A mi Mercedesünk

Menetpróba: új Mercedes-Benz B-osztály

2011.10.18. 06:23

Abban nagyjából egyetértettünk idebent, hogy az előző B-osztály elnyerte a Mindenkori Legbutábban Vartyogó Dízel-vándorkupát. Pedig csúnya is volt, mint a lóharapás. Biztos voltam benne, hogy az új csak jobb lehet.

Úgy is lett. Mindezek ellenére feltűnt, hogy sokkal kisebb csinnadrattával mutatták be, mint vártuk. Elmaradt a száz decibellel üvöltő kisfilm, a formatervező ilyenkor szinte kötelező kisregénye, a különböző csoportvezetők előadása, a színes reflektorok és a füst. Elmaradt a kérdezz-felelek is, talán érthető okok miatt kerülni akarták a kínos kérdéseket, a vacsoránál pedig az ember illedelmesen nem hozza zavarba az asztalához ültetett mérnököt, aki amúgy sem mond jó eséllyel semmit.

Ekkor már túl voltunk a menetpróba nagy részén, hamar rá is jöttünk, miért van ez így: az új B-osztály használati értékét tekintve nem tud többet, mint egy Golf Plus vagy Ford C-Max. Csak éppen jól néz ki, kívül-belül. Stuttgartban eldobták a csillagot, az pedig tompa koppanással fúródott a kategória közepébe. (Az árát is úgy lőtték be.)

Rendben, azért van valami, ami itt eddig nem volt: elsőként a szegmensben szériafelszereltség lett a vészfék-asszisztenssel együttműködő ütközés-előrejelző rendszer. Ez lényegében egy kis radar (80 méteres hatótávval), amelyik folyamatosan pásztázza az előttünk lévő forgalmat, és ha túl közel kerültünk egy másik járműhöz, csipog és fékez. Nem állóra, csak finoman lassít.

Ez van, annyira azért nem új keletű dolog ez sem ebben a kategóriában, bár az elsőséget elvitatni nem lehet. És 2012-től Kecskeméten készül, feljebb léptünk egy szintet, mostantól már ez is a Mi Autónk.

Hoppá, még valami, az alaktényezője 0,26, ami tényleg zseniális érték. 1100 órát dolgoztak rajta a szélcsatornában, míg ilyen lett. Jótékony hatással van a fogyasztásra, de a szélzaj ettől nem lesz kisebb, ez ki is derült nagyon hamar. Nagyon házalni ezzel a két dologgal nem lehet, így hát azt tették, amit tenni kellett: hagytak minket vezetni.

Nyugdíjasok autója, ezt hallottam már az odaúton, a képeket nézegetve nem hittem el, hogy az idősebb korosztály lenne a célközönség. Nem hittem el akkor sem, amikor élőben láttam meg az autót, hiszen ahhoz túl fiatalosnak, sportosnak néz ki. Lendületes forma, finoman lejtő tetővonal, az előd otrombaságát a szendvicsszerkezetes padlólemezzel együtt messze száműzték, bár tény, hogy ettől még ugyanolyan egyterű-forma maradt, csak alacsonyabb öt centivel.

Gyanús ez a nyugdíjas-dolog, valami csak lehet benne, ha egy ilyen formás milf a reklámfilm főszereplője.

Egy új benzinmotor (1.6 turbó, B180-B200) és egy új dízel (1.8 -as, B180CDI-B200 CDI), mindkettő két-két teljesítménnyel (122-156 illetve 109-136 lóerő), egy új, hétsebességes, duplakuplungos váltó, esetleg hatsebességes kéziváltó, kipróbálhattunk bármilyen kombinációt. A Standard fantázianevű alapfelszereltségen kívül még négy (Chrome, Sports, Exclusive, Night) feláras csomag közül választhatunk, a későbbiekben elérhető lesz az Eco Technlogy Package, amely további trükkökkel igyekszik még inkább csökkenteni a fogyasztást.

Ezzel szerelve az alaktényező 0,24-re módosul. Első ránézésre leginkább a hűtőrács vízszintes lamellái, ill. azok darabszáma és krómozása árulkodik az egyes felszereltségi szintekről.

Enni vagy nem enni?

A szendvicsszerkezetes padlólemez az A-osztály előző generációjában (W168) debütált 1997-ben. Előnyeként hozták fel a nagyobb biztonságot, hiszen a motor – amely a gyűrődőzónákkal egyetemben felveszi az ütközési energia nagyját – az utascella alá csúszik be, szinte érintetlenül hagyva azt. Ráadásul az autó orra igazán rövid lehet, ezzel szintén bővül a helykínálat odabent.

Mondjuk éppen az ilyen padlólemezt használó B-osztálynak mégis csináltak orrot is, fene tudja, miért. Előnyei ellenére azért bőven akadtak hátrányai is a koncepciónak. Először is a magas padló és üléspozíció, ennélfogva pedig a sajátos, bumfordi formaterv. Ráadásul elég költséges volt előállítani, plusz a klasszikus koncepciót követők (orrmotor elöl, az utascella mögötte) is legalább olyan biztonságos autót voltak képesek előállítani, így tényleg okafogyottá vált ragaszkodni az építési módhoz. Mert minek?

Az oldalról ajánljuk

Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
  • Hírek

Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet

Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.

március 13., 14:59
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
  • Hírek

Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje

A bevált recepten csak fejlesztettek.

március 13., 15:49
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
  • Hírek

Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója

A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.

március 13., 12:06
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
  • Hírek

Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét

Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.

március 13., 13:45
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
  • Hírek

A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini

Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.

március 13., 11:48
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
  • Hírek

Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban

Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.

március 13., 10:15
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
  • Hírek

Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal

Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.

március 13., 06:06
Bemutakozott az elektromos Toyota C-HR+
  • Hírek

Bemutakozott az elektromos Toyota C-HR+2025 Kenshiki Fórum

Az autó elvileg a hagyományos C-HR testvére, de belül teljesen mások.

március 12., 05:59
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
  • Hírek

11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt

Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.

március 13., 08:58
Ilyen használt autóra vágynak a munkáshitelesek
  • Hírek

Ilyen használt autóra vágynak a munkáshitelesek

Nem a BMW a legfontosabb.

március 14., 06:04
Trump terroristáknak bélyegezné a Teslát támadókat, Musk szerint Soros
  • Hírek

Trump terroristáknak bélyegezné a Teslát támadókat, Musk szerint Soros

Aki nincs velük, az ellenük van.

március 12., 08:11
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
  • Gumidoktor

Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...

Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?

március 13., 16:45
Nehéz zsebek: 100 ezer forintot lopott autómosókból egy fiatal
  • Hírek

Nehéz zsebek: 100 ezer forintot lopott autómosókból egy fiatal

24 órán belül elfogtak.

március 12., 07:26
A követési távolságról
  • Közélet

A követési távolságról

Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.

március 14., 06:04
Vannak dolgok, amiket sosem szabadna vegyíteni!
  • Közélet

Vannak dolgok, amiket sosem szabadna vegyíteni!

A gyorshajtás és az elsőbbségadás elmulasztása önmagukban is vezető baleseti okok. Hát még akkor, ha vegyülnek egymással!

március 13., 06:05
Rendőrautó előtt, iskola mellett nem átengedni egy gyereket a zebrán – hiba
  • Hírek

Rendőrautó előtt, iskola mellett nem átengedni egy gyereket a zebrán – hiba

Két sofőr már tudja: meglepően súlyos büntetés is járhat azért, ha nem állsz meg a zebránál

március 12., 10:58
Visszatért a Toyota Urban Cruiser, és félig egy Suzuki
  • Hírek

Visszatért a Toyota Urban Cruiser, és félig egy Suzuki2025 Kenshiki Fórum

A Suzuki és a Toyota közös munkájából született az új Urban Cruiser.

március 12., 11:26
Idén is autómentes lesz a pesti rakpart a hétvégéken
  • Hírek

Idén is autómentes lesz a pesti rakpart a hétvégéken

A március 15-16-i lesz az első hétvége, amikor lezárják a rakpartot.

március 12., 16:00
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
  • Hírek

A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt

Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.

március 13., 06:06
Frissült a Toyota Corolla Európában
  • Hírek

Frissült a Toyota Corolla Európában

A modell külseje és belseje is megújult kissé.

március 12., 14:43
Csütörtökön lélektani határ alá csökkenhet a 95-ös benzin átlagára
  • Hírek

Csütörtökön lélektani határ alá csökkenhet a 95-ös benzin átlagára

Az autósok nagy örömére 2025 kezdete óta folyamatosan csökken az üzemanyagok átlagára.

március 12., 13:57
Pöttöm mopedautót mutatott a Toyota, ebben látják a városi mikromobilitás jövőjét
  • Hírek

Pöttöm mopedautót mutatott a Toyota, ebben látják a városi mikromobilitás jövőjét2025 Kenshiki Fórum

Lényegében terveztek egy elektromos mopedautót, aminek a formája elég különc.

március 12., 12:43
Gyorsabb töltéssel, áramvonalasabb külsővel és új beltérrel támad a frissített Toyota bZ4X
  • Hírek

Gyorsabb töltéssel, áramvonalasabb külsővel és új beltérrel támad a frissített Toyota bZ4X2025 Kenshiki Fórum

Bár csak 2022-ben jelent meg a bZ4X, a Toyota máris frissítette.

március 12., 09:27
Ki venné meg a Teslát, ha csődbe menne?
  • Közélet

Ki venné meg a Teslát, ha csődbe menne?

Vad találgatások kezdődtek a gyártó lejtmenete után.

március 12., 17:01
Morgan Supersport
  • Hírek

Morgan Supersport

március 13., 11:25
Új, hétszemélyes Skoda
  • Hírek

Új, hétszemélyes Skoda

március 13., 13:38
Dacia Duster (gáz) – 2025.
  • Tesztek

Dacia Duster (gáz) – 2025.

március 13., 09:26
Autók, amikben felnőttünk II.
  • Technika

Autók, amikben felnőttünk II.

március 14., 00:06
Top Gear Bentley Turbo R
  • Hírek

Top Gear Bentley Turbo R

március 13., 07:31
Neked ajánlott