Vágd magad hanyatt!

Bemutató: Citroën C4 e-HDi mikrohibrid és C-Zero

2011.01.18. 06:38 Módosítva: 2011.01.18. 11:35

Amit a 90 lovas HDi-ről elmondtam, erre a motorra is igaz, vagyis jól húz alul és csöndes, a kézi váltóval azonban ebben a modellben nem lesz gond, ez ugyanis robotváltós. Bár a mikrohibrid technológia leginkább egy sima start-stop rendszer, bemásolom ide a sajtóanyag vonatkozó részét, nehogy véletlenül valamilyen fontos információ elvesszen:

2 kibocsátása.

Az e-HDi mikrohibrid technológia újszerűsége a többféle technológia kombinálásában rejlik:

– HDi motor, amely a piacon az egyik legnépszerűbb erőforrás,

– Stop&Start rendszer, második generációs, megfordítható üzemmódú generátorral,

– a generátor elektronikus vezérlőrendszere, amely lassításkor lehetővé teszi a fékezési energia visszanyerését,

– optimalizált sebességfokozatokkal rendelkező sebességváltó.

Ennyi a varázslat. Nem szép dolog megvezetni a népet egy hülye névvel, mégis azt gondolom, nem ez a lényeg, hiszen a C4 e-HDi jó autó, erős és gazdaságos is, szóval attól még, hogy nem hibrid, nagyon rendben van. Aki ennek ellenére úgy érzi, át akarják verni, nyugodtan szidja a marketingeseket, nehezen fogják megvédeni az álláspontjukat.

A nap végén a C-Zerót, a Mitsubishivel és a Peugeot-val közös, tisztán elektromos miniautót is kipróbálhattuk. Mivel mindössze néhány métert vezethettem az autót az etyeki filmstúdió területén belül, a New York-i utcarészletben lőtt képek sokkal izgalmasabbak, mint a pár sor, amit a kocsiról írhatok.

A miniautó jópofa, ezt önök is látják, de az utastérben felhasznált anyagok minősége hagy kívánnivalót maga után. Mivel a tesztre hozott C-Zero akksija nem volt teljesen feltöltve, nem nyomhattuk neki, úgyhogy nem tudom, hogy gyorsul, nem tudom, meddig húz – a végsebessége 130 km/h –, csak hogy tízmillióba kerül, viszont lehet belőle teherautó kivitelt vásárolni, és akkor az áfa visszajön, illetve – szintén drága pénzért – vehetünk hozzá olyan gyorstöltőt, amivel a hatórás feltöltési ciklus fél órára csökkenthető.

A kocsi maximális hatótávolsága 130 kilométer, becsléseink szerint négy személlyel, padlógázzal nagyjából 80-at képes megtenni, de mondom, ez csak becslés. Akit jobban érdekel a téma, olvassa el Papp Tibi cikkét a Peugeot iOn-ról, ami ugyanez az autó.

Hirdetésblokkolóval néznéd éppen a Totalcart, és ettől mi éhen halunk.

A TC olvasása ingyen van, de a működtetése nem: szerzőink és családjaik táplálkoznak, és ami fontosabb: rendszeresen tankolnak, pénzért.

Kérjük, engedélyezd a TC-n a hirdetések megjelenítését, vagy ellehetetleníted a működését annak, amit épp olvasni szeretnél.