Teszt: BMW 525 TDS E39 (5-ös sorozat 1999)

Háromszázezer kilométeresen szinte új

Használtteszt: BMW 525 TDS E39 (5-ös sorozat ) - 1999.

2012.12.02. 06:12 Módosítva: 2012.12.02. 08:04

Mindenki ezt hozza be kintről, mert már annyiért megkapni, mint egy Swiftet.

Kedvenc importautóink

A regadócsökkentés óta fellendült használtautó-import toplistáját dolgozzuk fel használtteszt-sorozatunkban. A legnagyobb darabszámban behozott típusok közül a leggyakoribb évjáratokat, motortípusokat nézzük meg közelebbről, érdemes-e válogatni közülük. Eddig megjelent:

  1. BMW 316i (E36)
  2. Volkswagen Golf III 1.9 TDI 90 PS (1996)
  3. Volkswagen Passat TDI 1997-2000
  4. Opel Astra H 1.7 CDTI (2008)
  5. Audi A4 1,9 TDI (1996)
  6. BMW 525 TDS E39 (1999)
  7. Opel Corsa B 1.2 (2000)
  8. Ford Focus 1.8 TDCi (2002)
  9. Mercedes-Benz E osztály (1995-2003, W210, S210)
  10. Ford Mondeo IV. 2.0TDCi (2008)

Pozitívan csalódtam. Ez nem egy agyonhasznált, négyszer biztosítózott, recsegő futóművű, lógó kipufogójú trágyadomb, amilyen a legtöbb ma hirdetett E39. Tudják, a most már kettővel ezelőtti ötös BMW, amit a kilencvenes évek közepétől gyártottak a kétezres évek elejéig, az úgynevezett plecsni, vagy gyurma ötös. Ez a példány nem csillaggarázsban állt, nem került rá 255-ös gumi, nem vágta a kalaptartóját sniccer a hifisnél, és nem fröcskölt vér az utasterében a törött orrból, vagy a csomagterében a disznótorból. Nem.

Mit kell nézni rajta?

Becsületesneppertől felkészítve érkeztem, hogy mire figyeljek, mik a tipikus bajok az E39-nél: rozsdásodhat a géptető belső oldala a visszaperemezésnél, a csomagtérnél és az üzemanyag-betöltőnél. A lakk hajlamos repedezni a napon állt kocsiknál, a krómok gyakorta kopottasak. Az ülések és a beltér általában kibírja, ezek a legtartósabb BMW-belek a tesztrovatunk vezetője, Papp Tibor szerint. Figyelnem kellett a futóműzajokra, a kuplungra, a kettőstömegű lendkerék rántására leállításkor.

De ez csak később derült ki. Először a szép simán járó hathengeres hangja tűnt fel, ahogy a veszprémi Weltautónál beszálltam, hogy megtegyek pár kilométert. Amolyan ötméteres autó. Nem a hosszát illetően, hanem annyiról néz ki teljesen jónak, de mit várjon az ember egy 1999-es, háromszázezret futott presztízsautótól?

Közelebb lépve a fekete fényezés itt-ott kicsit narancsos, az autó tetejénél kopott a lakk, és alatta lepattogott a festék. Ez jellemző a kilencvenes évek közepének sötét színű autóira, nem egyedi a BMW-nél. Ahol a levegővel és az abban repülő vagy lebegő objektumokkal találkozik, nagyobb kopások, leverődések is voltak: a motortető elején, a szélvédő feletti részen, sőt, itt a kédergumi is repedezett már. Karcos a lökhárító, és beázik az összes lámpa. Elöl is párás mindkettő, hátul is a két felső osztat, mindkét oldalon. Szerencsére a fényszóró nem drága, mindössze 25 ezer, de van csak üveg is, tízért, a hátsó lámpa is megáll egy húszasból.

A kerék alapméret, de a gumi új rajta, Debica, nyári, ez nekem mindenképp a jól karbantartottságra utal. A Becsületesnepper említette helyeken rozsdának nyomát se látom. A BMW-jelek mintha újak lennének elöl is, hátul is, de ez attól lehet, hogy se a só, se az UV nem érte különösebben, és ezt a két sejtést a tulajdonos is megerősíti később, akit elcsípek egy rövid telefonra.

László 2002-ben vette külföldről az akkor három éves, és ennek megfelelően büszke ötös BMW-t, száztízezer kilométerrel. László és családja tíz évig, tizenhárom éves koráig használta. Leginkább hosszú utakon, néha előfordult, hogy helyben is járatták, a fodrászig, boltig, de nem ez volt a jellemző. Jelenleg 310 ezer van benne, ezért eladó. Nagyon szerette az 525 Tds-t, de asszonyi nyomásra egy kisebbre, egy hármasra váltották le, de máris hiányzik neki az ötös. A nagyobb modellt azért vágyja vissza, mert komfortban a hármas meg sem közelíti ezt az előző szériás ötöst.

Az E39 különösebben sohasem veszélyeztette Lászlóék kosztpénzét. Egyszer sem kellett párizsit venni a sonka helyett egy váratlanul beesett javítás miatt. Minimális költségek jelentkeztek: fékbetétek cseréje, amikor kellett, olajcsere tízezrenként (tehát a gyári periódusnál valamivel gyakrabban), meg egy vízpumpát kellett cserélni, pont az eladás előtt. A kuplung még az eredeti (hatvanezer a csere), talán ezért mondtam fel a diktafonra a vezetés közben, hogy bent fog, és bizonytalanul. László külön kiemelte, hogy semmivel sem volt drágább, vagy macerásabb a fenntartása, mint egy korabeli japán vagy bármilyen autónak, pedig volt már neki jópár.

László tette fel a kormányvédőt is, mert korábban már megtapasztalta, hogy az UV-fény és a gyűrű nem a kormánykerék barátja. Nepperesen szólva az autó meg volt vigyázva, ugyanis télen egy Caddy ment László alatt.

A motorháztetőt felnyitva se gondolom még másképp, a motortér porszáraz. Minden burkolat, hangszigetelés, takaró a helyén, forralások, olajfolyások nyoma nem látszik sehol. Sem feszegetések helye a burkolatokon, de szerszámnyomok sincsenek a csavarokon, sem szigetelőszalag. Olyan, mint újonnan, csak épp 310 van benne. Ha nem ez a motor lenne benne, most viszketne a tenyerem.

A túloldalon kiderül, mennyiből tartható életben egy ilyen BMW. Lapozzon, az árgyélusát!

Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk

Érkezhet a Porsche következő fejős tehene, egy új SUV
  • Hírek

Érkezhet a Porsche következő fejős tehene, egy új SUV

Méghozzá hibrid és hagyományos hajtáslánccal.

március 14., 09:58
Ilyen használt autóra vágynak a munkáshitelesek
  • Hírek

Ilyen használt autóra vágynak a munkáshitelesek

Nem a BMW a legfontosabb.

március 14., 06:04
Itt a vadiúj Mercedes CLA, akár 792 kilométeres elektromos hatótávval
  • Hírek

Itt a vadiúj Mercedes CLA, akár 792 kilométeres elektromos hatótávval

A generációváltással kívül és belül is megújult modell tisztán elektromos és hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz.

március 14., 10:33
A végtelenbe és tovább! A sztratoszférába lőtte a fekvőrendőr a gyorshajtót
  • Hírek

A végtelenbe és tovább! A sztratoszférába lőtte a fekvőrendőr a gyorshajtót

A fehér autó több métert repült a levegőben, majd felborult.

március 14., 12:07
Ezen a héten indul a 2025-ös Forma-1-szezon!
  • Égéstér

Ezen a héten indul a 2025-ös Forma-1-szezon!

Látványos, de tartalmilag szegényes autóbemutató után indul a Forma-1 idei szezonja, kollágink pedig személyesen jelen voltak a nagyszabású eseményen, Londonban.

március 14., 09:15
Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója
  • Hírek

Jövőre érkezik a Skoda hétszemélyes villanyautója

Már pár apró részletet láthatunk a külsejéről.

március 14., 06:04
73 éves, de nincs vele bírás: újra volán mögé ült a 92 évre eltiltott sofőr
  • Hírek

73 éves, de nincs vele bírás: újra volán mögé ült a 92 évre eltiltott sofőr

Az autó nem jogosítvánnyal megy. Ez az ismert mondás valószínűleg az életfilozófiája a 73 éves ausztrál bácsinak.

március 14., 13:51
A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt
  • Hírek

A német Ford szakszervezete csődszéli állapotokról beszélt

Elmondásuk szerint az anyacég segítsége nélkül éveken belül lehúzhatják a rolót.

március 13., 06:06
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
  • Gumidoktor

Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...

Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?

március 13., 16:45
Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal
  • Hírek

Így lövi lábon magát Trump az acél és alumínium vámokkal

Maga az elnök is elismerte, hogy az intézkedések valóban megemelhetik az inflációt, de szerinte ez hosszú távon nem lesz probléma.

március 13., 06:06
Elektromos pickupot készít a Toyota
  • Hírek

Elektromos pickupot készít a Toyota

A modellről egyelőre csak egy sejtelmes sziluettet mutatott a gyártó.

március 14., 13:07
A követési távolságról
  • Közélet

A követési távolságról

Jobb lesz az autósoknak, ha másodpercben mérik a rendőrök a követési távolságot. Elvileg igen, a gyakorlat meg majd kialakul.

március 14., 06:04
Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban
  • Hírek

Tankok készülhetnek a Volkswagen bezárt gyáraiban

Erről Armin Papperger, a fegyvergyártó Rheinmetall vállalat CEO-ja beszélt.

március 13., 10:15
A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini
  • Hírek

A számháború folytatódik: 2000 lóerővel érkezhet az elektromos Lamborghini

Az egyelőre névtelen autó a tervek szerint 2030-ban érkezik.

március 13., 11:48
Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje
  • Hírek

Instant klasszikus a Morgan legújabb modellje

A bevált recepten csak fejlesztettek.

március 13., 15:49
11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt
  • Hírek

11 óra alatt 1,3 millió forint bírságot szórtak ki a rendőrök ittas vezetés miatt

Nagyszabású közlekedésbiztonsági ellenőrzést tartottak a rendőrök Budapesten és környékén.

március 13., 08:58
Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója
  • Hírek

Csődbe ment a svéd Northvolt, Európa legígéretesebb akkumulátorgyártója

A vállalat vezetője szerint minden lehetőséget megvizsgáltak, de nem maradt más reális út.

március 13., 12:06
Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet
  • Hírek

Durván altathat a McLaren, Helmut Marko szerint akár körönként 1 másodperc előnyük is lehet

Az osztrák szakember úgy látja, a világbajnoki címvédő csapat rejtegette a valós tempóját az előszezoni teszten.

március 13., 14:59
Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét
  • Hírek

Videó: parkoló autó mentette meg a gyalogos életét

Ilyen szerencse csak a filmekben van. Több térfigyelő kamera is rögzítette a balesetet.

március 13., 13:45
Chery Tiggo 4
  • Hírek

Chery Tiggo 4

március 14., 10:55
2026 Mercedes-Benz CLA
  • Hírek

2026 Mercedes-Benz CLA

március 14., 09:53
Chery Tiggo 9
  • Hírek

Chery Tiggo 9

március 14., 10:53
Munkáshitelből autót
  • Magazin

Munkáshitelből autót

március 14., 13:55
Autók, amikben felnőttünk II.
  • Technika

Autók, amikben felnőttünk II.

március 14., 00:06
Top Gear Bentley Turbo R
  • Hírek

Top Gear Bentley Turbo R

március 13., 07:31
Lynx GT1
  • Hírek

Lynx GT1

március 14., 12:54
Új, hétszemélyes Skoda
  • Hírek

Új, hétszemélyes Skoda

március 13., 13:38
Dacia Duster (gáz) – 2025.
  • Tesztek

Dacia Duster (gáz) – 2025.

március 13., 09:26
Morgan Supersport
  • Hírek

Morgan Supersport

március 13., 11:25
Neked ajánlott