Most már tényként kijelenthetjük: a franciák összeszedték magukat. Az 5008 mindent tud, amit tudnia kell, szép is, jó is, szeretjük, és viszontszeret. És megy, mint az állat.
Miután Papp Tibi is kipróbálta, Pista pedig nem egyszer, de kétszer is találkozott már az 5008-assal, Ön, kedves Totalcar-olvasó, már formálhatott véleményt az autóról. Forradalmian új gondolatokkal sajnos én sem szolgálhatok, az a helyzet ugyanis, hogy ez a kocsi tényleg jó.
Az első pillanattól fogva szerettem. A formájától ugyan nem ájultam el, de a kompakt egyterűk kategóriája nem is a külső dizájnról szól, itt elég, ha a kocsi nem böszme és aránytalan. Ha már rámondhatjuk, hogy pofás, akkor minden rendben. Az 5008-as pofás. Nem azért, mert csinosak a fényszórói vagy mert rendhagyó alakja van a hátsó lámpáknak, hanem egyszerűen mert jók az arányai, ezért kellemes ránézni.
Belül, ahonnan egyébként sokkal többet szemléljük, sokkal szebb az 5008-as, mint kívül. A műszerfalat nagyon eltalálták, mostanában csupa koreai kocsihoz volt szerencsém, azok után felüdülés a Peugeot. Nem arról van szó, hogy itt minden csillivilli, éppen ellenkezőleg, pont, hogy visszafogták magukat a tervezők, ettől lett elegáns. Az ülések kényelmesek, és akkor kezdődhet is a dicshimnusz.
A második sorban annyi hely van, amennyit csak akarunk. A három ülést egyenként tologathatjuk, húzogathatjuk, dönthetjük a támlájukat vagy állíthatjuk őket ülőlapostul az első ülések támlája mögé függőlegesen, ha nagyobb raktérre van szükség – tetőig pakolva akár 2506 literesre növelhetjük a csomagtartót. Mindezt könnyen, egyszerűen, magától értetődően. A harmadik sor alaphelyzetben nem látszik, hiszen a két hátsó ülés támlája a csomagtartó aljával van egy síkban, de csak egy mozdulat, és máris van két újabb hely a kocsiban. Még a nagyi is könnyen megoldja.
Ahogy ebben a kategóriában megszokhattuk, hét személy mellett elég kicsi a csomagtér – persze a tetőig pakolva még így is sok minden befér –, a leghátsó sorban nem teljes értékű ülések vannak. Igaz, végszükség esetén két vállalkozó kedvű felnőtt is ülhet hátra, annyira nem kell nyomorogni, főleg mivel a középső üléseket előre lehet húzni. A Peugeot egészen biztosan kihozott mindent, amit egy ekkora felépítményből ki lehet hozni. Az 5008 elképesztően tágas és praktikus családi autó lett, és akkor még a hatalmas panorámatetőről, ami legalább két értéket dob az ember aktuális hangulatán, még nem is beszéltünk.
A tesztautót a kétliteres, 150 lovas, 340 Nm csúcsnyomatékú turbódízel hajtotta, be kell vallanom, először azt hittem, benzines. Az utastér szigetelése is nagyon jó és a motor is meglepően halk, simán átvágott az első pár méteren. Meggyőződésem, hogy ehhez a kocsihoz ez a motor az ideális választás, ugyanis könnyen, dinamikusan mozgatja, mégsem fogyaszt sokat: 7 liter autópályán, 8,5 városban elég volt neki.
Bár az autó 9,9 másodperc alatt van százon, sokkal gyorsabbnak tűnik, ugyanis már 1500-as fordulaton szépen húz, és sosem küszködik a dízel, így az 5008-cal nagyon dinamikusan közlekedhetünk úgy, hogy akár már 2500-3000-es fordulat környékén felváltunk, így a fogyasztás is kedvező marad. Ha elmegy a turbónyomás - 1500 alatt -, természetesen elfogy az erő is, de még innen is összeszedi magát a motor, ha ellustálkodjuk a visszaváltást; és egyszer sem fulladt le.
A motorhoz egy hatsebességes kézi váltó csatlakozik, mely tökéletesen teszi a dolgát. Ha az 5008 sportkocsi lenne, megjegyezném, hogy kicsit hosszú utakon jár a kar, így azonban butaság lenne belekötni, hiszen zökkenőmentesen tette a dolgát. A futóműbe meg egyenesen szerelmes lettem. Nagyon sajnáltam, hogy a kipörgésgátló 50 fölött magától visszakapcsol, ugyanis ha hiszik, ha nem, ezzel a kocsival öröm kanyarodni.
Az 5008 futóműve természetesen nem gyors, hiszen nagyon kényelmesre hangolták, lévén családi autó, ennek ellenére egészen jól lehet kanyarodni vele. A kormány pontos és visszajelzés is bőven van annyi, hogy élvezni tudjuk a mókát. Ahhoz képest, milyen hosszú, nehéz és magas, meglepően ügyesen fordul az autó.
Tágas és praktikus, halk, kényelmes, kulturált és dinamikus. Úgy érzem, hat darab melléknévvel sikerült is összefoglalnom a lényeget. Ja, még egy fontos adat: 7,2 millióba kerül, Premium Pack felszereltséggel 7,8. Persze az 1,6-os dízel is jó, és azt már 6 milláért haza lehet vinni, hiszen abból van fapados változat is, ennek ellenére nagyon ajánlom ezt a kétliteres modellt, mert ez hibátlan, tényleg csak egyetlen negatívum volt a teszthét alatt, amikor vissza kellett adnom.