A selymesen sikló A8 hibridnél nem domborítottam külön a szerepét, az Allroad esetében azonban külön ódát szeretnék zengeni az Audi légrugórendszeréről. Ezek a légrugós cuccok pár éve, mondjuk az első Allroad megjelenésekor még közel sem voltak ilyen finomak. Kis egyenetlenségeken zötyögtek, nagy tempónál kicsit fellágyultak. Mára viszont zseniálisan kiforrták magukat, bár biztos nem bírnának ki egy Dakar-ralit, nem is erre valók. Ellenben olyan elképesztő rugózási komfortot nyújtanak, hogy kiszaladt a számon: a jövő Citroënjei az Audik.
Az Allroad esetében a légrugózás nem csak erről szól. Az emelt A6 kombinak az a fő trükkje, hogy ha kell, alacsony, ha kell, tud nagyon magas is lenni. Ha acélrugós lenne, akkor mindenképpen kompromisszumot kellene kötni: ha megemelik, hogy ne akadjon fenn, akkor kényelmetlenül keményre kellene hangolni, ha ezt nem tennék, billegne. Így viszont nincs gond: a sebességtől függően az elektronika magától emeli-süllyeszti a karosszériát, ha megbízunk az automatikában, arról nem is beszélve, hogy a csillapítás is adaptív.
Remek szórakozás. Az Audi-féle tekerentyűs kezelőrendszerrel, az MMI-vel állítgathatjuk, hogy off-road, közút, sportos vagy gazdaságos legyen a program, a rugózástól a gázreakcióig minden átalakul. Programtól függően a kormányzás erőszükséglete is változik, kicsit talán túl szélsőséges értékek között – így legalább érzi a vevő, mire adta ki azt a csomó pénzt.
Az Allroad receptje egyébként nem változott, azaz az aktuális A6 kombi körbeműanyagozott, megemelt, és jól felszerelt változata, amit alapáron 18-19 millióért adnak. Zách Dani lelkendezett, mennyire klassz a fényezetlen műanyag a birodalmi osztagos arcú fehér A6-oson, de le kellett hűtenem: bizony a harcias elemek is fényezettek, csak épp szürkék. Vagyis oda a nyugodt tudat, hogy irány a dzsungel, nem lesz semmi baja.
Igaz, aki ilyesmit vesz, általában nem is így gondolkodik. Ennek megértésében segített, hogy a bemutatóra meghívták a számomra tökéletesen ismeretlen Nimród vadászmagazin munkatársát, Hauser Pétert, akit kicsit kifaggattam a vadászok terepezési szokásairól. Péter elárulta, hogy valójában a vadászok csak a vadászházig mennek a drága terepjárójukkal. Ott aztán átpattannak egy Nivába, G-Mercibe, Defenderbe, vagyis egy inkább mezőgazdasági gép jellegű terepjáróba, és valójában azzal mennek ki vadászni. Óvatosan rákérdeztem a pickupokra, de azt mondta, hogy az nem az igazi, bár használják. Túl hosszú, szűk helyen nehézkesebb vele a mozgás.
Vagyis az Allroadnak sem kell annál többet tudnia, mint eljutni a vadászházig. Ha kíméletesen használják, valószínűleg képes is rá, hiszen ahhoz a szinthez képest, amivel 130 km/óra fölött halad, 5 centit emelhet az ember, ami rengeteg. Egy földúton ennek elégnek kell lennie, de lépésben haladáshoz ott a lift mód, ami rádob még egy centit.
Mivel az Allroad egyfajta csúcsmodell az A6 Avantok között, a kisebb motorok eleve nem kaphatók hozzá. Benzinesből egyedül a háromliteres, V6-os, kompresszoros 3.0 TSI kapható (310 LE, 440 Nm), dízelből viszont rögtön három. Igaz, ezek ugyanannak a háromliteres blokknak a különböző változatai, 204, 245 és 313 lóerővel – az utóbbi az a motor, aminek említésére Csikósnak könnybe lábad a szeme, és áhítattal elkezd mesélni az A6-os sajtóbemutatójáról.
A legerősebb, kétturbós dízel az Allroadban is megkapta azt a hanggenerátort a kipufogórendszerébe, amitől teljesen V8-as benzines hangja lesz. Sajnos elhappolták előlünk az összes ilyen tesztautót, így be kellett érnünk a 245 lóerővel és 580 newtonméterrel. Mégsem szenvedtünk túlzottan. Úgy röppent például százra (6,6 másodperc alatt), hogy igazából fel sem tűnt.
Az autópályán kitartóan kísérleteztem azzal, hogy száznyolcvannál ne váltsa el a duplakuplungos váltó az ötödiket, de az olvasókért tett erőfeszítéseim nem jártak sikerrel. Pedig mindent sportosra állítottam, ennek ellenére elérhetetlen volt az áhított piros mező a fordulatszámmérőn.
Lehet, hogy a biturbó-TDI hangulata és további 70 newtonmétere hiányzik belőle, ám abszolút értelemben ezzel a motorral is megy, mint az állat. És csendes. És – gondolom a felvezető után evidens – stabil, nem ráz. A féke pedig ugyanolyan átkozottul fog, mint bármelyik A6-osé.
A terepezős felhangokhoz opcióként ott a Quattro Sport Differenciál néven futó aktív hátsó differenciálmű, amely tulajdonképpen egy aktív diffi. Azaz a hátsó kerekek között úgy osztja el az erőt, hogy segítse a kormányzást, ugyanúgy, ahogy egyébként a raliautóknál is csinálják. A 4x4-es rendszerben középen ott a Torsen-differenciál is, amely önzáró hatású, azaz leginkább a gumikon múlik, hol akad el a kocsi.
Mivel az Allroad pont onnan érkezett, ahol a legdurvább mai extrák elérhetők, egészen hihetetlen elektronikai arzenállal is megtömködhető, ami vonzerő lehet a terepjárók többségével szemben. A tapipados MMI-kezelőrendszer, a radaros tempomat, amely képes megállni és elindulni a dugóban, a holttér-figyelő, a sávtartó, a távfénykapcsolgató-automatika, a teljesen LED-es lámpák mind megrendelhetők az Allroadhoz is. Gondolom a vadászok azért látnak fantáziát az éjjellátó berendezésben is, hiszen akár 300 méterre is elhord a sötétben.
Borzalmasan terjedelmes a lista, és akkor még nem beszéltünk a bőrökről és egyéb nyalánkságokról. Az Allroadhoz egyébként jár még egy dőlésmérő is, amelyen látszik az a dőlési határtartományt, amelyen túl nem érdemes erőltetni a dolgokat. A lejtmeneti automatika már teljesen természetes egy ilyen jellegű autóban.
Az Allroaddal egy kicsit letérünk az aszfaltutakról, de földútnál durvább terepre nem mentünk. Sajnos a németeknél még ezek is elég simák. Itt is jó volt, legalább annyira, mint autópályán, valójában a zöttyenőket inkább hallotta az ember, semmint érezte. Tényleg csodálatos, amikor a luxusautót félig-meddig terepesítik. Egyrészt tud annyit, amennyit egy terepjáró tudásából kihasznál az átlagember, mégis olyan, mintha egy rendes kocsija lenne az embernek. Nem is akármilyen.
Kapcsolódó blogposztunkban hozzászólhat!

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Kék villogó kellett volna ehhez a melóhozTeszt: BMW X3 M50 xDrive - 2025.
Az X3-ba előbb-utóbb beleszeret az ember, és ha az a 381 lóerős M50 csúcsváltozat, akkor ez viharos gyorsasággal bekövetkezik.
- Hírek
Rekordévet zárt a Ferrari, egy új Fiat Panda árát kapják bónuszként a dolgozók
A Ferrari vezetősége szerencsére nem felejtette el, hogy a sikerért a munkásaik is keményen dolgoztak.
- Hírek
Így jársz, ha Wish-ről rendelsz Toyota Suprát
Közepesen bánatos a kamu Supra, ami ráadásul egy másik Toyotát is áldozatul ejtett.
- Hírek
Hoppá, befutott a Williams új Forma–1-es autója is!
A McLaren után a Williams is leleplezte idei Forma–1-es autóját.
- Hírek
912 lóerős V8-assal érkezhet a Lexus LFA utódja, akár már idén ősszel
A modell állítólag még idén a kereskedésekbe kerülhet.
- Hírek
Még a Porsche is küzd: 1900 munkahely szűnik meg idén
2024 már megszüntettek 1500 munkahelyet, de úgy néz ki, hogy ez nem volt elég.
- Autódoktor
Rejtélyesen ráz az Astra GSi
Kerekek kiegyensúlyozva, cserélve, télivel-nyárival is ugyanaz a helyzet. Mi lehet a gond?
- Hírek
Veterán, nyári gumis Corvette-et támasztottak árokba Solymáron
Nem volt jó ötlet nyári gumikon elindulni a csodás, C3-as Corvette-el nyári ilyen csúszós időben.
- Technika
Egy jó autóra is lehet félmilliót költeniMűhelyPRN: Ford Mondeo 2,0 TDCi – 2014.
A mai használtautópiac mértékadó középszere, a 2-3 milliós kategória egyik legpraktikusabb választása, ha kell a hely és a nyomaték. Költeni erre is kell.
- Hírek
Dodge-vezér: nyitottak vagyunk egy olcsó, Mazda MX-5-szerű sportautóra
Valami megfizethető és szórakoztató hétvégi autót szeretne látni a Dodge palettáján.
- Tesztek
Virtuális spanyol virtusTeszt: Cupra Tavascan Endurance 77 kWh - 2025.
Olcsóbb, mint a többiek és jobban néz ki. Hol itt a csapda?
- Belsőség
Barkasszal Görögországba? Gányolásra készülj!Válogatás a Népítélet hasznosabb feléből
Heti merítés világjáró Barkasszal, Izlandon tevékenykedő Mercivel és francia IFA-val.
- Hírek
A GR égisze alatt készülhet a Toyota legendás visszatérője
Egyre többet tudunk meg a sportautó új, nyolcadik generációjáról.
- Közélet
Újravizsgáztunk KRESZ-ből, az eredmény minket is meglepett
Régen megszerzett tudásunkat felfrissíteni hasznos, főleg, ha egy modern, színes-szagos tananyag segít benne.
- Hírek
F1: merész fejlesztésekkel növelné az előnyét 2025-ben a McLaren
A különbségek annyira kicsik, hogy ha nem fejlesztünk a lehető leggyorsabban, pillanatok alatt elvesztjük minden előnyünket. – nyilatkozta Stella.
- Hírek
Rendőri utasításra közlekedett az autópályán egy rommá tört Ferrari
Csúnyán elintézték a Ferrari F8 Spidert, a rendőrök mégis arra utasították a sofőrt, hogy hajtson fel a pályára. Az eset Los Angelesben történt.
- Hírek
Valaki bezörgött a Mazdával a rekettyésbe. Szerinted mi lehetett a baj?
Defektet kapott, esetleg részeg volt, vagy valami teljesen más volt a probléma? Tippelj!
- Hírek
Átfogó veteránprogramot indít a Renault
Szervizhálózat, régi szerelési útmutatók és videók segítenek a régi Renault-k életben tartásában.
- Hírek
ÚRISTEN, VERY BIG: minden idők legnagyobb közúti szerelvénye halad át ma Magyarországon
A Magyar Közút minden szükséges előkészületet megtett, hogy a szerelvény zavartalanul haladhasson.
- Hírek
A Corvette ZR1 még a 911 GT3 RS-t is elverte pályán
Az 1079 lóerős szörny több amerikai versenypályán is hihetetlen rekordokat döntött.
- Égéstér
Itt a Murvaélet!
Indul a Totalcar új sorozata, a Murvaélet! A használt autót keresők bőrébe bújva járjuk a kereskedéseket, hogy megtaláljuk a lehető legjobb választást egy-egy kategóriában.
- Hírek
Frissítve: megszüntették a gázömlést, ami miatt korábban lezárták a 11-es főutat
Megnyitották a forgalom előtt a 11-es főutat.
- Hírek
Horogkereszteket rajzoltak egy Tesla Superchargerhez Massachusetts államban
Egyre több ilyen jellegű akcióról tudni az Egyesült Államokban.
- Belsőség
Befutó, záróbuli és mégsem adjuk el a Tigrist!TC Bamako 2025/14
Belefáradtunk az alkudozásba a helyi kereskedőkkel, és a szállás sem elsőre lett meg, viszont van egy jó ötletünk!
- Hírek
Jöhet a Porsche 911 Dakar második generációja
Állítólag a 3 literes hathengeres boxert is lecserélik.
