Abban nagyjából egyetértettünk idebent, hogy az előző B-osztály elnyerte a Mindenkori Legbutábban Vartyogó Dízel-vándorkupát. Pedig csúnya is volt, mint a lóharapás. Biztos voltam benne, hogy az új csak jobb lehet.
Úgy is lett. Mindezek ellenére feltűnt, hogy sokkal kisebb csinnadrattával mutatták be, mint vártuk. Elmaradt a száz decibellel üvöltő kisfilm, a formatervező ilyenkor szinte kötelező kisregénye, a különböző csoportvezetők előadása, a színes reflektorok és a füst. Elmaradt a kérdezz-felelek is, talán érthető okok miatt kerülni akarták a kínos kérdéseket, a vacsoránál pedig az ember illedelmesen nem hozza zavarba az asztalához ültetett mérnököt, aki amúgy sem mond jó eséllyel semmit.
Ekkor már túl voltunk a menetpróba nagy részén, hamar rá is jöttünk, miért van ez így: az új B-osztály használati értékét tekintve nem tud többet, mint egy Golf Plus vagy Ford C-Max. Csak éppen jól néz ki, kívül-belül. Stuttgartban eldobták a csillagot, az pedig tompa koppanással fúródott a kategória közepébe. (Az árát is úgy lőtték be.)
Rendben, azért van valami, ami itt eddig nem volt: elsőként a szegmensben szériafelszereltség lett a vészfék-asszisztenssel együttműködő ütközés-előrejelző rendszer. Ez lényegében egy kis radar (80 méteres hatótávval), amelyik folyamatosan pásztázza az előttünk lévő forgalmat, és ha túl közel kerültünk egy másik járműhöz, csipog és fékez. Nem állóra, csak finoman lassít.
Ez van, annyira azért nem új keletű dolog ez sem ebben a kategóriában, bár az elsőséget elvitatni nem lehet. És 2012-től Kecskeméten készül, feljebb léptünk egy szintet, mostantól már ez is a Mi Autónk.
Hoppá, még valami, az alaktényezője 0,26, ami tényleg zseniális érték. 1100 órát dolgoztak rajta a szélcsatornában, míg ilyen lett. Jótékony hatással van a fogyasztásra, de a szélzaj ettől nem lesz kisebb, ez ki is derült nagyon hamar. Nagyon házalni ezzel a két dologgal nem lehet, így hát azt tették, amit tenni kellett: hagytak minket vezetni.
Nyugdíjasok autója, ezt hallottam már az odaúton, a képeket nézegetve nem hittem el, hogy az idősebb korosztály lenne a célközönség. Nem hittem el akkor sem, amikor élőben láttam meg az autót, hiszen ahhoz túl fiatalosnak, sportosnak néz ki. Lendületes forma, finoman lejtő tetővonal, az előd otrombaságát a szendvicsszerkezetes padlólemezzel együtt messze száműzték, bár tény, hogy ettől még ugyanolyan egyterű-forma maradt, csak alacsonyabb öt centivel.
Gyanús ez a nyugdíjas-dolog, valami csak lehet benne, ha egy ilyen formás milf a reklámfilm főszereplője.
Egy új benzinmotor (1.6 turbó, B180-B200) és egy új dízel (1.8 -as, B180CDI-B200 CDI), mindkettő két-két teljesítménnyel (122-156 illetve 109-136 lóerő), egy új, hétsebességes, duplakuplungos váltó, esetleg hatsebességes kéziváltó, kipróbálhattunk bármilyen kombinációt. A Standard fantázianevű alapfelszereltségen kívül még négy (Chrome, Sports, Exclusive, Night) feláras csomag közül választhatunk, a későbbiekben elérhető lesz az Eco Technlogy Package, amely további trükkökkel igyekszik még inkább csökkenteni a fogyasztást.
Ezzel szerelve az alaktényező 0,24-re módosul. Első ránézésre leginkább a hűtőrács vízszintes lamellái, ill. azok darabszáma és krómozása árulkodik az egyes felszereltségi szintekről.
Enni vagy nem enni?
A szendvicsszerkezetes padlólemez az A-osztály előző generációjában (W168) debütált 1997-ben. Előnyeként hozták fel a nagyobb biztonságot, hiszen a motor – amely a gyűrődőzónákkal egyetemben felveszi az ütközési energia nagyját – az utascella alá csúszik be, szinte érintetlenül hagyva azt. Ráadásul az autó orra igazán rövid lehet, ezzel szintén bővül a helykínálat odabent.
Mondjuk éppen az ilyen padlólemezt használó B-osztálynak mégis csináltak orrot is, fene tudja, miért. Előnyei ellenére azért bőven akadtak hátrányai is a koncepciónak. Először is a magas padló és üléspozíció, ennélfogva pedig a sajátos, bumfordi formaterv. Ráadásul elég költséges volt előállítani, plusz a klasszikus koncepciót követők (orrmotor elöl, az utascella mögötte) is legalább olyan biztonságos autót voltak képesek előállítani, így tényleg okafogyottá vált ragaszkodni az építési módhoz. Mert minek?

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.
- Hírek
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
A bevált recepten csak fejlesztettek.
- Hírek
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.
- Hírek
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.
- Hírek
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.
- Hírek
Semmi extra, csak három Ferrari SF90 XX vár gazdáira a budapesti Ferrari szerviznél
Átlagos hétköznap.
- Hírek
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.
- Hírek
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.
- Hírek
Bemutakozott az elektromos Toyota C-HR+2025 Kenshiki Fórum
Az autó elvileg a hagyományos C-HR testvére, de belül teljesen mások.
- Hírek
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.
- Hírek
Trump terroristáknak bélyegezné a Teslát támadókat, Musk szerint Soros
Aki nincs velük, az ellenük van.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Nehéz zsebek: 100 ezer forintot lopott autómosókból egy fiatal
24 órán belül elfogtak.
- Közélet
A követési távolságról
Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.
- Közélet
Vannak dolgok, amiket sosem szabadna vegyíteni!
A gyorshajtás és az elsőbbségadás elmulasztása önmagukban is vezető baleseti okok. Hát még akkor, ha vegyülnek egymással!
- Hírek
Rendőrautó előtt, iskola mellett nem átengedni egy gyereket a zebrán – hiba
Két sofőr már tudja: meglepően súlyos büntetés is járhat azért, ha nem állsz meg a zebránál
- Hírek
Visszatért a Toyota Urban Cruiser, és félig egy Suzuki2025 Kenshiki Fórum
A Suzuki és a Toyota közös munkájából született az új Urban Cruiser.
- Hírek
Idén is autómentes lesz a pesti rakpart a hétvégéken
A március 15-16-i lesz az első hétvége, amikor lezárják a rakpartot.
- Hírek
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.
- Hírek
Frissült a Toyota Corolla Európában
A modell külseje és belseje is megújult kissé.
- Hírek
Csütörtökön lélektani határ alá csökkenhet a 95-ös benzin átlagára
Az autósok nagy örömére 2025 kezdete óta folyamatosan csökken az üzemanyagok átlagára.
- Hírek
Pöttöm mopedautót mutatott a Toyota, ebben látják a városi mikromobilitás jövőjét2025 Kenshiki Fórum
Lényegében terveztek egy elektromos mopedautót, aminek a formája elég különc.
- Hírek
Gyorsabb töltéssel, áramvonalasabb külsővel és új beltérrel támad a frissített Toyota bZ4X2025 Kenshiki Fórum
Bár csak 2022-ben jelent meg a bZ4X, a Toyota máris frissítette.
- Közélet
Ki venné meg a Teslát, ha csődbe menne?
Vad találgatások kezdődtek a gyártó lejtmenete után.
