Balázs, akié a másik, régebbi Outback, megállapította, hogy míg az övé egy szép, emelt kombi, ez az új egy ronda SUV. Ne is feltételezzük, hogy csak irigykedik, igaza van. Pedig csak négy centivel hosszabb az új, a tengelytáv meg héttel több. Ez egy méret különbség.
Az elődön jelzés értékű sárvédő-szélesítések itt arasznyira duzzadtak, a korábban még még meglévő ajtóvédő burkolatok helyén fényezett ércmezők terülnek, megjelent a szürke kamu kartervédő lemez alul, a lámpák végei a szélvédő sarkát súrolják, mint egy CC-ben, pedig az előzőn olyan kis visszafogott, lámpa alakú lámpa volt. Ehh. A tetősín és a szürke ablakkeretek miatt vagy tíz centivel magasabbnak tűnik, pedig csak néggyel több. A hűtőmaszk formája is olyan, mint az egész autó, hogy mindenkinek próbálok megfelelni, jaj, csak rám ne süssenek valami bélyeget. A szürke keretes ködlámpákról most ne is beszéljünk.
A háromszorosára nőtt hátsó spoiler, a hátul is meglévő kamu alsó burkolat, a lámpák, mint azt mondják, heló, ugye nem találsz bennem semmi kivetnivalót, engem is hazavihetsz egy Superb vagy egy Insignia helyett. És figyi, technikai különlegesség is van, a C-E osztály helyett is jó vagyok, de még az X3, 3-5, Allroad kombi helyett is igazán számításba vehetsz, lécci, lécci. És még olcsó is vagyok, hallod, egy legenda van a lábam között, ne menj el!! Hallod!? Maradj méééég! És feltehetően egyre többen nem hallották, ezért is indultak el ebbe az irányba.
Hacsak nem megúszni akarjuk a valahová tartozást. Erre tökéletes, semmiféle üzenete nincs. Nincs kertvárosi anyuka imidzse, mint egy XC70-nek, nincs benne az azonnali felsőbbrendűségi sugallat, mint a 3-5-C-E, Allroad vonalban. És tudják, mi nincs még benne? A keret nélküli ablak meg a gigantikus üvegtető. Az.
Papp Tibivel beszélgettem erről, osztom a véleményét, fogyasszák önök is: a Subaru felesleges. Ma, amikor minden gyártónak szinte minden szegmensben van összkerékhajtású autója, nem különleges dolog egy Outback. Messze nem annyira különleges, mint mondjuk húsz éve egy Legacy volt. Fejleszteni meg drága, ezért van csak 3-4 motorjuk összesen meg nagyjából egyféle hajtásláncuk, ez a szimmetrikus összkerékhajtás három váltóval, és nem divatos mostanság kis célcsoportnak autót gyártani, tehát uniformizálódni kell, hogy sokat lehessen eladni. Épp ezért szépen belesimul a kínálat az átlagba, ott meg azért elég nehéz egy VW, BMW, Merci, Ford vagy GM mellett labdába rúgni, Fuji Heavy Industries ide vagy oda.
És amiktől kicsit különleges és szerethető lehetne, azok ebben a konkrét autóban nem voltak meg: a keret nélküli ablakok, amik a modellváltással múltak el, a vicces hangú boxermotor, amiből egy vartyogó dízel lett 2010-re, az állatmód varacskosdisznó-menés, ami a 2,5-ös benzinesben már érződik, nos ezekből itt nincs semmi.
Autónak is a mostani – számomra gyűlöletes – divatot követi, a szilentek helyén márványból csiszolt alkatrészek, a rugóút hosszú ugyan, de olyan kemény az egész felfüggesztés, hogy kínszenvedés vele rosszabb úton menni. A csillapítás is nagyjából olyan, mint egy kifingott hidrós Citroenben: szekér. Miért? Amikor az előd kellemesen ringatózik, nem akad el a fekvőrendőrön, ez miért nem maradhatott olyan? Nem az lenne ennek a lényege, hogy kényelmes a bakháton is?
Biztos valami vásárlói kérdőív kiderítette, hogy akiknek el akarják adni, azok sose mennek vele nem épített úton. Ami nagyjából kizárja Magyarország teljes úthálózatát, kivéve pár tucat kilométernyi autópályát. Oda biztos jó meg a határon kívül persze.
De nem csak kesergés az élet, jó-e az Outback?

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.
- Hírek
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.
- Hírek
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
Nem a benzines autók hangját imitálnák.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Tesztek
Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályánMenetpróba: Suzuki e Vitara - 2025.
Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt
Korábban a kisebb vámokat még bevállalták volna, a mostani azonban már nekik is sok.
- Hírek
Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri
A debreceni gyárral is rendelkező cég saját kezébe veszi az akkumulátorok újratöltését.
- Hírek
Már egy Mustang EcoBoostnál is olcsóbb az elektromos Dodge Charger
Senkinek sem kell.
- Hírek
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.
- Tesztek
300 lóerős belépő az M világbaBMW M235 xDrive
A MINI-k óta tudják, hogyan kell, szóval a 300 lóerős új M235-nek is megvannak a trükkjei ahhoz, hogy vigyorogva vidd el egy újabb körre.
- Hírek
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.
- Hírek
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.
