Utoljára a 406-ossal járt közel a Peugeot ahhoz, hogy egy igazán jó kocsit csináljon. Ott elkövettek pár alaphibát, amit az 508-nál nem. Végre, végre!
Úgy gondoltam, hogy rögtön az elején kivégezném az 508-as hibáit. Felkészültek? Például, ha felnyitjuk eső után a csomagtérfedelet, a víz becsorog a csomagtartóba. Továbbá, nincs olyan rakodóhely, ahová az ember simán lerakhatná a cuccait. A francia tolatóradarok rákfenéje, a lassú reakció megmaradt: még az automata váltó kúszási sebessége is sok neki, az egy zöld rovátkából azonnal a felkiáltójeles-sípolós a következő fokozat. Zavaró még az óriási fordulókör: 12,2 méter, járdaszegélyek közt. Gyűlöltem a parkolóházunkban manőverezni vele. És picit levegőtlen, ha a klíma teljesen automataként megy, azaz a belső keringetést is ő kezeli.
Ennyi. Asszem felsoroltam mindet. Na jó, hadd kötekedjek még egy kicsit! A reflektort változatlanul abban az irányban kell felkapcsolni, mintha fénykürtölnénk, csak tovább kell húzni. Így elég könnyű felkapcsolni véletlenül.
Van még valami? Ööö… nem jut eszembe több. Majd még töröm a fejemet.
Bevallom, ez a GT változat nem feltétlenül a legjobb arra, hogy megismerjük az 508-ast. Ez egy picit más autó. Nem szimplán csúcsmodell, erősebb motorral: ennek az első futóműve más, ahogy a hangolása is. És persze ez a legdrágább, közel 10,5 millióról indul, a mi tesztautónk árának a vége 11 millió fölött járt, igaz, ebben gyakorlatilag az összes létező extra benne volt, a programozható állófűtéstől a négyzónás klímán át a head-up displayig. Minden.
Régi elvem, hogy mindig a jobb felé haladva kell megismerni egy típust, de ezen Csikós lelkendezése miatt változtattunk, aki a nemzetközi bemutatón vezette, viszont átkozottul kíváncsi volt, hogy az itthoni utakon is olyan átkozottul jó-e. És ezt minél előbb akarta tudni. Ezért kezdtük hát fordítva.
Egyébként, ha az ember nem egy autószalon bevilágított, kisuvickolt világában nézegeti, hanem belehelyezi a magyar lepukkant utcaképbe kétnapi porral a csodálatos fényezésen, elég hétköznapi az 508 formája. Este, az extra első LED nappali fénnyel és a hátborzongatóan szép hátsó világítással már feltűnőbb, de alapból egy tucatforma.
Hogy mégis mitől lesz szép? Attól, hogy a részletei felfoghatatlanul kidolgozottak, mindenhol van pici dudor, homorítás vagy él – de nincs eltúlozva. Valahogy úgy, ahogy az átlagosnak hitt kolléganő egy esti céges bulira kiöltözik, kisminkeli magát, és máris királynőnek tűnik. Kialvatlanul, mackóalsóban meg végtelen szakadt lenne, az 508 formáját is el lehetett volna rontani, ha elnagyolják. De nem nagyolták el.
És amellett, hogy arányos, még hatalmas is. Aki 407-esen szocializálódott, azt fogja tapasztalni, hogy nem csupán elfér hátul is, hanem jól is ül. Mondjuk, úgy könnyű, hogy 9 centit toldottak be a tengelytávba. Sőt, limuzin létére nem simán nagy a csomagtartója, hanem van hozzá luk is, amin bepakolhatunk – kissé mintha az előző, Bangle-féle 5-ös BMW-re hasonlít, ahogy felnyílik a fedél, de ez nyilván valami véletlen.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Kamasuka még mindig őrzi a kincset
Ez a Mitsubishi nem a Renault-tól, hanem egyenesen Japánból jön, és modern plug-in hibrid hajtásával van is keresnivalója a piacon.
- Belsőség
Ez nem utcai autó, gyerekek...
Volt szerencsém egy csak 250 példányban létező autót kipróbálni.
- Hírek
Az Audi már tervezi a következő sportautóját
Erről Gernot Döllner CEO beszélt a gyártó egy financiális rendezvényén.
- Hírek
Emberszerű robotok melóznak a Mercedes egyik gyárában
Egyelőre úgy néz ki, hogy nem veszik el az emberek munkáját.
- Égéstér
Laikus sztárvendég az Égéstérben!
Marosi Viktor hangját sokan ismerhetetitek a rádióból és a Laikus című YouTube-csatornájáról, de mi is meglepődtünk, amikor megtudtuk, egy kabrió E36-ost pátyolgat otthon. Ezúttal nem a Rádió Caféban, hanem az Égéstér stúdiójában beszélgetünk.
- Technika
Egy exeddel találkozni mindig nehézMűhelyPRN: Toyota Avensis T25 1,8 – 2006.
Ez a Toyota a használtpiac egyik biztosnak mondott választása, most kiderül, mennyire az ennyi év után.
- Hírek
Kaliforniában már jóval könnyebb áramot tankolni, mint benzint
A 700 ezer otthoni töltőhelyet nem számolva.
- Tesztek
Eggyel bővült a felejthető Alfák soraTeszt: Alfa Romeo Junior Ibrida Speciale - 2025.
Van, aki vágyik Alfasudra, és biztos egy Arnát is őriznek valahol féltve. A Junior hibrid is lehet még valaki szerelme.
- Hírek
Tavaly minden harmadik új autót Kínában vásároltak meg
2024-ben világszerete összesen 74,6 millió autót gyártottak, ebből 23 milliót Kínában értékesítettek.
- Hírek
Videó: vonuló mentővel ütközött egy autó Budapesten
A mentő használta a megkülönböztető jelzést.
- Hírek
Annyira rossz volt a Haas Ausztráliában, hogy a csapatfőnök azt hitte, elromlott az autó
A csapat a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon egyértelműen a leglassabbnak bizonyult.
- Hírek
Leállt egy kínai márka applikációja, a digitális kulcsosok nem jutottak be az autóikba
Ezért legyen nálad mindig a kocsikulcs.
- Hírek
Teljesen új külsőt kap az új MG4
A második generáció külsőre egy teljesen új modell lett.
- Hírek
Alig hisszük, hogy vezetés közben mivel múlatta az időt egy toyotás az autópályán
A rendőrök is meredeknek gondolták a produkciót, és félre is állították a sofőrt.
- Gumidoktor
Nem találok méretben megfelelő gumit a Hyundai-ra, eltérhetek a gyári mérettől?
A ritka Hyundai Velosterre ritka méretű gumi kell. Mehet rá keskenyebb vagy szélesebb is, vagy ragaszkodjak a gyári mérethez?
- Hírek
Döbbenetes és szomorú, hogy még mindig milyen sokan nem kötik be magukat a magyar utakon
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartott a rendőrség, csatlakozva a ROADPOL által hirdetett akcióhoz.
- Hírek
Mennyivel kell menni egy félmilliós bírsághoz?
Jelentősen túllépte a megengedett sebességet.
- Hírek
Még a BMW-t is meglepte, mekkora a kereslet a kombi M5-ös iránt
Erről Sylvia Neubauer, a BMW ügyfelekért, brandért és eladásokért felelős elnökhelyettese beszélt.
- Hírek
Veszélyes lehet az összes Tesla Cybertruck, mindet visszahívják
Az egyik rozsdamentes acélpanel lerepülhet, ami életveszélyes sérüléseket okozhat.
- Hírek
Még idén megérkezik Európába a BYD legolcsóbb villanyautója
Elég valószínű, hogy tízmillió forint alatt lesz.
- Hírek
Teslákat rongáltak, 20 év börtön járhat érte
Terroristáknak minősítették a három elkövetőt, akik Molotov-koktéllal dobálóztak.
