Nem kell mindig Csubakka

Teszt: Range Rover Evoque 2,2 SD4 – 2011.

2011.11.01. 07:57

Adatlap Land Rover Evoque Prestige SD4 aut - 2011

  • 2179 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 190 LE @ 3500 rpm
  • 420 Nm @ 1750 rpm
  • 6 seb. automata
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    8.5 másodperc
  • Végsebesség:
    195 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    6.4 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    7.8 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    5.7 l/100km
  • 16 852 429 Ft

Világautónak szánják, a nevét is úgy találták ki, hogy mindenhol jól hangozzon. A legjobban persze az Endor bolygón cseng. A nemzetközi bemutató idején viszont a sajtó leginkább azzal volt elfoglalva, hogy ez igazából egy felfullosított Freelander-e, és ha igen, mennyire.

Nem kenyerem a különcködés, de azért ajánlanék egy másik szempontot is: a Freelander rettenetesen jó autó. Magyarországon rendes forgalmazó híján nem futott be nagy karriert, de ez nem az ő hibája. Ha tehát az önmagában is épp elég jó Freelanderhez csinálnak új kasztnit, és belehajigálnak némi 2012-es műszaki tartalmat, már önmagában elég, hogy bárkinek vakon ajánljam az új mini-Range-et. Az Evoque alapja valóban a Freelander, ez már az azonos tengelytávon is látszik. A futóművön, ami egyébként a cicaterepjáró-kategória egyik legjobb futóműve, annyit variáltak, hogy az első MacPhersonokhoz tartozó lengőkarokat alumíniumra cserélték, ahogy a kerékagyakat is. Egyébként pedig azt állítják, csak a padlólemez középső sávja és a tűzfal maradt az eredetiből. Bocsánat, úgy értem, a Freelanderből. Felőlem áthegeszthették az egész padlót, az se lenne baj, a fő, hogy az Evoque formaterve méltó a Range Roverhez.

Az oldalnézet elég dögös. Nem látszik, hogy ez valójában lényegesen rövidebb, mint a hatályos Focus, ennek dacára sem hat aránytalannak, pedig átlátunk belőle egy átlagos szedán fölött. A tető vonala a Range Rover Sportéhoz hasonlóan egyenes vonalban lejt hátrafelé, a hátsó ülésen mégsem elégtelen a fejtér. Szemből talán még jobb. Hiába olyanok a szűkre húzott lámpák, mintha a Honda tervezte volna őket az FCX-hez, a hűtőrács és az ismert, szép tipográfiájú RANGE ROVER felirat épp elég britté és böszmévé teszi az orrot. Szeretnék rájönni, melyik nézete a legjobb, vagy legalább arra, melyik sikerült a legkevésbé, de sajnos hátulról is ugyanolyan állat. Az Evoque az utóbbi évek egyik legjobb formája.

Nézem az Evoque modern luxusdizájnját kívül, nézem az állítólag Victoria Beckham részvételével tervezett luxusdizájnt belül, és azt mondom: ennyi! Victoria Beckham egy nagyon jó ízlésű illető, csak szereti a fejénél háromszor nagyobb napszemüvegeket. De a csapat, amibe bevették, tökéletes munkát végzett. Szépek a bőrök önmagukban is, de a színösszeállítás is bejön – a szélvédő alatti rész fekete, ami szemben van velünk, fehér bőr, az ajtók nagy része is fehér. Így van egy olyan illúziónk, hogy világos a beltér, ami érzetre mindig kellemes, de mindaz, amihez gyakran érünk, az ülések és az ajtó fogantyú körüli részei barnák. Vagy mint itt, a középkonzol pereme, alumínium, így aztán az a benyomásom, hiába alapvetően világos ez az Evoque-belső, nem lehet olyan gyorsan lelakni. Sokat dobnak a minőségérzeten a valódi alumíniumok is, bár a középső érintőképernyő keretéért nem tenném tűzbe a kezem.

Szép a Range Rover-stílusban szögletes közepű kormány, bár kicsit sok rajta a gomb, a fő attrakció persze úgyis a korong-váltó. Bizony: évek óta gondolkozunk, minek az automatákba váltókar, amikor már a régi városi Ikarus buszokban is megfelelt egy PRIIIAN-gombsor. A padlóra rakott váltókar feleslegesen foglalja a helyet, a 7 BMW-Rolls-Royce Phantom stílusban kormányoszlopra helyezett kar feleslegesen növeli a valószínűleg amúgy is súlyos bajuszkapcsoló-káoszt. Az Evoque sem olyan radikális, hogy gombozna, de már majdnem ott tart: ha ráadtuk a gyújtást, a kardánalagútból kiemelkedik egy korong. Akkora, mint a BMW iDrive-ja, ezt tekerjük D-be, ha elindulnánk.

A belső hangulatvilágítást több színben és fényerőben is kipróbálhatjuk. Lehet vitatkozni, kinek melyik beállítás tetszik, de az sajnos egyértelmű, hogy amikor teljesen kikapcsoljuk, sokkal ridegebb és kellemetlenebb tud lenni egy autóbelső. Az oldalüvegek alacsonysága a hátsó ülésen már nyomasztóan hathat, ezen segít az üvegtető. Idegesítő apróság kategóriában azt tudja, hogy ha nem zártuk be rendesen valamelyik ajtót, nem engedelmeskedik a távirányítónak, csak sípol. De nem mondja meg, mi baja, ahhoz be kell ülnünk és ráadni a gyújtást, akkor egyből megmondja, hogy a csomagtérajtót szeretné velünk szorosabbra záratni. Az egyetlen kellemetlen minőségi inger a kesztyűtartó nyitása-csukása: ez nagyjából egy Pandában menne még el.

A hatfokozatú váltó szépen dolgozik, bár akár kiváló minősítést is kaphatna, hiszen a legnehezebb feladatot oldja meg flottul: dízel turbót gardíroz viszonylag nagy testben, összkerékhajtással. Ahhoz képest pedig, hogy itt turbónyomást kell építeni és egy alapvetően tohonya szerkezetnek felpörögni, és eltalálni a nyomatékcsúcsokat, egész civilizált az összhatás. Az elektromos rögzítőféket menet közben is be lehet húzni. Ha kétszer húzzuk meg, tehát az autó azt érzékeli, hogy komolyan gondoljuk, vagy legalábbis a velünk utazó cerkófmajom komolyan gondolja, rendesen befékez. Persze csak kézifékes stílusban, szolidan a hátsó féken. Csipog a figyelmeztető hang, de az autó lassul. Még nem dolgoztam ki, mi erről a véleményem, jó-e vagy rossz.

Totalcar értékelés - Land Rover Evoque Prestige SD4 aut - 2011

9
TC

Nem érezni kis autónak belülről, nem is látszik annak. Viszont majdnem mindent tud, mint a Range Rover, 5-10 millió forinttal olcsóbban. Induló ár 12 millió körül, a tesztautó 17 felé jár, de ez egy jó vétel.

Népítélet - Land Rover Evoque

8,6
Nép
7
7.5
10
9
10

Az oldalról ajánljuk

Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
  • Hírek

Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár

Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.

34 perce
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
  • Olajdoktor

Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)

Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?

április 18., 12:06
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
  • Hírek

Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos

Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.

április 18., 10:42
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
  • Hírek

Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései

Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.

április 17., 17:22
A lázadóknak semmi esélyük
  • Tesztek

A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025

Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.

április 18., 06:32
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
  • Hírek

Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond

Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.

április 18., 08:57
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
  • Hírek

Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?

Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.

április 18., 06:35
Nem úszod meg a bíróságot!
  • Közélet

Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít

Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.

április 18., 06:33
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
  • Hírek

A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen

Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.

április 18., 06:36
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
  • Hírek

Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)

A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.

április 18., 14:52
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
  • Hírek

Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése

Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.

április 17., 06:13
Kész van a csarnok
  • Belsőség

Kész van a csarnok

Lehetett volna sokkal olcsóbb is.

április 18., 17:03
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
  • Hírek

A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot

A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.

április 17., 06:19
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
  • Hírek

Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett

A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.

április 18., 13:44
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
  • Technika

Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek

Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.

április 18., 16:05
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
  • Hírek

Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését

Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.

április 17., 16:08
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
  • Szerelem

Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG

San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.

április 17., 17:15
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
  • Hírek

Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor

Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.

április 17., 12:24
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
  • Hírek

Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát

A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.

április 17., 07:42
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
  • Hírek

Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen

A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.

április 17., 10:46
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
  • Hírek

Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?

És még csak most jön az amerikai vámvihar.

április 17., 13:16
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
  • Hírek

Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés

A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.

április 17., 14:14
cover video teszt
  • 404

cover video tesztez itt az alcím

lorem ipsum blablabla

április 17., 11:09
Volvo S90 facelift - 2026.
  • Hírek

Volvo S90 facelift - 2026.

április 17., 15:21
Subaru Outback 2026
  • Hírek

Subaru Outback 2026

április 17., 11:09
Subaru Trailseeker - 2026.
  • Hírek

Subaru Trailseeker - 2026.

április 17., 13:13