Minden nő engem akar

Audi A1 1.4 TSI S-Tronic

2010.12.01. 06:22 Módosítva: 2010.12.01. 11:16

Adatlap Audi A1 Ambition 1.4 TFSI S-Tronic - 2010

  • 1390 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 122 LE @ 5000 rpm
  • 200 Nm @ 1500 rpm
  • 7 seb. duplakuplungos automata
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    8.9 másodperc
  • Végsebesség:
    203 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    5.3 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    6.5 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    4.6 l/100km
  • 6 751 000 Ft

Nem az A1 a jó autó=nagy autó egyenlet megfejtése. Aki úgy gondolja, hét-nyolc milláért inkább egy Skoda Superbet, két Kia cee’d-et vagy négy Dacia Logan kombit* venne (* spéci finanszírozással, amúgy csak három és felet)... na, szóval az ilyenek sosem fogják megérteni az Audi A1-et.

Mi, akik ennyiért nem nagy autót vennénk, olyanok vagyunk, mint a vadállatok: annyit kell zabálni, amennyit épp tudsz. Ha kipukkadsz, akkor is be kell tömnöd a bendődbe, amit eléd tett a természet. Még ha ez egy kétmázsás gnú is.

Az Audi A1 viszont paradicsomi anyagi körülményekhez kitalált autó, olyanoknak, akiknek igazából pár millió nem oszt, nem szoroz. Ők már jól laktak pár gazellával az autós vadonban, csak egy kis desszertre vágynak. Talán ezért van konyakmeggy alakja.

Tetszik, hogy az A1 külseje picit elszakad az Audik szokványos formai sémáitól, egyszerűen mert tök mások az arányai. Persze, ott a single frame, bár már szemből nézve sem annyira terpeszkedő, mint a többiek. Ha viszont látszik az oldalából is valami, sokkal bájosabb, tömör, kompakt kis valami, egészen játékautó-szerű ezzel az ezüst színű tetővel – nem olcsó játék, minimum 135 ezret le kell perkálni érte. A hátsó lámpái gyönyörűek, az elsők inkább morcosak. Ettől aztán a nagy Audikéhoz hasonló az előzési presztízse, mert nagyon haragosan néz az előtte menőkre. Azaz, lemennek előle az autópályán.

A deklaráltan második/szingli autónak szánt kis gép ott kezdődik, ahol a Volkswagen Polo véget ér, már ami a motorokat és az árat illeti. A prémium vásárló nem érezné jól magát egy nagyon-nagyon drága Polóban, neki valami szűk, túlárazott, drága extrákkal megtömhető, minőségi cuccra van szüksége, hogy a magasra tolt ingerküszöbét átvigye az autó beszerzésének öröme.

Tudják ezt az Audinál, bár szegény mérnökök megszenvedtek azzal, hogy a tágas Polóból kisebbet csináljanak. Aztán csak összejött valahogy: csapott feneket kapott, és az oldala is befelé dől, mit mondjak, nem volt olyan érzésem, hogy nagy. Hátul felszámoltak egy ülőhelyet is, hogy még tisztábban lássuk: a Mininek akarnak odatenni.

Kicsit haragszom, mert nincs ötüléses kivitel, az övcsatokat mégsem rakták be középre, egymás mellé, tehát ugyanolyan keskeny helyen kell ülni. Alapvetően nem tocsogunk hátul a lábtérben, de aki nem túl magas, elférhet – ha pedig már a lábának nincs elég hely, akkor a fejének sem. Meglepő módon a csomagtartó elfogadható (270 l), igaz, a csomagtérpadlót ehhez az alsó állásba kell rakni. Ekkor veszi észre az ember, hogy a pótkerék kimaradt, ehelyett az akksit rakták az üregbe, a súlyeloszlásra (60:40) hivatkozva. Hát, ez nálunk nem mindig előny, az A1-essel érdemes megtisztelni a kátyúkat.

Önmagában mindettől még nem lenne Audi az A1, ha nem zavarták volna végig a szokásos Qualitäts Zentrum-körön. És valóban: minden passzol, minden műanyag és kárpit egyszínű, a szagok jók, finoman mozognak a levegőrostélyok, kellemes erővel nyomódnak a gombok. Az ajtók pedig tényleg úgy csukódnak, mint egy széfé. Gondolom, a vevőkörnek ez ismerős érzés.

Nem mondom, az 1,4-es turbómotorral bír is menni. Hogy mennyire? Lapozzon.

Totalcar értékelés - Audi A1 Ambition 1.4 TFSI S-Tronic - 2010

8
TC

Na, ilyen egy Audi kicsiben, játékautó-külsővel. Persze, drága, de hát annak kell lennie, cserébe megtömhető multimédiával, és a ma létező luxus legjavával. Az 1.4 TSI motorral egész fickós, a rugózás meg olyan, mint egy sportlimuziné – csak nehogy elhiggye bárki, hogy az A3 helyett ebbe is befér a család. Hiába kerül szinte ugyanannyiba.

Népítélet - Audi A1

8,6
Nép
8.5
8
9.5
7.5
10

Az oldalról ajánljuk

A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
  • Hírek

A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot

A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.

április 17., 06:19
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
  • Hírek

Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát

A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.

április 17., 07:42
cover video teszt
  • 404

cover video tesztez itt az alcím

lorem ipsum blablabla

április 17., 11:09
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
  • Hírek

Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor

Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.

április 17., 12:24
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
  • Hírek

Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen

A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.

április 17., 10:46
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
  • Gumidoktor

Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?

Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?

3 órája
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
  • Hírek

Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak

Nem a benzines autók hangját imitálnák.

április 16., 06:10
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
  • Hírek

Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését

Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.

április 17., 16:08
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
  • Hírek

Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből

Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.

április 16., 17:44
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
  • Hírek

Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés

A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.

április 17., 14:14
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
  • Hírek

100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak

Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.

április 16., 07:55
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
  • Hírek

Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése

Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.

április 17., 06:13
Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályán
  • Tesztek

Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályánMenetpróba: Suzuki e Vitara - 2025.

Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.

április 17., 06:03
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
  • Hírek

Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?

És még csak most jön az amerikai vámvihar.

április 17., 13:16
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
  • Hírek

USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit

Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.

április 16., 06:05
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
  • Hírek

Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától

Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.

április 16., 12:09
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
  • Hírek

Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban

A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.

április 16., 14:57
Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt
  • Hírek

Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt

Korábban a kisebb vámokat még bevállalták volna, a mostani azonban már nekik is sok.

április 16., 16:46
Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri
  • Hírek

Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri

A debreceni gyárral is rendelkező cég saját kezébe veszi az akkumulátorok újratöltését.

április 16., 10:33
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
  • Hírek

Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban

Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.

április 16., 13:17
300 lóerős belépő az M világba
  • Tesztek

300 lóerős belépő az M világbaBMW M235 xDrive

A MINI-k óta tudják, hogyan kell, szóval a 300 lóerős új M235-nek is megvannak a trükkjei ahhoz, hogy vigyorogva vidd el egy újabb körre.

április 16., 10:58
Subaru Trailseeker - 2026.
  • Hírek

Subaru Trailseeker - 2026.

április 17., 13:13
Subaru Outback 2026
  • Hírek

Subaru Outback 2026

április 17., 11:09
Volvo S90 facelift - 2026.
  • Hírek

Volvo S90 facelift - 2026.

április 17., 15:21
Bemutató: Mercedes-Benz CLA – 2025.
  • Tesztek

Bemutató: Mercedes-Benz CLA – 2025.

április 16., 10:41
Get Lost Lotus Elise
  • Hírek

Get Lost Lotus Elise

április 16., 15:16
Autók, amikben felnőttünk III.
  • Technika

Autók, amikben felnőttünk III.

április 16., 11:46