Balázs, akié a másik, régebbi Outback, megállapította, hogy míg az övé egy szép, emelt kombi, ez az új egy ronda SUV. Ne is feltételezzük, hogy csak irigykedik, igaza van. Pedig csak négy centivel hosszabb az új, a tengelytáv meg héttel több. Ez egy méret különbség.
Az elődön jelzés értékű sárvédő-szélesítések itt arasznyira duzzadtak, a korábban még még meglévő ajtóvédő burkolatok helyén fényezett ércmezők terülnek, megjelent a szürke kamu kartervédő lemez alul, a lámpák végei a szélvédő sarkát súrolják, mint egy CC-ben, pedig az előzőn olyan kis visszafogott, lámpa alakú lámpa volt. Ehh. A tetősín és a szürke ablakkeretek miatt vagy tíz centivel magasabbnak tűnik, pedig csak néggyel több. A hűtőmaszk formája is olyan, mint az egész autó, hogy mindenkinek próbálok megfelelni, jaj, csak rám ne süssenek valami bélyeget. A szürke keretes ködlámpákról most ne is beszéljünk.
A háromszorosára nőtt hátsó spoiler, a hátul is meglévő kamu alsó burkolat, a lámpák, mint azt mondják, heló, ugye nem találsz bennem semmi kivetnivalót, engem is hazavihetsz egy Superb vagy egy Insignia helyett. És figyi, technikai különlegesség is van, a C-E osztály helyett is jó vagyok, de még az X3, 3-5, Allroad kombi helyett is igazán számításba vehetsz, lécci, lécci. És még olcsó is vagyok, hallod, egy legenda van a lábam között, ne menj el!! Hallod!? Maradj méééég! És feltehetően egyre többen nem hallották, ezért is indultak el ebbe az irányba.
Hacsak nem megúszni akarjuk a valahová tartozást. Erre tökéletes, semmiféle üzenete nincs. Nincs kertvárosi anyuka imidzse, mint egy XC70-nek, nincs benne az azonnali felsőbbrendűségi sugallat, mint a 3-5-C-E, Allroad vonalban. És tudják, mi nincs még benne? A keret nélküli ablak meg a gigantikus üvegtető. Az.
Papp Tibivel beszélgettem erről, osztom a véleményét, fogyasszák önök is: a Subaru felesleges. Ma, amikor minden gyártónak szinte minden szegmensben van összkerékhajtású autója, nem különleges dolog egy Outback. Messze nem annyira különleges, mint mondjuk húsz éve egy Legacy volt. Fejleszteni meg drága, ezért van csak 3-4 motorjuk összesen meg nagyjából egyféle hajtásláncuk, ez a szimmetrikus összkerékhajtás három váltóval, és nem divatos mostanság kis célcsoportnak autót gyártani, tehát uniformizálódni kell, hogy sokat lehessen eladni. Épp ezért szépen belesimul a kínálat az átlagba, ott meg azért elég nehéz egy VW, BMW, Merci, Ford vagy GM mellett labdába rúgni, Fuji Heavy Industries ide vagy oda.
És amiktől kicsit különleges és szerethető lehetne, azok ebben a konkrét autóban nem voltak meg: a keret nélküli ablakok, amik a modellváltással múltak el, a vicces hangú boxermotor, amiből egy vartyogó dízel lett 2010-re, az állatmód varacskosdisznó-menés, ami a 2,5-ös benzinesben már érződik, nos ezekből itt nincs semmi.
Autónak is a mostani – számomra gyűlöletes – divatot követi, a szilentek helyén márványból csiszolt alkatrészek, a rugóút hosszú ugyan, de olyan kemény az egész felfüggesztés, hogy kínszenvedés vele rosszabb úton menni. A csillapítás is nagyjából olyan, mint egy kifingott hidrós Citroenben: szekér. Miért? Amikor az előd kellemesen ringatózik, nem akad el a fekvőrendőrön, ez miért nem maradhatott olyan? Nem az lenne ennek a lényege, hogy kényelmes a bakháton is?
Biztos valami vásárlói kérdőív kiderítette, hogy akiknek el akarják adni, azok sose mennek vele nem épített úton. Ami nagyjából kizárja Magyarország teljes úthálózatát, kivéve pár tucat kilométernyi autópályát. Oda biztos jó meg a határon kívül persze.
De nem csak kesergés az élet, jó-e az Outback?

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
