Csak kályhával!
Teszt: Renault Trafic Generation
A bal oldalra nem tudunk tolóajtót rendelni ehhez a felszereltséghez, így meg kell elégednünk a jobb oldalival és a szokásos tolóablakkal. Ahol nem tudom, miért nincs sötétítő, ami amúgy az összes többi ablakra jutott. Persze aki nyaralóbusznak használja, biztos körbefüggönyözi majd valami kisipari módszerrel. Elvégre a kocsi legnagyobb extrája a hátsó üléssorban rejlik: origamiként addig hajtogathatjuk, amíg egyszer csak egész kényelmes és tisztességes méretű franciaágy nem lesz belőle.
Persze nem egy Westfalia lakóbusz, de azért a célnak tökéletesen megfelel, ha végigkirándulnánk a Balaton-partot nyáron, és nem akarunk sátrazni. Mivel mindennek kb. fél centi mozgástere van, így amikor kihajtottam az ülőlapot, az első sortól nem tudtam lehajtani. Ekkor kicsit visszahúztam a hátsó ülést, akkor meg a hátsó fejtámlától (ami amúgy a csomagtértakaró) nem tudtam becsukni a csomagtartót.
Küzdöttem vele vagy negyedórát, mire rájöttem, mit hová, és persze a végén vettem észre, hogy a leírást a hátsó ülés aljára rejtették. Hova máshova? Persze csak elsőre nehéz, másodikra már szinte fennakadás nélkül mutattam be a kocsi kellemes extráját. Azért a hajtogatósdit még otthon próbálgassuk, mert ha esetleg gyorsan kéne, elég lelombozó, ahogy az ember izzadva, idegesen próbálja helyére gyömöszölni a szivacsokat.
Amúgy a hátsó sor is a síneken csúszik, így szinte korlátlan mértékben tudjuk variálni a lábtér-raktér arányt. Persze az összes ülés kivehető, így elég tisztességes tér érhető el, ha például éppen költöznénk. Sajnos a Generationt csak rövid tengelytávval rendelhetjük, pedig a hosszabb esetében talán megoldható lenne a második sor és az asztalka távolsága is.
Ez a verzió nálunk nem túl gyakori, az ismert használtautós oldalon 56 Traficból kettő Generation, a Népítéletben a 22 ítéletből egy se szól róla. Ezt a felszereltséget kétféle változatban vehetjük meg, 115 lovas motorral és a Quickshiftnek becézett robotizált automatával, amivel a Vivaróban volt szerencsétlenségem találkozni. A listaára 8 940 000 forint, az automata felára 310 000 forint. A konkurensek közül a Mercedesnél a Viano Funba hajtogathatunk ágyat, ezt rövid karosszériaváltozattal 10 255 000 forintos listaáron adják, ugyan 136 lóerős motorral, de gyengébb szériafelszereltséggel. A VW T5 Multivanba is alakíthatunk franciaágyat az üléssorból, egy rövid, 102 lóerős Comfortline modell 11 253 850 Ft-os listaáron van és széria a bal oldali tólóajtó is, mint minden Multivanban. Persze, akárcsak a másik német márkánál, itt is bőven van még erősebb motorvariáció egészen a 180 lovas, duplaturbós dízelig, így a Renault motorválasztéka azért hagy némi kívánnivalót.
Kapcsolódó blogposztunkban hozzászólhat!