Nem az A1 a jó autó=nagy autó egyenlet megfejtése. Aki úgy gondolja, hét-nyolc milláért inkább egy Skoda Superbet, két Kia cee’d-et vagy négy Dacia Logan kombit* venne (* spéci finanszírozással, amúgy csak három és felet)... na, szóval az ilyenek sosem fogják megérteni az Audi A1-et.
Mi, akik ennyiért nem nagy autót vennénk, olyanok vagyunk, mint a vadállatok: annyit kell zabálni, amennyit épp tudsz. Ha kipukkadsz, akkor is be kell tömnöd a bendődbe, amit eléd tett a természet. Még ha ez egy kétmázsás gnú is.
Az Audi A1 viszont paradicsomi anyagi körülményekhez kitalált autó, olyanoknak, akiknek igazából pár millió nem oszt, nem szoroz. Ők már jól laktak pár gazellával az autós vadonban, csak egy kis desszertre vágynak. Talán ezért van konyakmeggy alakja.
Tetszik, hogy az A1 külseje picit elszakad az Audik szokványos formai sémáitól, egyszerűen mert tök mások az arányai. Persze, ott a single frame, bár már szemből nézve sem annyira terpeszkedő, mint a többiek. Ha viszont látszik az oldalából is valami, sokkal bájosabb, tömör, kompakt kis valami, egészen játékautó-szerű ezzel az ezüst színű tetővel – nem olcsó játék, minimum 135 ezret le kell perkálni érte. A hátsó lámpái gyönyörűek, az elsők inkább morcosak. Ettől aztán a nagy Audikéhoz hasonló az előzési presztízse, mert nagyon haragosan néz az előtte menőkre. Azaz, lemennek előle az autópályán.
A deklaráltan második/szingli autónak szánt kis gép ott kezdődik, ahol a Volkswagen Polo véget ér, már ami a motorokat és az árat illeti. A prémium vásárló nem érezné jól magát egy nagyon-nagyon drága Polóban, neki valami szűk, túlárazott, drága extrákkal megtömhető, minőségi cuccra van szüksége, hogy a magasra tolt ingerküszöbét átvigye az autó beszerzésének öröme.
Tudják ezt az Audinál, bár szegény mérnökök megszenvedtek azzal, hogy a tágas Polóból kisebbet csináljanak. Aztán csak összejött valahogy: csapott feneket kapott, és az oldala is befelé dől, mit mondjak, nem volt olyan érzésem, hogy nagy. Hátul felszámoltak egy ülőhelyet is, hogy még tisztábban lássuk: a Mininek akarnak odatenni.
Kicsit haragszom, mert nincs ötüléses kivitel, az övcsatokat mégsem rakták be középre, egymás mellé, tehát ugyanolyan keskeny helyen kell ülni. Alapvetően nem tocsogunk hátul a lábtérben, de aki nem túl magas, elférhet – ha pedig már a lábának nincs elég hely, akkor a fejének sem. Meglepő módon a csomagtartó elfogadható (270 l), igaz, a csomagtérpadlót ehhez az alsó állásba kell rakni. Ekkor veszi észre az ember, hogy a pótkerék kimaradt, ehelyett az akksit rakták az üregbe, a súlyeloszlásra (60:40) hivatkozva. Hát, ez nálunk nem mindig előny, az A1-essel érdemes megtisztelni a kátyúkat.
Önmagában mindettől még nem lenne Audi az A1, ha nem zavarták volna végig a szokásos Qualitäts Zentrum-körön. És valóban: minden passzol, minden műanyag és kárpit egyszínű, a szagok jók, finoman mozognak a levegőrostélyok, kellemes erővel nyomódnak a gombok. Az ajtók pedig tényleg úgy csukódnak, mint egy széfé. Gondolom, a vevőkörnek ez ismerős érzés.
Nem mondom, az 1,4-es turbómotorral bír is menni. Hogy mennyire? Lapozzon.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
Nem a benzines autók hangját imitálnák.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Tesztek
Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályánMenetpróba: Suzuki e Vitara - 2025.
Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.
- Hírek
Már egy Mustang EcoBoostnál is olcsóbb az elektromos Dodge Charger
Senkinek sem kell.
- Hírek
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.
- Hírek
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.
- Hírek
Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt
Korábban a kisebb vámokat még bevállalták volna, a mostani azonban már nekik is sok.
- Hírek
Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri
A debreceni gyárral is rendelkező cég saját kezébe veszi az akkumulátorok újratöltését.
- Hírek
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.
- Tesztek
300 lóerős belépő az M világbaBMW M235 xDrive
A MINI-k óta tudják, hogyan kell, szóval a 300 lóerős új M235-nek is megvannak a trükkjei ahhoz, hogy vigyorogva vidd el egy újabb körre.
