
Ritka, hogy egy autóban ennyire stimmeljen minden külsőség, de a formaterv és a belső tér kidolgozása mellett még nagyon sok részletnek kellene tökéletesen stimmelnie, hogy egy autó a legjobbak közé kerülhessen a piacon. A Kia tervezői pedig nem végeztek tökéletes munkát. Két gyenge pontja volt a tesztautónak: a motor és a futómű.

Az 1,6 literes CRDi dízel papíron mindent tud. Kifejezetten erős: 128 lóerő és 260 Nm mozgat durván 1,4-1.5 tonnát, és ezt a hagyományos automata váltó ellenére egész jól csinálja. Lendületesen gyorsít, ha kell, és érezni, hogy országúti tempónál is van tartalék egy-egy gyors előzéshez. Ráadásul dízel létére egész halkká tudták tenni: a hatékony hangszigetelés még hidegen is csak finom mormogást enged az utastérbe.

Elvileg takarékos is - a gyári adat 5,5 liter - de a gyakorlatban úgy fogyasztott, mint egy benzines. Tempósan hajtva 8,5 liter feletti átlagfogyasztás jött ki, ami gyanús volt, így megpróbáltam takarékosabban vezetni, hátha a lábam súlya a probléma. ECO üzemmódban - ilyenkor a váltó hamarabb kapcsol fel és később vissza - kerülve a gyorsításokat, megőrizve a lendületet és elkerülve a dugókat - sikerült 7,9 körüli fogyasztást produkálni, lejjebb nem ment. Ennél egy ilyen motor elvben 1-2 literrel kevesebbel kellene eljárjon. Igaz, a nyári hőségben folyamatosan működtetett klímaberendezés és az automata váltó is jelentős fogyasztásnövelő tényező, ami részben magyarázhatja a jelenséget, de ami sok, az sok: egy modern dízel egyszerűen nem zabálhat így.

A másik kellemetlen hiba, és ez nem csak erre a kivitelre jellemző, a futómű hangolása. A Cee'd alá olyan felfüggesztés került, amely jó utakon nyilván nagyszerű, viszont itthon sokszor szinte elviselhetetlen. Nagyobb úthibákon úgy ráz az autó, mint egy szerkér, miközben sima aszfalton csak az tűnik fel, milyen stabilan tartja az ívet. Mindez elfogadható kompromisszum is lenne egy sportos GTI-től, de egy automata családi dízeltől ennél jobb menetkomfortot várnék.

A Cee'ddel egyébként jó úton öröm lehetne autózni: a kormányszervó rásegítése három fokozatban állítható, és Sport módban már elég visszajelzést ad, a négy tárcsafék intenzív lassításokat tesz lehetővé, és a stabil kanyarsebesség is elég magasnak tűnt. A motor ereje is elegendő lenne, az egyetlen akadály az automata váltó, amely ugyan kézzel is kapcsolható, de ilyenkor is érezhető késéssel reagál. Létezik kéziváltós kivitel is – aki az autózásnak ezt az oldalát kedveli, azzal egyértelműen jobban jár.

Ami az árakat illeti, a Kia egyértelműen feljebb lépett; már nem törekszik arra, hogy a piac legjobb ajánlatait nyújtsa. A bevezető kampányban 400 ezer forint kedvezménnyel kapható a Cee'd összes kivitele, de az alapmodell ára 1,4 literes benzinmotorral így is 3,65 millió forint, a tesztautó automata váltóval, a nagyobbik dízellel, luxus-csomaggal, navigációs rendszerrel, metálfényezéssel és tetőablakkal 7,6 millió forintért kapható. Az alapmodell ára a vetélytársakéhoz képest nem rossz - német gyártók a hivatalos árlisták szerint ma már nemigen adnak kompaktot 4,3-4,4 millió forint alatt - a csúcskategóriában viszont sok minden kapható 8 millió forint alatt a Kiáénál takarékosabb és erősebb motorral, gyorsabb automatával és kellemesebb kompromisszumot kínáló futóművel.

Az oldalról ajánljuk
- Belsőség
Ez nem utcai autó, gyerekek...
Volt szerencsém egy csak 250 példányban létező autót kipróbálni.
- Hírek
Az autósok agyát is összehabarják Trump cikk-cakkos vámfenyegetései
Büntetővámok lesznek, csak nem tudni, kire vonatkoznak. E
- Hírek
Az Audi már tervezi a következő sportautóját
Erről Gernot Döllner CEO beszélt a gyártó egy financiális rendezvényén.
- Technika
Egy exeddel találkozni mindig nehézMűhelyPRN: Toyota Avensis T25 1,8 – 2006.
Ez a Toyota a használtpiac egyik biztosnak mondott választása, most kiderül, mennyire az ennyi év után.
- Tesztek
Kamasuka még mindig őrzi a kincset
Ez a Mitsubishi nem a Renault-tól, hanem egyenesen Japánból jön, és modern plug-in hibrid hajtásával van is keresnivalója a piacon.
- Hírek
Emberszerű robotok melóznak a Mercedes egyik gyárában
Egyelőre úgy néz ki, hogy nem veszik el az emberek munkáját.
- Égéstér
Laikus sztárvendég az Égéstérben!
Marosi Viktor hangját sokan ismerhetetitek a rádióból és a Laikus című YouTube-csatornájáról, de mi is meglepődtünk, amikor megtudtuk, egy kabrió E36-ost pátyolgat otthon. Ezúttal nem a Rádió Caféban, hanem az Égéstér stúdiójában beszélgetünk.
- Tesztek
Eggyel bővült a felejthető Alfák soraTeszt: Alfa Romeo Junior Ibrida Speciale - 2025.
Van, aki vágyik Alfasudra, és biztos egy Arnát is őriznek valahol féltve. A Junior hibrid is lehet még valaki szerelme.
- Hírek
Döbbenetes és szomorú, hogy még mindig milyen sokan nem kötik be magukat a magyar utakon
Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartott a rendőrség, csatlakozva a ROADPOL által hirdetett akcióhoz.
- Hírek
Alig hisszük, hogy vezetés közben mivel múlatta az időt egy toyotás az autópályán
A rendőrök is meredeknek gondolták a produkciót, és félre is állították a sofőrt.
- Hírek
Tavaly minden harmadik új autót Kínában vásároltak meg
2024-ben világszerete összesen 74,6 millió autót gyártottak, ebből 23 milliót Kínában értékesítettek.
- Hírek
Mennyivel kell menni egy félmilliós bírsághoz?
Jelentősen túllépte a megengedett sebességet.
- Hírek
Teljesen új külsőt kap az új MG4
A második generáció külsőre egy teljesen új modell lett.
- Hírek
Leállt egy kínai márka applikációja, a digitális kulcsosok nem jutottak be az autóikba
Ezért legyen nálad mindig a kocsikulcs.
- Gumidoktor
Nem találok méretben megfelelő gumit a Hyundai-ra, eltérhetek a gyári mérettől?
A ritka Hyundai Velosterre ritka méretű gumi kell. Mehet rá keskenyebb vagy szélesebb is, vagy ragaszkodjak a gyári mérethez?
- Hírek
Annyira rossz volt a Haas Ausztráliában, hogy a csapatfőnök azt hitte, elromlott az autó
A csapat a szezonnyitó Ausztrál Nagydíjon egyértelműen a leglassabbnak bizonyult.
- Hírek
Videó: vonuló mentővel ütközött egy autó Budapesten
A mentő használta a megkülönböztető jelzést.
- Hírek
Veszélyes lehet az összes Tesla Cybertruck, mindet visszahívják
Az egyik rozsdamentes acélpanel lerepülhet, ami életveszélyes sérüléseket okozhat.
- Hírek
Teslákat rongáltak, 20 év börtön járhat érte
Terroristáknak minősítették a három elkövetőt, akik Molotov-koktéllal dobálóztak.
- Hírek
Még idén megérkezik Európába a BYD legolcsóbb villanyautója
Elég valószínű, hogy tízmillió forint alatt lesz.
- Hírek
Még a BMW-t is meglepte, mekkora a kereslet a kombi M5-ös iránt
Erről Sylvia Neubauer, a BMW ügyfelekért, brandért és eladásokért felelős elnökhelyettese beszélt.
