Lőállásnak pazar

Volvo S60 T3 Momentum

2012.07.09. 06:49

Adatlap Volvo S60 Momentum T3 - 2012

  • 1596 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 150 LE @ 5700 rpm
  • 240 Nm @ 1600 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    9.4 másodperc
  • Végsebesség:
    205 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    5.8 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    7.4 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    4.9 l/100km
  • 8 910 000 Ft

Miután leparkolok és kiszállok egy tesztautóból, mindig visszanézek rá a sarokról. Az S60 zümmögve lehajtotta tükreit én pedig szárazon konstatáltam magamban, hogy ide jutottunk: minden irányban sokkal nagyobbnak és masszívabbnak hat, mint mellette álló 15 éves S70-esem. Még akkor is, ha a valóságban 10 centivel rövidebb.

Ennyit ér 12 év biztonsági fejlesztése, és az egyes kategóriák ugrásszerű méretnövekedése: ha fejemhez pisztolyt tartva követelné az autó típusát George Romero, mellyel egy zombihordába hajthatna a hamarosan meghaló színes bűrő mellékszereplő, gondolkodás nélkül az S60-ast jelölném meg. Politikailag korrekt, hiszen nem német, ráadásul Volvóként mentesül mindennemű negatív előítélettől. Elméletileg pedig pöpec autó.

Középkategóriás, félprémium termék (hamarosan bővebben is olvashatnak erről), csaknem 463 centiméter hosszú, a biztonság és nyugalom nimbusza lengi körül, orrában a Ford-féle 1.6-os EcoBoost turbómotorral, csillogó, gyöngyházfehér metálfényezéssel. Kellemes formatervű, gyalogosbarát-orrú családi Volvo - kinek ne kéne? Röhögni fognak: azoknak, akiknek szánták. Mert az S60 annyira családbarát, mint Peter Griffin, a Family Guy.

Itt a motor, ami jó. Az egyhatos, négyhengeres turbó 150 lóereje szinte mindig, mindenütt ott van, 1750-es fordulatszámtól tudja a 240 newtonméteres nyomatékot, 5700-on adja le maximális teljesítményét, szépen, határozottan húz, legalább egy másodperccel gyorsabbnak érződik a 9,5-es 0-100-nál. Bár rövid együttélésünk első óráiban 11 literes fogyasztási adatokkal sokkolt, hogy el ne aludjak, a hetedik napon (minden csoda ekkor történik) kellemes 7,5 litert mutatott a fedélzeti számítógép. Dinamikusan, klímázva nem rossz. A gázpedál a kelleténél érzékenyebb, már a legkisebb nyomásra is azonnali, túlzott gázzal, reagál. Az elsindulásokat ezért szokni kell, a sok csúsztatást azonban a kuplungtárcsa bánhatja.

Megy, jól megy, a hatsebességes kéziváltó is pontos, bár tény, hogy a formatervezők nem a váltógombra recskáztak titokban, egy pillanatra az is megfordult a fejemben, hogy vajon melyik IKEA-mozsárban láttam már hasonlót? Ellenben a fogása kellemes, a kar megvezetése ugyan hosszú, de pontos, és vállalhatóan súlyosan moccan. A súlyos dolgok pedig bizalomgerjesztők: nézzenek csak meg egy úthengert vagy Vitalij Klicskót.

Remek, sőt, fokozni is lehet: a beltér is úgy letisztult, amennyire csak a Volvo tudja megoldani, hogy ne tűnjön reménytelenül sivárnak. A vezető felé fordított lebegő középkonzolra is csak azért került a telefon-billentyűzet, hogy legyen ott valami, de esküszöm, egyszer megpróbálok sms-t írni rajta, több értelme nincs. Az utas előtti és a szélvédő alatti fennsík azonban elviselt volna legalább egy rénszarvas-itatót vagy vályút. Az anyagválasztás megfelelő, kellemes tapintású minden, az összeszerelés minőségére sincs panasz, talán leginkább az előző Passathoz hasonlítanám. Egyedül annyiban maradtak le a svédek, hogy manapság már térdvonalon alul is puha anyagokat használ sok gyártó.

Az ergonómia alapjában véve jó, bár már az XC60 esetében is értetlenül álltunk a tény előtt, hogy még a koppig betolt kormányoszlop is messze a sofőr ölébe mered, valami biztonsági oka lehet, mindenesetre szokatlan, nem szeretek ennyire a B-oszlop vonalában ülni. Rakodóhelyből standard a felhozatal, nem kérkednek vele túlzottan, de a középkonzol mögé és a könyöklőbe is fér cucc, a hűtött kesztyűtartó pedig egyenesen gigantikus. Valami miatt azonban a deréktámasz tekerőjének rossz helyéhez húsz éve ragaszkodnak, a könyöklő és az üléstámla között kell matatnunk.

A klíma bekapcsolásakor szokatlan bugyborékolással indít, majd finoman süvítve jelzi, hogy működik, nagyon gyorsan hűt, de zajos. Azért tűnt fel, mert a mai autók rendszerei csendesek, zajmentesek, ez valahogy nem. A feláras (+155 ezer forint) High Performance Multimedia Center viszont minden dicséretet megérdemel, ahogy a könnyen kezelhető, gyors menürendszer is. Lám, lehet még iDrive-klón nélkül élni. A hifi hangzása pazar, a hangszínnel órákig játszhatnak a vájtfülűek és olyan szépen, telten, ugyanakkor finom részletekkel szól, hogy amikor véletlenül egy élő parlamenti közvetítésbe botlottam még Kövér László bajszának zizzenését is hallottam a hátam mögött. Meg is ijedtem.

A 700 ezres City Safety-névre keresztelt ütközésmegelőző-fékező és monitorozó rendszer és az esőérzékelő óriási háza a középső visszapillantó-tükör alatt meredezik. Mondjuk hogy működik-e, nem tudom, mert soha nem jelzett, talán nem is kellett, de jobb is így: én személy szerint egyáltalán nem bízom abban a féktávban, amit nem az én lábam ad meg. Na meg aztán: volt ezzel gondja a Volvónak bár igaz, azóta megnyertek vele egy ADAC-tesztet, szóval csak betonbiztosan működik már...

Totalcar értékelés - Volvo S60 Momentum T3 - 2012

6
TC

Árban már ott van, de volvósságát lassan elveszíti.

Népítélet - Volvo S60

8,4
Nép
6.7
8.7
8.2
9.2
9.7

Az oldalról ajánljuk

Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
  • Hírek

Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen

A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.

április 17., 10:46
cover video teszt
  • 404

cover video tesztez itt az alcím

lorem ipsum blablabla

április 17., 11:09
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
  • Hírek

Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet

Az építőnek a fia adta az ötletet

46 perce
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
  • Hírek

A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot

A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.

április 17., 06:19
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
  • Hírek

Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor

Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.

április 17., 12:24
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
  • Hírek

Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát

A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.

április 17., 07:42
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
  • Hírek

100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak

Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.

április 16., 07:55
Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályán
  • Tesztek

Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályánMenetpróba: Suzuki e Vitara - 2025.

Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.

április 17., 06:03
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
  • Hírek

Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak

Nem a benzines autók hangját imitálnák.

április 16., 06:10
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
  • Hírek

Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése

Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.

április 17., 06:13
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
  • Hírek

Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?

És még csak most jön az amerikai vámvihar.

április 17., 13:16
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
  • Hírek

Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését

Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.

április 17., 16:08
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
  • Hírek

Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés

A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.

április 17., 14:14
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
  • Hírek

Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből

Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.

április 16., 17:44
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
  • Hírek

USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit

Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.

április 16., 06:05
Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt
  • Hírek

Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt

Korábban a kisebb vámokat még bevállalták volna, a mostani azonban már nekik is sok.

április 16., 16:46
Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri
  • Hírek

Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri

A debreceni gyárral is rendelkező cég saját kezébe veszi az akkumulátorok újratöltését.

április 16., 10:33
300 lóerős belépő az M világba
  • Tesztek

300 lóerős belépő az M világbaBMW M235 xDrive

A MINI-k óta tudják, hogyan kell, szóval a 300 lóerős új M235-nek is megvannak a trükkjei ahhoz, hogy vigyorogva vidd el egy újabb körre.

április 16., 10:58
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
  • Hírek

Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban

Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.

április 16., 13:17
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
  • Hírek

Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban

A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.

április 16., 14:57
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
  • Hírek

Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától

Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.

április 16., 12:09
Subaru Outback 2026
  • Hírek

Subaru Outback 2026

április 17., 11:09
Subaru Trailseeker - 2026.
  • Hírek

Subaru Trailseeker - 2026.

április 17., 13:13
Volvo S90 facelift - 2026.
  • Hírek

Volvo S90 facelift - 2026.

április 17., 15:21
Autók, amikben felnőttünk III.
  • Technika

Autók, amikben felnőttünk III.

április 16., 11:46
Bemutató: Mercedes-Benz CLA – 2025.
  • Tesztek

Bemutató: Mercedes-Benz CLA – 2025.

április 16., 10:41
Get Lost Lotus Elise
  • Hírek

Get Lost Lotus Elise

április 16., 15:16