A páviánoknak 24 másodpercük van, hogy kiegyenek minket az autóból, ennyi idő alatt csukódik a tető. Viszont 5 másodperc alatt vagyunk 100-on. Ugyanakkor 40-es tempónál is csukhatjuk a vásznat. De mennyivel fut egy pávián?
Szívem szerint nem is szaporítanám a szót a végtelenségig. Ha idézek egy sort a sajtóanyagból, illetve magát a sajtóanyag címét, tulajdonképpen el is mondtam a lényeget. Tehát, khm, azt mondja, hogy „Látványos megjelenés és a nyitott autózás grandiózus élménye”. Sok értelme nincs, nem is hangzik olyan jól, mint a Ritter Sport csokoládé szlogenje, a Quadratisch, praktisch, gut, de a lényeg nagyjából tényleg ennyi. Egy 6-os kabrió legyen látványos, és adja a nyitott autózás élményét. Nem táncol a segge így meg úgy, nem kapaszkodik a kanyarban körme szakadtáig – biztos erős, de inkább grandiózus.
A külseje meg úgyis látszik a képeken. Az ára nagyjából 25 millió lesz, és aki ilyenre vágyik, úgyis megveszi – ha valaki nagy BMW kabriót akar, úgyse lehet eltántorítani, hiszen tehet akármit a konkurencia, nagy BMW kabriót csak a BMW gyárt. de itt már csak olyan unalmas dolgokról lesz szó, mint hogy az új 6-os fel a fejjel-kijelzője (HUD – Head Up Display) több színárnyalatot kapott és kicsit mélyebb a 3D-élmény.
A formája jelzi, hogy új a modell. Szokás szerint nagyobb lett, mint az előd, amiből 55 ezret adtak el. 74 milliméter hosszanti beépítésével immár 4894 mm a hossza, plusz négy centi a szélessége, a magassága 9 milliméterrel csökkent. „A hátul utazók kényelmét tovább bővített lábtér szolgálja.” A tovább szó rafinált hadba vetésével a sajtóanyag azt sugallja, hogy a 6-os kabrió hátsó ülése a BMW számára kulcsfontosságú hadszíntér, ahol folyamatos az offenzíva. Be is raktam a válltáskámat hátra, és nem aggódtam, hogy egy fékezésnél majd lecsúszik a lábtérbe, mert bár folyamatosan fejlesztik, az inkább csak afféle csigaoffenzíva.
Dizájnilag kicsit lassan üt be: képeken sokkal ormótlanabbnak tűnt, nem is értem, hogyan torzították ennyire kisautó-CC-re. Valójában semmi baja, sőt, az is igaz lehet, hogy a márkatörténelemből a 3.0 CS arányai előtt tiszteleg. Christian Bauer, a 6-os kabrió fő tervezője szerint a rendezőelv egy jacht volt, vagy inkább egy nagyobb, marha erős és elegáns motorcsónak. A külső vonalak a beltérben is folytatódnak, és a kormány mögött lesz egy kis jachtos érzetünk.
Hát, nem minden nap vezetek jachtot, megvallom, de gondolom, szépen varrott bőrökkel lehet tele, és irgalmatlanul magasan húzódhat a műszerfala. A vászontető hátulja uszonyokat formáz (nyitás 19, zárás 24 másodperc), nyilván még nem döntötték el, hogy jacht vagy hal, csak addig jutottak, hogy valamilyen vízi dolog. Az orr márkaazonosító veséi szélesek, laposak, és kicsit cápásan előredőlnek, hangsúlyos az alsó hűtőrész, a száj, a 6-os fara pedig attól lesz dinamikus, hogy a csomagtartó hátsó lemezét behomorították.
Nekem kicsit búcsús a motorháztető oldalán a műkróm betétes, műanyag beömlő, de az is lehet, hogy ettől lesz klasszikus, ha megéri a plasztik. A kilincseken is van egy kis műkróm – még nem egészen értem, miért hangsúlyozzák így a kilincset, ha a kabrió BMW-hagyományban épp a rejtett kilincs volna a lényeg. A motorgyártás is mintha az ellentétes irányba tartana – a Harley-Davidson, pont a Harley-Davidson kezdi mániákusan dugdosni a krómokat és hangsúlyozni a matt felületeket. Persze egy ekkora hajóra jutott matt fémfelület is, fénytelen alumínium keretezi az első tetőoszlopokat és végig az övvonalat. A felni is matt alumínium – érdekes, hogy nem üt be olyan gyorsan, mint az előző M6 gótikus felniorgazmusai, de valószínűleg okos dizájn, csak még nézegetni kell. Aztán ha az alját nézegetjük, a matt alumínium felnik után jön egy kis fényes króm kipufogóvég. Nekem sok.