A páviánoknak 24 másodpercük van, hogy kiegyenek minket az autóból, ennyi idő alatt csukódik a tető. Viszont 5 másodperc alatt vagyunk 100-on. Ugyanakkor 40-es tempónál is csukhatjuk a vásznat. De mennyivel fut egy pávián?
Szívem szerint nem is szaporítanám a szót a végtelenségig. Ha idézek egy sort a sajtóanyagból, illetve magát a sajtóanyag címét, tulajdonképpen el is mondtam a lényeget. Tehát, khm, azt mondja, hogy „Látványos megjelenés és a nyitott autózás grandiózus élménye”. Sok értelme nincs, nem is hangzik olyan jól, mint a Ritter Sport csokoládé szlogenje, a Quadratisch, praktisch, gut, de a lényeg nagyjából tényleg ennyi. Egy 6-os kabrió legyen látványos, és adja a nyitott autózás élményét. Nem táncol a segge így meg úgy, nem kapaszkodik a kanyarban körme szakadtáig – biztos erős, de inkább grandiózus.
A külseje meg úgyis látszik a képeken. Az ára nagyjából 25 millió lesz, és aki ilyenre vágyik, úgyis megveszi – ha valaki nagy BMW kabriót akar, úgyse lehet eltántorítani, hiszen tehet akármit a konkurencia, nagy BMW kabriót csak a BMW gyárt. de itt már csak olyan unalmas dolgokról lesz szó, mint hogy az új 6-os fel a fejjel-kijelzője (HUD – Head Up Display) több színárnyalatot kapott és kicsit mélyebb a 3D-élmény.
A formája jelzi, hogy új a modell. Szokás szerint nagyobb lett, mint az előd, amiből 55 ezret adtak el. 74 milliméter hosszanti beépítésével immár 4894 mm a hossza, plusz négy centi a szélessége, a magassága 9 milliméterrel csökkent. „A hátul utazók kényelmét tovább bővített lábtér szolgálja.” A tovább szó rafinált hadba vetésével a sajtóanyag azt sugallja, hogy a 6-os kabrió hátsó ülése a BMW számára kulcsfontosságú hadszíntér, ahol folyamatos az offenzíva. Be is raktam a válltáskámat hátra, és nem aggódtam, hogy egy fékezésnél majd lecsúszik a lábtérbe, mert bár folyamatosan fejlesztik, az inkább csak afféle csigaoffenzíva.
Dizájnilag kicsit lassan üt be: képeken sokkal ormótlanabbnak tűnt, nem is értem, hogyan torzították ennyire kisautó-CC-re. Valójában semmi baja, sőt, az is igaz lehet, hogy a márkatörténelemből a 3.0 CS arányai előtt tiszteleg. Christian Bauer, a 6-os kabrió fő tervezője szerint a rendezőelv egy jacht volt, vagy inkább egy nagyobb, marha erős és elegáns motorcsónak. A külső vonalak a beltérben is folytatódnak, és a kormány mögött lesz egy kis jachtos érzetünk.
Hát, nem minden nap vezetek jachtot, megvallom, de gondolom, szépen varrott bőrökkel lehet tele, és irgalmatlanul magasan húzódhat a műszerfala. A vászontető hátulja uszonyokat formáz (nyitás 19, zárás 24 másodperc), nyilván még nem döntötték el, hogy jacht vagy hal, csak addig jutottak, hogy valamilyen vízi dolog. Az orr márkaazonosító veséi szélesek, laposak, és kicsit cápásan előredőlnek, hangsúlyos az alsó hűtőrész, a száj, a 6-os fara pedig attól lesz dinamikus, hogy a csomagtartó hátsó lemezét behomorították.
Nekem kicsit búcsús a motorháztető oldalán a műkróm betétes, műanyag beömlő, de az is lehet, hogy ettől lesz klasszikus, ha megéri a plasztik. A kilincseken is van egy kis műkróm – még nem egészen értem, miért hangsúlyozzák így a kilincset, ha a kabrió BMW-hagyományban épp a rejtett kilincs volna a lényeg. A motorgyártás is mintha az ellentétes irányba tartana – a Harley-Davidson, pont a Harley-Davidson kezdi mániákusan dugdosni a krómokat és hangsúlyozni a matt felületeket. Persze egy ekkora hajóra jutott matt fémfelület is, fénytelen alumínium keretezi az első tetőoszlopokat és végig az övvonalat. A felni is matt alumínium – érdekes, hogy nem üt be olyan gyorsan, mint az előző M6 gótikus felniorgazmusai, de valószínűleg okos dizájn, csak még nézegetni kell. Aztán ha az alját nézegetjük, a matt alumínium felnik után jön egy kis fényes króm kipufogóvég. Nekem sok.

Az oldalról ajánljuk
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
