Mikor Vályi Pista az NV200-at tesztelte, mindenki azt kérdezgette, miért nincs körablakos, üléses változatban.
Az emberek többsége ezt a Vanette/Serena utódjának tartja, és azokat még sokan nagy megelégedéssel használják. Leginkább munkás/családi autó keverékeként láthatjuk a rendszerint kék színű kocsikat az utakon. Szinte minden parkolóban akad egy-kettő, néha az út közepén is. Szóval népszerű darab, és aki megteheti, szívesen váltana egy hasonlóra.
Nos ez csak hasonló, de kisebb, ha nem is sokkal. Előnyére legyen mondva, hogy már nem hátul hajt, viszont sajnos megmaradt a hátsó laprugó/merevtengely páros, ami teherautónál még elmegy, bár ebben a méretben még ez is megkérdőjelezhető. Viszont emiatt a futómű miatt minden utasomnak az volt az első kérdése, hogy miért ráz ez ennyire. Mert ez teherautó, sok üléssel.
Erre utal az is, hogy az autó összesen kettő darab nyitható ablakkal rendelkezik. És ez egy hétszemélyes kocsi. Az ülések mondjuk kényelmesek, még a leghátsó sorba se kell lábatlankodnunk, hogy elférjünk, persze ekkor már jócskán csökken a raktér. A középső sort kétharmad – egyharmad arányban hajtogathatjuk a szokásos módon, feldöntve az első ülésekhez. A hátsókat manapság nem túl szokványos megoldással az oldalfalakra hajthatjuk fel és egy egyszerű kampós spaniferrel rögzíthetjük.
Az ötlet nem rossz, hiszen így megmarad a raktér mélysége, keresztbe se vesz el sok helyet, viszont mégis a kocsiban maradnak az ülések, ellentétbe mondjuk a Berlingóval. Kellemetlen tervezési hiba, hogy a hátsó sorral ülésekkel együtt érkező dupla klíma beömlőit pont eltakarja a felhajtott ülés. Itt többen keveselltük a szellőzőnyílásokat, különösen a nyithatatlan ablakok miatt. Sajnos feltehetőleg pont emiatt a megoldás miatt nincs csomagtértakaró se, így át kell gondolni, mit teszünk a jól látható raktérbe.
Sofőrként egész kellemes a kocsi, jól irányítható és egész kis fordulóköre miatt nem gond a parkolóházakban forgolódni. A motor nem új darab, már sok mindenben találkozhattunk vele. Dízelhez képest nem túl zajos, látszik, hogy sokat dolgoztak a zajcsillapításon, jól is megy és alig fogyaszt. Vegyes üzemben 6 literre jött ki, így hozta a papírformát. A felszereltség elég jónak mondható, az NV200-hoz hasonlóan itt se nagyon válogathatunk a csomagok között. Bár itt még beesett egy 1,6 literes benzinmotor is 5,7 millióért, de felszereltség csak egyféle van. Az egyetlen extra a hátsó üléssor, ami a dupla klímával együtt érkezik 105 ezerért. Viszont alapáron (listaár 6,28 millió) jön az érintős navi, az automata klíma, az intelligens kulcs és az utóbbi idők legkisebb, 14 colos alufelnije.
A mindenfélével bőven ellátott utastérben a legkínzóbb hiány a zárható rekesz. Mivel még a kesztyűtartó is fedél nélküli, bár van egy lehajtható rekesz benne, amibe laposabb tárgyakat rejthetünk. Akárcsak az ajtóba, ami tényleg térképzseb szűkösségű. Az egyetlen zárható rekesz a kézifék melletti pohártartó alatt van, ez így nem túl sok.
A korábban említett Berlingó Collection felszereltséggel, 115 lóerős dízel motorral 4,87 millió, amire még rájön az automata klíma (200 000 Ft) , a navi (240 000 Ft) meg a tempomat (152 000 Ft) és még ekkor is csak 5,46 millióba kerül. Az ikertestvér Partner Tepee már drágább, hasonlóan összeállítva már majdnem 6,4 millióba került. A Renault Kangoo hétszemélyes változata még nem kapható, de gyaníthatóan olcsóbb lesz és a VW Caddy Maxi 1,6 CRTDI Comfortline már alapáron is több mint 7,2 millió forint, így árban sikerült a középszintet belőni a Nissannak.