Nyugi van
Megvolt: Mercedes-Benz C 250 CGI Blue Efficiency Avantgarde
Nem hülyegyerek-autó, de nem is felvágós. Ha kell, megy, mint a meszes, de nem tépi fel az aszfaltot. Nem olcsó, de nem is megfizethetetlen. Ha elege volt a Hondákból meg a Volkswagenekből, van alternatíva.
Sokan úgy néznek a prémiumkocsikra, mint holmi dísztárgyakra. Szép, szép, biztosan jó is, de nekem ilyen sosem lesz. Aztán van a savanyú szőlő effektus: mindig elromlik, meg amúgy is drága fenntartani – mondogatják. De mit csináljon az ember, ha tényleg többre vágyik, ha annyi keményen ledolgozott év után végre megengedheti magának, hogy luxusautóval járjon? Mennyivel lesz drágább ugyanaz a kocsi, ha prémium, és vajon megéri az árát?
A 170 lóerős Mazda 6 2.5 GTA listaára jelenleg 8,8 millió forint, igaz, most akciósan már 8,1-ért megvehetjük. A 201 lovas Honda Accord 2.4 Executive 9,5 millióba kerül. A Volkswagen Passat Highline 2.0 TSI-ért 210 lóerővel 9,7 milliót kérnek, 8,5 millió a 203 lovas Ford Mondeo 2.0 SCTi EcoBoost Titanium felszereltséggel és automata váltóval. A cikkben szereplő C Merci listaára 10,5 millió, vagyis láthatjuk, hogy márkától, renométól, felszereltségtől meg lóerőtől függően nagyjából 10-30 százalékkal lesz drágább a prémiumkategóriás autó, mint a többi mezei modell. Nem a 10,5 milla tehát a kérdés, hanem az a plusz x százalék.
De mit kapunk az elköltött pluszpénzért? Egy felsőbbrendű, de fapados kocsit, amit pimpelhetünk tovább, hiszen nincs benne szinte semmi, és pikk-pakk ki is ugrott az ablakon még két-három misi, akkor pedig már nem 30, hanem akár 40 százaléknál is járhatunk, ez pedig már nagy különbség, nagyon nagy. Ennyivel biztosan nem lesz jobb sem a Merci, sem a BMW, sem a Lexus. Akkor meg mi a frászkarikáért vesz valaki mégis prémiummodellt?
Egy megdönthetetlen érv van ezek mellett a kocsik mellett, nevezetesen a hátsókerék-hajtás. Parkolóradart meg osztott klímát prémiumhifivel már mindenki kínál, de hátsókerék-hajtás csak a prémiumoknál van – kivéve persze az Audit, de az most mindegy, most nem arra szeretnénk rájönni, miért vesz valaki drága pénzért Skodát.