Aztán a mérnökök szépen kihozták a dologból a legtöbbet. A gázpedált úgy hangolták, hogy a pedálút első felében nagyon érzékeny, de nem is történik sokkal több, ha padlózzuk. Ettől aztán aki nem siet, úgy érzi, hogy a kis motor a 190 Nm-rel bizony becsületesen teljesít, van egy kis dízel kerregés, de soha nem zavaró. Ha persze hirtelen bizonyítani akarunk a városi most mutasd megben, lebőgünk, mert a kasztni bizony 1307 kiló, a fizika meg könyörtelen. Ha viszont arra akarjuk használni, amire való, nem leszünk csalódottak. A fogyasztás pedig egyszerűen bravúros. Nekem a teljes tesztre 4.4 liter jött ki száz kilométerre, ezzel az általam tesztelt összes autó között csúcstartó, beleértve a hibrid Lexus CT200h-t is. Folyamatos haladáskor, a szabályokat betartva 4 liter közelébe ereszkedik, ezzel a hatótávolság bőven ezer kilométer felett van. Elfelejtjük, melyik oldalon kell tankolni. Az ötfokozatú váltó pedig tökéletesen elég, mert nagyon jól van áttételezve. Soha nem éreztem hiányát egy hatodiknak.
Sajnos a futómű valahogy nem sikerült. Nem rossz, jól is fordul az autó, noha nem úgy, mint egy Focus, de semmiképpen sem rossz. Viszont ehhez a alig 170-es végsebességhez nem kellett volna ennyire kemény futómű. Aki ezt a motort választja, nem lesz a pályanap ördöge, ennyire azért nem kell félni a jávorszarvas teszttől sem. Erős kanyarstabilizátorokkal, feszes csillapítással keseríti meg a kellemes, spórolva autózást. Durvákat döccenve városozunk, felnagyítja az összes kis gödröt, egyenetlenséget.
Most pedig lépjünk öt lépést hátra, és nézzük meg, milyen autó a Ford B Max 1.5 tdci. A forma trendi. Nekem a motor nagyon tetszett, a futómű kevésbé, de élhető. A B oszlop elhagyása szinte csak öncélú poén, ami nem nagyon hoz előnyt, a hátsó tolóajtó talán többet, de kissé nehézkes a használata. A belső tér a Fiestáénál nagyobb, magasabb, jobban is pakolható, de egy Focus kombi azért ilyen szempontból jobb választás. Sajnos ahogy az árak is beúsznak a képbe, a B Max elveszti a talajt a lába alól. Ezzel a kis dízellel picit ötmillió fölé csúszik a Titanium felszereltség, amely szinte forintra azonos a Focus Trend Plus 1.0 Ecoboost benzinessel, és mindössze pár százezerrel drágább a Focus, ha az 1.6-os 95 lovas dízellel kérjük. Számomra a Focus jobb választás - nagyobb, komolyabb autó.
Ha pedig a konkurenseket is megnézzük, szinte mindenkinek hasonló felszereltségű kínálata van ebben az árkategóriában, de egy Skoda Octavia bizony sokkal nagyobb. A kombi Opel Astra dízel közel azonos felszereltséggel már drágább háromszázzal, de erősebb is. Ha kisebb benzinmotorral rendeljük, akkor meg olcsóbb kétszázezerrel. Ezek a modellek családi autónak jobbak, nagyobbak. Nagyon nehéz érvekkel alátámasztani a B Maxot, akár a belső konkurensek, akár a külsők ellen.
Kérhetném ezt a motort egy Focus kombiba szerelve?