Amikor megtudtam, hogy kipróbálhatom a Toyota kompakt szedánját, lázba jöttem. Aztán kiderült, ez a fészlift változat. Onnantól minden várakozással töltött perc örökkévalóságnak tűnt. Vajon milyen lehet közelről az új hűtőmaszk? Tényleg megváltoztak az első lámpák?
Hát az ötletes műszerfalvilágítás? Az volt az egyetlen részlet, amiről anno a prospektust nézegetve azt gondoltam, telitalálat, hiszen úgyis azt látja legtöbbször, aki ilyen autót vesz. Szerencsére hamar eloszlottak a kételyeim, hiszen a Luna, vagyis közepes felszereltségű Corollán minden részlet pont a helyén van, igaz, túl sok részlet nincs rajta.
Tíz percen belül megtanultam használni az összes, utastérből elérhető funkciót. Így fél nappal később már egyáltalán nem kellett levennem a szemem az útról, ha mondjuk állítani kellett az egyzónás klímán, vagy át akartam lépni egy másik rádióadóra. A Corolla összes gombja olyan nagy, hogy egy gyógyszer-laboratóriumi kölyökkutya is elboldogulna velük. A cél itt alighanem ez volt, hiszen aki hosszas opciós lista böngészés után végül ilyen Toyotát vesz, megbecsüli majd a több kontinensen is eladható, egyszerű időtlenséget. Aki izgalmakra vágyik, sokszor meg tudja magyarázni magának a néha logikátlan megoldásokat és a technika váratlan halálát. A Corolla tizedik generációja Budapesten a taxisok és a flottavásárlók biztos választása, Amerikában pedig azt tartják, a dolgozó ember Lexusa.
A Népítéleteket olvasva kitűnik, a 2007-ben bemutatott modellen még a nagy számok törvénye sem fog ki. Vannak elégedetlen tulajdonosok, akik az utastér zörgéseire, vagy az MMT váltó rángatására panaszkodnak, de feltűnő, hogy a manuális váltóval szerelt dízeleket senki nem kárhoztatja. Olyanokat olvasni inkább, hogy hétszáz kilométert megy egy tankkal, mg, hogy milyen nagy és széles, illetve hogy a csomagtérfedél zsanérjai belógnak a csomagtérbe. Mivel tesztautónkban huszonháromezer kilométer volt, amikor visszavittem, tulajdonképpen ez egy használtautó teszt. Nálam nem zörgött semmi. Szerencsés vagyok?
Mivel Frankfurtba igyekeztem az összeszokás óráiban, nem sokat közlekedtem városban. Ezért nem nagyon zavart, hogy a Yarisból is ismert 1,4-es közös nyomócsöves dízelmotor kétezer fordulat alatt nagyon lusta, ilyenkor még a belső visszapillantó tükör is remeg. Amikor viszont felépül a turbónyomás, elég kellemesen viszi a kasztnit a D-4D. Pont ilyen simán kapcsolható a hatos váltó, és persze az ajtócsapódás-fetisiszták is elégedettek lehetnek. A frusztrált apukák kedvéért megjegyzem, ezzel motor-kasztni összeállítással nem kapják meg az ideális lámpától-lámpáig csapásmérő eszközt. Cserébe biztosan azonnal elalszik majd a gyerek, ha berakják a szürke-fekete utastérbe.