A Hyundai úgynevezett élménynap keretén belül mutatta be négy újdonságát. Az Elantra az, amit ki kellett próbálni, hisz ez Magyarország, ahol a Fluence kaszál, főleg vidéken. És vannak, akik azt mondják: jó ez a Fluence, bárcsak ne a Renault gyártaná. Az Elantra nekik szól.
Nem véletlen, hogy az élménynapon az Elantrára koncentráltam. Elég feszes volt a program, így több autót érdemben alig lehetett volna kipróbálni, ráadásul a többit már valamilyen formában láttuk vagy vezettük. Természetesen az i40 volt a legfontosabb modell - legalábbis, ha a sajttájon a rá eső időt nézzük, mindenképp. Volt már nemzetközi bemutatója, hamarosan érkezik a tesztautó is, ezért nem ott tolongtam.
Az Elantra azért érdekes, mert a hozzá hasonló kocsikat nem kizárólag cégek veszik, hanem hús-vér emberek is, más szóval: vásárlók. Rögtön hozzáteszem, nem értem őket száz százalékig. Ha Magyarországon csak Hyundai-okat lehetne kapni, akkor sem lenne valódi szükség az Elantrára, hisz nagyjából egy i30 szedán. Ugyan nagyobb a csomagtartója (485 l), mint az i30 kombié (415 l), de rosszabb pakolhatósággal és bővíthetőséggel.
Talán ezért van, hogy a Hyundai nem erőlteti a típust Európában, csak a kiválasztott országokban fogják árulni, könnyen áttekinthető motorválasztékkal. Lesz egyhatos benzines, és kész. Igaz, legalább váltóból kétfélét lehet kapni, van ugyanis hatfokozatú automata is hozzá. A rövid próba tanulsága egyébként az, hogy akinek automatára van szüksége, annak igazi titkos tipp lehet.
Kik azok a többiek?
Például a Renault Fluence, a Chevrolet Cruze, a Toyota Corolla, az új Focus Sedan, esetleg még szóba jöhet a VW Jetta. Nincsenek túl sokan. Valahogy kimentek a divatból, pedig a Citroën is próbálkozott a C4 Pallasszal, a Nissan a Tiidával és még sorolhatnánk a – hogy is mondjam finoman – kevésbé gusztusos limuzinokat. Azt hiszem, az első négy-öt tudta igazán megvetni a lábát, azonban mindegyik tud valamit, amit a Hyundai nem: van dízelmotorjuk. Persze, ha akarná, a Hyundai egy pillanat alatt betehetné az 1.6 crdi-t. Ha akarná.
Az Elantra külseje egészen szokatlan. A Hyundai teljesen új dizájnt talált ki, amit folyékony szobrászatnak hívnak. A lényege, hogy ívekkel és hullámokkal rajzolják meg az autókat. Elsőre ugyan fura, de aki már látott i40-et, annak hamar rááll a szeme – legalábbis én így vagyok vele. Mindenesetre élőben nem rossz. Továbbá nem lengi körül koppintásszag az Elantrát, nem kellett Hoffmeister-knicket és más hasonló kölcsönötleteket beleerőltetni. Legalább csináltak valami újat, szemben például a Toyotával, ahol manapság egyszerűen nem tudnak mit kezdeni a dizájnerek. A Toyota persze elvan így is, mert a név eladja a kocsikat, a Hyundai viszont bizonyító ágon van, ezért nem engedhet magának öngólokat.
Nem véletlen, hogy a karosszéria is ilyen öngólmentes konstrukció. Nem vacakoltak, az i30 kombi tengelytávját vették: kereken 270 centi, ami irgalmatlanul sok. Egy Volkswagen Passaté egy centivel nagyobb, nem csoda, hogy hosszában bárki elfér, elöl-hátul. A kipróbált autó belseje ráadásul színes is volt, ami külön jól állt neki, nyilván az alapkivitel ennél feketébb.
A műszerfal gusztusos, kellemes felszínű, de nem különösebben puha anyagokból épült. Egyébként teljesen más, mint az i30-é, da az már kifutó modell, nem lepődnék, meg, ha a következő i30 hasonló lenne belül. Szokás szerint kék az összes dolog háttérvilágítása – az i40-nél ebből visszavettek, az Elantránál sem ártott volna. Viszont a belső formák mozgalmasak, akad tárolóhely, az ülések jók, szóval meg lehet vele barátkozni.

Az oldalról ajánljuk
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
