt, hogy engedjem el a féket, majd ő lehoz szépen. Le is hozott a murvás földúton, úgy kettővel, a kerekeket egyenként fékezgetve, kihasználva az ABS meg az ESP tudásából származó összes előnyt. Simán elhittem neki, hogy nagyobb csávából is kihúzna, ha kellene. Ha mondjuk nem porzó nyári földút volna, hanem letaposott jeges hó, mint a kaposvári Madár utcában, akkor se lenne baj, az anyuka nyugodtan szoptathat hátul, míg a kocsi gépészkedik helyettünk alul. Kicsit kattog, de ennyi.
Az előbb említettem, hogy millió helyen tetten érhető az élet munkája, amit a Touareg megvásárlásába fektettünk, például elmondhatja-e a szomszéd, hogy több Torsen difije van a lakásába hazajutáshoz szükséges kulcsok számánál? Naugye. Meg ott a bőr, rendesen fűthető (ennyiért nincs ülepfúvatás), meg a tempomat, a xenon (higanymentes), és végre ott van a LED-es nappali fény is, úgy néz ki tőle, mint ha legalább huszonötbe került volna. Vagy huszonhatba. Ezen a szinten nincs értelme további pénisznövesztésnek, mindenki elhiszi, hogy a Touareg sofőrje a vezérürü.
A hátsó üléstámla dőlésszöge állítható, maga az ülés pedig a csomagtérből döntögethető, gombbal. Onnan, mármint a csomagtartóból működik a legviccesebb extra, az elektromos vonóhorog is. És itt van az autó egyik legbosszantóbb részlete, a csomagtérroló. Önmagában nem volna annyira zavaró, de így, a riasztóval együtt… Szóval nem felkunkorodik, mint más autóban szokott, hanem egy sínpályán felmegy, megőrizve a teljes hosszát, és bicsaklik egyet. Az elektromos ajtót úgy is rá lehet csukni, hogy a roló nincs lehúzott állapotban, de ilyenkor nem lehet tőle kilátni hátrafelé.
Ha le akarjuk húzni a sínen, hogy kilássunk – ami ugye csak akkor derült ki, ha beültünk, beindítottuk, becsatoltuk az övet, rükvercbe tettük, és indulnánk hátrafelé. Szóval ha lecsuknánk, ki kell nyitni a csomagtérajtót, mert belülről nem lehet eléggé lenyomni a rolót. Ahhoz meg ki kell szállni, ahhoz meg le kell állítani a motort, mert járó motorral nem lehet kinyitni az ajtót, mert a riasztó… Észvesztő. Egyszerűbb lenne, ha feltekercselődne.
Tetszett a navi, óriási mozivászon, érthető jelzések, a műszerfalon is, nem csak a középkivetítőn. Az összes apróbb helyet ismeri, földutakat is ideértve. Hopp, beugrott egy ergonómiai baki: az óra rendszeresen költözik. Hol a középső kivetítő tetején van, hol az alján, hol az orrunk előtt a műszerfalon. Ki érti ezt?
A hifi ellen semmi sem szól, teszi a dolgát, ezt is a középső izéről meg a kormányról is vezérelhetjük. A Bluetooth nem ismerte fel a telefonomat, de ez nem az ő hibája, a telefonom szar, mint később a szervizben kiderült. Annyi légzsák van benne, hogy a leírás alapján sem tudom összeszámolni, mert ilyen tételek vannak, hogy függönylégzsák elöl-hátul, akkor az most kettő vagy négy? Meg oldallégzsák, gondolom, nem egy, a jobb első ajtózsebben, hanem több, szóval légzsák az van benne épp elég.
Kéne vagy nem kéne? Jó kérdés. Egy rendes világban az lenne a normális, hogy azért ötvenéves korunk előtt legyen egy ilyen szintű autónk, vagy a G-Merci, vagy egy X5, vagy egy XC90, Q7, valamelyik. De nincs rendes világ. Még kisebb motorral, egyszerűbb összkerékhajtással, féláron, és onnan jó pár évig avultatva, használtan: kéne.
Egyetért? Vitatkozna vele? Véleményét elmondaná másoknak is?
Tegye meg a publikáció blogposztján!
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Tesla 1,2 millióért javította volna a Cybertruck ajtaját, egy youtuber megoldotta tízezerből
Nem kellett új ajtópanel a horpadás javításához, csak egy kis leleményesség.
- Hírek
Pár nap múlva vége az 1 milliós villanyautó-támogatásnak Kínában
Vége a babusgatásnak, sok gyártó nem fogja bírni a kialakuló árversenyt.
- Technika
Szilveszteri kiadás egy erős fiatallal és egy ralilegendávalMűhelyPRN: Lada 2105 – 1989.
Zárjuk le 2024-et pozitívan: a MűhelyPRN idei utolsó egy nagyon szép 2015-ös Ladát hoztunk nektek, lelkes és fiatal tulajdonossal!
- Hírek
Gondok a Teslánál: megsül az új hardver, a Cybertruckokat kinyírja az új frissítés
Sem az új fedélzeti számítógép, sem a Cybertruckokra kiadott legutóbbi szoftverfrissítés nem a reméltnek megfelelően működik.
- Belsőség
Nagy évzáró szerkesztőségi kvíz
Melyik volt a legolvasottabb cikkünk idén? Milyen hülye kifogásokkal magyarázták a kollégák a késést? Volt-e késhegyre menő szivacsfegyver párvaj a szerkesztőségben? Év végi kvízünkből minden kiderül!
- Hírek
12 óra alatt elfogyott a Nio csúcsmodelljének limitált kiadása
A nagy érdeklődés miatt a gyártó egy új, Signature Edition változattal rukkolt elő.
- Hírek
GPS-adatok, párosítható tulajdonosi profilok: óriási adatszivárgás a Volkswagennél
Politikusok, nagyvállalkozók, spionok, vigyázzatok!
- Hírek
Azonnali áremelés jön a magyar kutakon
A benzin 11, a gázolaj pedig 10 forinttal drágul szerdától.
- Szerelem
Mindannyian örültünk volna egy ilyen első autónak
Az Ignis Sport igazi titkos tipp azoknak, akik megfizethető, de élvezetes autót keresnek: Bunkoczi Soma most kapott egy lendületet a jogosítványhoz!
- Hírek
Kiöntötte üdítőjét a Bugatti Chironjában, a gyártó tervezett neki egy pohártartót
A Bugatti nem szokott pohártartót tenni autóiba, de most utólag tervezett egyet.
- Hírek
Új szabályok a határátlépésnél Románia felé
Hol lehet átmenni? Mire kell figyelni? Kisokos a rendőrségtől.
- Közélet
Kitört gomb miatt vált irányíthatatlanná – Segítség, átvertek!
A következő esetünkben egy Nissan X-Trail e-POWER az alany. Kitört gomb, elromlott generátor a panasz.
- Hírek
Törölhették az elektromos Mini kabriót
Az okokról csak találgatni tudunk.
- Hírek
Túlfutott egy meghibásodott Boeing 737-800-as Dél-Koreában, eddig csak két túlélőt találtak
A repülőn 181-en utaztak.
- Hírek
Címzettek helyett az erdő szélére vitte a karácsonyi csomagokat a futár
Állítása szerint sok volt a stressz, de valami más is lehet a háttérben.
- Hírek
Visszahívás: laza csavar miatt balesetveszélyes a Ford elektromos platósa
A visszahívás összesen közel 12 ezer példányt érint.
- Hírek
Ne nyeld félre a maradék bejglit: ez a Lamborghini Miura a Liberty Walk műve
Nincs ok félelemre: egész finoman nyúltak hozzá, inkább a versenyautós hangulatra mentek rá.
- Hírek
10 évvel a tervek előtt jár a kínai villanyautó-piac
Ha folytatódnak a jelenlegi trendek, a jövő tényleg a villanyautóké lesz.
- Égéstér
Viszlát 2024, helló 2025!
Nagyon sűrű év volt az idei, nagy emlékek és nehéz pillanatok egyaránt jutottak, a szélsőségek elmesélője Balogh Bence, Szentkuti Ákos és Hamvas Tamás.
- Belsőség
Szívatott minket idén a BMW, a Wartburg, a Honda, a Kuba és a tolató bácsi is
Összeszedtük 2024 legszebb (legfájóbb) autós szívásait.
- Belsőség
Ezekben a tesztautókban csalódtunk a legnagyobbat 2024-ben
Mindegy, hogy a nevük vagy az áruk az oka, de ezektől az autóktól sokkal jobbat vártunk.
- Hírek
Azonnal kéne a Daihatsu törpe sportautója, a Mira e:S Turbo
A modell egyelőre csak koncepció formájában létezik, további részletekre a Tokiói Autószalonon számíthatunk.
- Hírek
Dízelbotrány újratöltve: a Ram is csalt az emissziós teszteken
Az autógyártó a RAM ProMaster típusú furgonok egyik változatánál trükközött.
- Hírek
94 éves korában elhunyt Suzuki Osamu, a Suzuki legendás vezetője
Rengeteget tett azért, hogy a Suzuki meghatározó nemzetközi autógyárrá váljon.
- Hírek
Furcsa új Guinness rekordot döntött a Hyundai Ioniq 5
A világ legmagasabban fekvő aszfaltozott útjáról 14 nap alatt India egyik legalacsonyabban fekvő térségéig jutottak.
- Hírek
Ford-kereskedésbe csapódott egy Hyundai, összetört egy gyűjtői Mustangot
A kár jelentős.