Ha Nissan kereskedő lennék, azt mondanám: ez egy jól eladható termék. Viszont mint autó, kicsit lelombozó. Pedig minden egyes idegszálammal arra koncentráltam, hogy felfedezzem, mi a jó ebben az autóban, amit történetesen Nissan Micrának hívnak.
Ha bármelyik dél-koreai cég csinálta volna, pár éve még odáig lettünk volna, de ma már a Kia, vagy a Chewoo nem engedi meg magának, hogy ennyire semmilyen formákkal álljon elő. Ettől függetlenül ebben a Micrában továbbra is a háromhengeres motor fáj a legjobban.
Formákról amúgy sem érdemes vitatkozni. Igaz, a Nissan Micrák előző két generációja tényleg annyira eredeti volt, hogy azt tanítani kéne. Ez meg a se hús, se hal mintapéldája, ha nem ilyen zöldre fényezik, nappal is tökéletesen észrevehetetlen. Ami önmagában nem baj, csupán szokatlan dolog egy Micrától, húsz évre visszamenőleg.
Akármennyire is fanyalgok, el kell ismernem: ez a Micra egészen jó méretű kisautó. Nem terjengősen hosszú, mint az ma divat, a hátsó ülésén mégis van annyi hely, mint mondjuk egy Citroën C3-ban vagy egy új Swiftben. Nem a legtágasabb, a Polo, a Corsa és a Fabia veri, mégsem teljesen dísz a hátsó ülés. Továbbá 265 literes a csomagtartója, ami elfogadható méret, a bővíthetősége pedig páratlanul jó: a hátsó ülés kempingszékszerűen hajtható előre. Ha összesítem, meg merem kockáztatni, hogy a Micra praktikumból többet ad, mint egy új Swift. Igaz, az élmenőknél meg kevesebbet – amolyan közepes, mint mindenben. Az ülései kényelmében is, rövid utakon elviselhető, de húsz kilométernél messzebb menve kiderül, hogy túl puhák és rövidek az ülőfelületei.
A nemzetközi bemutatón nagyon nem tetszett a műszerfala, a teszt alatt viszont megszoktam. Mondjuk, jól áll neki a távolság, megérinteni pedig szigorúan tilos, de a legnagyobb baja, hogy nincs benne egy nagyobb tárolóhely, csak sok kisebb. A rettenetes kemény anyag legalább nem karcosodik, de a kongása biztos hozzájárul az autó dobozjellegű akusztikájához. Az ajtópanel jobban horpadozik a kelleténél, de ennyiért mit várhat az ember?
A Micra nem kelti drága autó látszatát, még akkor sem, amikor tényleg az. Nálunk a 3,8 milliós Tekna kivitel járt, de így felcicomázva sem lehetett tőle elájulni. Egyszer például kellett volna egy szivargyújtó-csatlakozó, és kiderült, hogy nincs. Tudniillik a navis hifi USB-Aux csatlakozóját építik a helyére. Ezt tényleg komolyan gondolták? Ne mondja senki, hogy ez a dohányzásellenes kampány része, az embernek ezer más dologra kellene az a 12 voltos csatlakozó. Még jó, hogy az alapváltozatokon van.
A digitális klíma is csalódást okozott, automata üzemmódban nem csinált mást, mint lábra fújta a levegőt, ettől aztán a hátsó ablakok még bekapcsolt klímakompresszorral is párásodtak, ami így télen, nulla százalékos relatív páratartalom mellett tényleg vicc. Maradjunk annyiban, ezt egy manuális klíma is tudja.