Nem rakéta, de télen király
Használtteszt: Subaru Legacy 2.0 aut. Comfort
A Subarut körüllengi az elpusztíthatatlanság és a drága üzemeltetés mítosza. Mi igaz ebből? Egy háromszázezret futott példányról csak kiderül már valamilyen hiba.

Gondolom más is úgy látja, nem csak én, hogy rohadt csábítóan néz ki egy hatéves Legacy, 1,8 milliós ajánlati áron. Annyira, hogy lementünk megnézni a Hovány autóbirodalom kecskeméti telepére. Használttesztnek mindenképp érdekes, mert egyrészt ritka autó, másrészt sokan álmodoznak róla. Mekkora királyság, amikor a többiek ott rohadnak meg a hóakadályok között, addig a Subaru vidám bokszerhangon hazabubog. (Elnézést, hogy nem x-szel írom a bokszert, de hivatalosan újmagyarul már ksz-szel kell írni.)
Azt tudtuk, hogy gyors nem lesz: két liter, automata, 2006-ból, még pont a facelift előtti változat.
A Subaruk köztudottan nem túl gyorsan pusztuló járművek, de amikor megláttuk a 308 ezer kilométert futott autót, leesett az állunk. Azt leszámítva, hogy a műanyag lámpaburák nagyon karcosak elöl-hátul (ezen segít egy polírozás), az égvilágon más esztétikai hiba nincs rajta, és ami a vicces: a belsejében sem. A bőrön annyi látszik, hogy már éppenséggel nem vadi új, de kidörzsölődés, repedezés nem volt rajta. Sőt, még a kormány bőrözése is újszerűnek tűnt.
Nyilván ebben szerepe van a tulaj gondosságának is, és valószínű, hogy a 308 ezer kilométert nem kétkilométeres adagokban abszolválta, a hozzá tartozó ki- és beszállásokkal, de ez az állapot akkor is hihetetlen. Még akkor is, ha rendszeresen ápolták. A műanyagokról ne is beszéljünk, ilyen volt, amikor kijött a gyárból. Azt azért nem állítanám, hogy luxusautónak tűnik, sőt, az alapfunkciókon kívül elég puritán a Legacy, például a kormányt sem lehet tengelyirányban állítani.

Azért nem árt egy kicsit képbe helyezni magunkat a méretekkel kapcsolatban. A Legacy középkategóriás modell, de 2006-ban már nem számított extra tágasnak a saját mezőnyében. Ha megnézzük, akkoriban egy Opel Astra kombinak akkora volt a tengelytávja, mint a Subarunak, és azt egy kategóriával lejjebb szokás sorolni. Máshogy fogalmazva: ma már végképp nem tűnik nagynak, például egy Mondeo mellett, igaz, ettől még el lehet férni benne normálisan, csak nincs akkora ráhagyás.

A másik, ami feltűnő, hogy alacsony, egy Kia Cee'd pont tíz centivel magasabb nála, pedig az sem egy busz. Ezért aztán viszonylag mélyen kell ülni benne. A csomagtartója nem tűnik gigantikusnak (433 liter), egy Renault Thalia lenyomja rotakapa-szállító versenyben, de azért használható méretű. Az igazi baj inkább az, hogy semmilyen módon nem bővíthető, a hátsó támlák ugyanis nem dönthetők.

De a Legacyt nem is ezért szerettük, hanem azért, mert megvan benne az a műszaki tökéletességre való törekvés, ami sok más autóból már hiányzik. És persze sok Subaru-rajongó szerint a keret nélküli ablakok is csodálatosak. Hát nem tudom, én nem vagyok a keretnélküliség prófétája, de tényleg egyedi cucc. És ami még fontosabb: a Subaru le tudja gyártani úgy, hogy ne csináljon hatalmas szélzajt nagy sebességnél, ne zörögjön és hasonlók. Szóval sok hátránya nincs, hacsak nem töri össze valaki az ajtóit, mert ehhez karosszériaelemet nemigen kap utángyártottból, és ha netán kapna is, mindenképp jobban járna a pontos gyári elemmel. Mert ezek az ajtók még hatévesen is úgy csukódnak, mint az álom, de tényleg.

Visszatérve az alacsony súlypontra, ott van még a bokszer is, meg a lapos kocsi, teljesen más ezt vezetni, mint a mai, emeletes autókat. Mivel nem kifejezetten nehéz – egy összkerekes kocsitól a bő 1300 kiló feltűnően kevés – tényleg máshogy kanyarodik, mint bármilyen mai limuzin, mert nevetségesen kicsi az oldaldőlése. És akár tetszik, akár nem, a kanyarodáskor még mindig a tömeg számít, meg az, hogy hol van a tömegközéppont. Biztos nem véletlen, hogy a kormányzása mennyire élénk.
Zse-ni-á-lis – mindhárman ezt hajtogattuk Winklerrel és Ommal, ahogy próbálgattuk a Subarut. De akkor mitől ilyen olcsó? Hol itt a csapda? Talán drága a fenntartása? Lapozzon.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert
Az eddigi legfickósabb Ranger 4,5 tonnát vontathat, nagy a gázlómélysége és több ponton masszívabb, mint a sima tesói.
- Hírek
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.
- Események
Van egy király európai autód, amit megmutatnál másoknak? Gyere autóztatni a Parkoló Parádéra!
- Hírek
F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
A Japán Nagydíj végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt, de ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!
- Hírek
Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját
A Garage 54 ismét szürreális projekttel jelentkezett.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Tesztek
Bérelt helye van a konditerem előttTeszt: Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ Edition 1
Úgy ki van gyúrva, mint a srác, aki nem csak díszből veszi meg az éves kondibérletet.
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
