És közben védem a természetet is. Na jó, persze nem ez fogja megállítani a felmelegedést, de valahol el kell kezdeni. Persze a bajor autógyártó az egyszerűbb megoldással indított, ebben a kocsiban csak rásegít a villanymotor, egy centit se megy benzin nélkül. Nem csak a hibrid rendszer új, de a Start-stop is először van automatához társítva. Én annyira nem kedvelem, főleg ha dugóban tötyörgök és állandóan leáll-újraindul. Kerestem is vadul az A gombot, de felhomályosítottak, hogy itt az bizony nincs. Viszont a D módon kívül a váltó bármely más állásában kikapcsol. És egész takarékosra is sikeredett ez a kocsi, hiszen napi használatú vegyes módban 11,5 liter lett a fogyasztás, ami igazán szép eredménynek mondható, különösen a másik hibrid bálnához képest.
A beltérben érhető tetten az extra listán szereplő mintegy 10 millió forintnyi tételeinek többsége. És hátul végre bekerült egy olyan médiarendszer, ami független a vezetőtől. Persze azért lehet úgy is konfigurálni, hogy a sofőr uralhasson mindent. A kocsiban akárhova pillantottam, DVD-re váró nyílások néztek vissza. Volt a hátsó utasoknak, a sofőrnek és egy 6-os tár besuvasztva a kesztyűtartó fölé. Amibe amúgy cselesen berejtettek egy extra USB csatlakozót, ami csak azt a célt szolgálta, hogy betölthessük a rendszer merevlemezére a médiatartalmat. Így kb. 200 évre elegendő anyagot vihet magával az ember az összes létező adattárolón. A mindenfélét lejátszó médiacenternek egy furcsasága volt csak, a tv-t elinduláskor a hátsó utasoknak is lekapcsolta. Nem fog orvul Mónika Show-t nézni a büdös kölke, még megzápul az agya.
Amúgy hátul remekül el lehet férni, pedig ez csak a rövidebb változat volt, az L-ben erre még kapunk közel 20 centit. A csomagtartóban felnyitva rögtön szembetűnik egy kocka ActiveHybrid Power Unit felirattal, ő maga az erőforrás, egy 120 voltos lítiumion akkupakk személyében. De a kocsi méreteiből adódóan nem foglal túl sok helyet, a hirtelen jött tv-szállításhoz se kellett trükközni, viszonylag simán befért az 52 centis Thomson.
Az áráról eddig illedelmesen hallgattam, abból bizony kijönne egy szebb állapotú családi ház. Az alapverzió listaára 29,5 millió forint. A típus kiválasztása után a BMW-nél valószínűleg addig kattintgattak, amíg nem volt minden checkbox bepipálva, így 37,4 millióra ugrott az értéke. Érdekes is volt kicsiny lakásomból lenézni a kvázi lakótelepi parkolóra, ahol tulajdonképpen az egész sort meg lehetett volna ebből venni, pedig akad azért új kocsi is köztük, vagy pl. egy előző S osztály. Ezért is furcsa, hogy kimaradt a kocsiból két szinte filléres extra, az oldalkamera, és egyáltalán nem rendelhető a radaros tempomat. A kamerára vonatkozó kérdésemre a BMW embere kicsit szégyenlősen azt mondta, valószínűleg a mi hibánk, elfelejtettük.
Bár én a korábban nálunk járt modellben se tudtam megszokni, azért kár, hogy kimaradt ez a hasznos extra. A radaros tempomatra kicsit mélyebbre kellett ásniuk, így lapzártáig nem érkezett meg a kérdésre a válasz.
Mindezek ellenére, ha hirtelen felbukkan egy halott nagynéni, aki egy kisebb afrikai állam gyémántvagyonát hagyja rám, azt hiszem, ez a kocsi is a bevásárlólistán lesz.