Egyre kínosabban érzem magamat, amikor megszólalnak a harsonák, függöny el, és begördül az úgymond új autó. Mindig ez a feszengés. Új autó? Hol?
Lassan kezdjük megszokni, de akkor is. Nem vagyok a mindenáron újítás híve, de ettől függetlenül zavar, hogy egy nyilvánvalóan nem új modellre ezt mondják. Akkor is, ha más a lámpája. Akkor is, ha hullámokat rajzolnak az oldalára. Sőt, még a műszerfalat is lecserélik. Azt is mondják, könnyebb lett 120 kilóval. Igen, ha egy kellőképpen ósdi, nagy, öntöttvas dízelt kidobnak belőle, és helyette betesznek egy könnyűfém kicsit.
De mi van, ha egy olyan változatot nézünk, ami régen is volt meg most is van? Mondjuk a kétliteres benzinest. Ma 1400 kiló, régen 1400 kiló. Kérdem én, hol itt a tömegcsökkentés? Ha bepasszírozunk még egy kis hangszigetelést valahová – rá is fért –, attól nem lesz könnyebb. Cserébe, a tömegcsökkentés jegyében elhagyták a tetősínt, a vízhőfokmérőt, a kardánboxon a tárolórekeszek fedeleit…
Bocsánat, csak kidühöngtem magam. Utálom ezt a mindenáron újautósdit. Ez kérem nem több annál, amit fészliftnek hívnak az őszinte cégek. Nevezhetjük ezt csúsztatásnak, ha finomak akarunk lenni. Vajon miért kényszerítik arra a Mazda PR-gépezetét, hogy ilyesmiket hablatyoljon, amikor a hülye is látja az ellenkezőjét? Tán a fejlesztésen megspórolt milliárdok miatt, asszem.
Amikor a VW a Passatot ugyanilyen körítéssel rajzolja át, az sem túl nagy gáz. Mégis a kategória legjobbjai között tudott maradni öt évig, kihúz még valamennyit. Ha a Mazda 6-tal csinálnák ugyanezt, azzal sem lenne semmi gond. De ez a Mazda 5 már akkor is csak erős közepes volt, amikor megjelent, 2005-ben. Azt már kevésbé értem, hogy ha már ott volt a remek lehetőség, hogy jobbá tegyék, mégsem csináltak semmit. Az égvilágon semmit.
Mondjuk, javíthattak volna az anyagminőségen. A kardánbox úgy nyeklik, hogy az a Peugeot 307 leggagyibb változatát is alulmúlja, a rádió-klíma blokkot meg sikerült olyan sima, fényes anyagból csinálni, hogy az ember két nap után nem tudja, ujjlenyomat vagy por van rajta több. Az egész műszerfal kong, de legalább rücskös, amin nem feltűnő a kosz. A Mazda 5 minőségi szintjén már minden hasonló modell továbblépett, beleértve az összes franciát. És már nem a németekkel vagy a japánokkal példálózunk, hanem olyanokkal, mint mondjuk a valóban kifogástalan Peugeot 5008, igen. Meg a Citroën C4 Grand Picasso. Meg a Scénic. Az 5-ös belseje ma már végtelenül elavultnak tűnik, így felújítva is.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.
- Hírek
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
Nem a benzines autók hangját imitálnák.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.
- Tesztek
Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályánMenetpróba: Suzuki e Vitara - 2025.
Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Már egy Mustang EcoBoostnál is olcsóbb az elektromos Dodge Charger
Senkinek sem kell.
- Tesztek
300 lóerős belépő az M világbaBMW M235 xDrive
A MINI-k óta tudják, hogyan kell, szóval a 300 lóerős új M235-nek is megvannak a trükkjei ahhoz, hogy vigyorogva vidd el egy újabb körre.
- Hírek
Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt
Korábban a kisebb vámokat még bevállalták volna, a mostani azonban már nekik is sok.
- Hírek
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.
- Hírek
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.
- Hírek
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.
- Hírek
Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri
A debreceni gyárral is rendelkező cég saját kezébe veszi az akkumulátorok újratöltését.
