Ez tényleg visszatermel?!

Megvolt: Renault Clio Grandtour 0.9 Tce Expression – 2013.

2013.06.03. 06:47 Módosítva: 2013.06.03. 07:49

Adatlap Renault Clio Expression 0.9 TCe - 2013

  • 898 cm3-es,soros 3 hengeres benzines
  • 90 LE @ 5250 rpm
  • 135 Nm @ 2500 rpm
  • 5 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    12.2 másodperc
  • Végsebesség:
    182 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    4.5 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    5.6 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    3.9 l/100km
  • 3 830 000 Ft

A vicc az, hogy papíron a Clio kombi jobb, mint egy ötajtós Mégane. Persze a valóság más, de még ezzel együtt sem rossz kocsi. Feltéve, hogy nem az alapmotorral, hanem az eggyel jobb benzinessel veszi az ember.

Már nem is emlékszem, melyik kombi kisautó bemutatóján történt. Egy egészen meghökkentő elméletet adott elő valamelyik marketinges arról, miért népszerűek ezek a kocsik, leginkább Dél-Európában. Na, vajon mi a titok? Mert a szegény emberek cuccolni akarnak? Egy nagy frászt. Tudják mi adja el ezeket a kocsikat? A katolicizmus.

Alapvetően a kisautókat a fiatalok veszik, és tetszik vagy sem, a spanyoloknál meg az olaszoknál sokkal erősebben él a vallás, mint hinnénk. És nem minden anyuka örül, ha a fia lányokat hord haza, márpedig a fiatalok korábban érnek és később alapítanak családot – e két esemény között pedig valahogy át kell hidalni a kéglihiányt. Sokszor, jobb híján egy ilyen kisautóból faragott kombi jelenti a megoldást, ami arrafelé azért nem  megfizethetetlen egy fiatal számára. Persze időnként el kell menni gyónni is.

Nem tudom, mi igaz mindebből, még sosem voltam katolikus ifjú Dél-Európában. Mindenesetre tény, hogy szinte csak a latin gyártók utaznak a műfajban. Jelenleg, ha jól számolom, mindössze a Seat Ibizából, a kifutó Peugeot 207-esből és a Clióból árulnak kombit, mint láthatjuk, a katolicizmus egyre liberálisabb; régen a Fiat, az Opel, de még a VW is nyomult. És még ott a Škoda Fabia Combi, bár gyanús, hogy ez nem a cseh ifjúság párzási szokásai, hanem a pénztelenebb keleti vásárlók miatt született.

Biztos nehéz úgy kombit tervezni, hogy arra kell vigyázni, nehogy túl nagy legyen, hisz a Renault-nak van ám Mégane-ja is. A tervezők nagy szerencséjére ilyesmi szóba sem jöhetett, hiszen gyakorlatilag az előző Clio platformját csomagolták újra. Mondjuk a vásárlónak ehhez nem sok köze van, mit érdekli, hogy milyen kényelmes ugyanazon a soron gyártani?

Mint mindenben, ebben is van jó és rossz. A jó például, hogy a dizájnrészleg rendesen összekapta magát, és a jellegtelen régi helyett eredeti kis dög lett az új Clio, mindegy, kombi vagy sem. Ráadásul úgy 50-60 kilóval könnyebb is. A rossz hírek: az új verzió alacsonyabb 5-6 centivel, valószínűleg ezért változtattak az első ülések pozícióján, és ettől kevesebb hely maradt a hátsó utasoknak. Kicsit szomorú, hogy a Clio új generációján egységesen dobfék van hátul, régen legalább az ESP-s változatok tárcsát kaptak hátulra is. Igaz, ma meg az összes változat kap stabilizáló elektronikát.

Mindezzel együtt nagyon jól rendezték be a kiskocsit. Azt tudjuk az első tesztautóból, hogy léteznek mindenféle színes műszerfalak és kormányok hozzá, de az Expression szinthez ilyesmi nem jár, csak a feketeség. Igaz, a kisautók körében még így is szokatlanul jó anyaghasználattal: a műszerfal felszíne puha, az ám! Érdekes a középre biggyesztett zongoralakk középkonzol a nagy képernyővel. Már nem is nyavalyognék, hogy mennyire koszolódik vagy karcosodik, mert vannak jó hírek: egyrészt a Tom-Tom navigációt lecserélték egy sokkal jobbra, másrészt az érintőképernyő mellett ott az USB, CD-lejátszó pedig egyszerűen nincs, ergo elromlani sem fog.

És milyen kombiként a Clio? Bár a nevében szerepel a grand szó, ami nagyot jelent, de itt a túra, és nem a csomagtartó méretére utal a névtelen szerző. A csomagtartó 443 literes, (+4 l), viszont első ránézésre nem tűnik ekkorának. Ennek az az oka, hogy a dupla padló alatti üreg rejti a hiányzó litereket. Nem tudom, ekkorka csomagteret tényleg kell-e tagolni, szerintem nem. Bár a dupla padlónak megvan az az előnye, hogy a háttámlák előrehajtásakor síkba hozza a dolgokat, ki tudja, tán ez is a dél-európai felhasználók miatt van. De ha nem tetszik, kiveszi az ember, és kész. Ja, és még egy jó hír, hogy a Clio Grandtournak van pótkereke (igaz, valami felárat felszámolnak érte): ez alul lóg, a hátsó dob mellett, és a csomagtartó alatti üregből lehet leereszteni.

Ami a hátsó ülést illeti, szinte szűk. Egyszer elmentünk öten a Brekihez hamburgerezni, és  széltében leginkább úgy fértek el a srácok, ha a szélső kilógatták a kezüket az ablakon. Nem tragédia, a baj inkább az, hogy hosszában sem igazán nagy a tér, ez az új Clio ma a szűkebb kisautók közé tartozik, és ez igaz a kombira is. Én 173 centis vagyok, és épphogy elférek magam mögött, magasabb vezetők mögött még rosszabb lehet a helyzet.

Viszont az új kis motor tetszik, pedig nem vagyok a háromhengeresek nagy rajongója. Talán azért nem utáltam, mert egyrészt van elég ereje, másrészt nem hangos. Igaz, a mérések szerint átlagos a zajszint, viszont mivel a 900-as motorkára akasztottak egy turbót is, nem kell állandóan forgatni. Például autópályán 130-nál is csak 3200 körül forog, aminél még az 1,6-os szívómotorok is vagy negyedével többet szoktak. Pedig nincs hat fokozata a váltónak, csak öt – de elég is.

A kilencdecis gép ereje 2500-tól jön meg, ha tényleg gyorsítani kell, viszont a tempó tartásához már jóval lejjebb is van reális esély. Egyébként a váltó is pontos, kis akadás van benne, de ha nem kapkodunk a kapcsolással, nem zavaró. Ami meglepett, az az, hogy öt személlyel is milyen jól bírja a terheket a háromhengeres, a másik meg, hogy mennyire nem fogyaszt, ha nem padlógázon hajtják. Városban a számítógép szerint 6,5 literes átlagot tudtam csinálni, a tankolás alapján pedig csak 6 liter jött ki. Lehet, hogy fáj leírni, de ezzel a kicsi motorral még a stop-start rendszer is úgy működik, ahogy kell: jól és gyorsan. Az országúti szakaszokon olyan alacsony átlagot írt a számítógép, hogy le sem merem írni, hátha átverés. Mindeközben a dinamikája bőven megüti az átlagot, 12,2 alatt van százon. Valójában nem értem, minek akkor a dízel?

Tényleg az volt a benyomásom, hogy a motor visszatermel a tankba, igaz, ez részben a műszer szeszélyének is betudható. Cirka 200 km után úgy nekifeszült a tele állás fölötti határolónak, hogy ennyire még akkor sem, amikor tele volt, aztán meg pár tíz km alatt zuhant vagy negyedet. Visszatérve a motorra, azért tud ez enni, ha akar, de ahhoz tolni kell, ahogy Pista is tette az ötajtóssal, bár szerintem még így is jó ajánlat, biztosan sokkal élénkebben megy, mintha egy sima szívó 1,4-es lenne, Euro V-ös kivitelben. És még csak nincs is zavaróan Wartburg-hangja.

Hogy jó ajánlat-e a Renault Clio Grandtour 0.9 TCe Expression? A motor biztos, és kis kombiként is elmegy. Tény, hogy nem sokkal drágában már ötajtós Mégane-t kapni, tágasabb hátsó üléssel és kisebb csomagtartóval, mindenki döntse el, mit akar. Ami a konkurenseket illeti, a Peugeot 207 SW erősen kifutó modell, ezért pár százezerrel olcsóbb – amíg még kapható; a Seat Ibiza ST 86 lóerős 1,4-es szívómotorral nagyjából 3,9 milliótól indul, és abban még nincs navi, mint a Clióban 3,8-ért. Nagy mestere a Renault az árazásnak, mi tagadás.

Szavazzon!

Igaz, ettől még a Clio Grandtour a részletmegoldásaiban kisautó – itt arra gondolok, hogy a szellőzőrendszere haloványabb, az ablaktörlői lassabbak és pilinckábbak, a lukas oldalú (=bassreflex) hangszórók nem szólnak igazán jól, hátulra csakis a legdrágább felszereltséghez lehet villanyablakot és tolatóradart kérni, azt is csak felárért – a költség-osztály megint résen volt. (Viszont egy pillanatra nem figyeltek, és a motorházfedelet gázrugó tartja.) Ezzel együtt épeszű kompromisszum, katolikusnak, reformátusnak, vagy bárkinek, aki a hosszú túrákra kicsivel több cuccot vinne magával, kevesebb benzin felhasználásával.

Totalcar értékelés - Renault Clio Expression 0.9 TCe - 2013

7
TC

Kisautós technika, de elég nagy csomagtartó. A háromhengeres, 90 lóerős turbómotor jobb, mint hinné az ember, és normál közlekedésnél alig fogyaszt. Pozitívum még a közepes felszereltséghez adott navigáció, a széria ESP és a kiváló biztonság, viszont hátránya, hogy szűkebb hely jut azoknak, akik hátul ülnek.

Népítélet - Renault Clio

7,6
Nép
8.2
6.7
7.3
7.5
8.5

Az oldalról ajánljuk

Fedetlen hétköznapok a jólét jegyében
  • Tesztek

Fedetlen hétköznapok a jólét jegyébenHasználtteszt: Volkswagen Golf VI Cabriolet 1.4 TSI - 2012.

Minden prózai fröcsögést hátra dobva lássuk meg a lényeget: a kabrió nem csak menőzésre, de az egészségi állapotunk javítására is alkalmas.

március 29., 15:38
Új RS Skoda érkezik
  • Hírek

Új RS Skoda érkezik

Jövő héten mondanak el minden részletet róla.

március 29., 10:10
Az amerikaiak 67 százaléka nem venne Teslát, Elon Musk az egyik fő indok
  • Hírek

Az amerikaiak 67 százaléka nem venne Teslát, Elon Musk az egyik fő indok

Ez derült ki a Yahoo News és a YouGov új kutatásából.

március 29., 13:30
Trump vámjai miatt eltűnhetnek az olcsó autók az USA piacáról
  • Hírek

Trump vámjai miatt eltűnhetnek az olcsó autók az USA piacáról

Ebben a kategóriában a tarifák miatti áremelkedés mértéke 5855 dollár, azaz 2,2 millió forint is lehet.

március 29., 14:36
5 autó, aminek őrült tempóban szállt el az ára
  • Közélet

5 autó, aminek őrült tempóban szállt el az ára

Azt hiszed, hogy értelmes áron vehetsz R5 GT Turbót vagy E46 kabriót? Gondold újra. Váratlan tempóban dráguló autók következnek.

március 29., 09:18
Kimaxolták a Porsche egyedi kéréseit ezen a 911 S/T-n
  • Hírek

Kimaxolták a Porsche egyedi kéréseit ezen a 911 S/T-n

A kivitelezés 10/10, az ízlés szubjektív.

március 29., 08:23
Drága a német felni a Skodára, vegyek inkább tajvanit?
  • Gumidoktor

Drága a német felni a Skodára, vegyek inkább tajvanit?

Minőségibb annyival a Dezent, hogy megérje a felárat a Hijoinhoz képest?

március 29., 11:27
A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból
  • Hírek

A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból

A Dacia változata 18 ezer euró (7,2 millió forint) alatti áron indul majd.

2 órája
A Red Bull szerint Lawson lefokozása Verstappen érdekeit is szolgálja
  • Hírek

A Red Bull szerint Lawson lefokozása Verstappen érdekeit is szolgálja

Ennek ellenére a pilótacserének maga Max Verstappen sem örült.

március 29., 12:28
Elvárható-e, hogy észrevedd a bajt?- Segitség, átvertek!
  • Közélet

Elvárható-e, hogy észrevedd a bajt?- Segitség, átvertek!

Erzsébet néhány hete vásárolta ezt a Nissan Micrát, de a birtoklás első pillanatától kezdve csak hibákkal találkozik.

március 30., 06:37
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
  • Hírek

Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók

Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.

március 28., 06:00
Menekült a rendőrök elől, halálos balesetet okozott egy nő Fejér vármegyében
  • Hírek

Menekült a rendőrök elől, halálos balesetet okozott egy nő Fejér vármegyében

Soha nem volt jogosítványa, az autón pedig nem működött a világítás.

március 30., 08:47
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
  • Hírek

Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke

Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.

március 29., 07:01
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
  • Hírek

Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”

Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.

március 28., 07:06
A szőlőtőke mellől szedtük ki
  • Technika

A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.

Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.

március 29., 07:01
Brabus Merci ellen gyorsult a Porsche 911 Turbo, végül a fal nyert
  • Hírek

Brabus Merci ellen gyorsult a Porsche 911 Turbo, végül a fal nyert

A Hollandiában rendezett gyorsulási verseny egyik futama nem sikerült túl jól.

március 30., 06:43
MERCEDES: helyre áll a világ rendje?
  • Hírek

MERCEDES: helyre áll a világ rendje?TC Híradó 146.

Ez a TC Híradó 146. adása!

március 28., 08:05
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
  • Hírek

Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!

A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!

március 28., 14:57
Hullára tört moslék 30+ millióért
  • Belsőség

Hullára tört moslék 30+ millióért

Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.

március 28., 17:12
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
  • Hírek

Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi

Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.

március 28., 09:35
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
  • Hírek

Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában

Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.

március 28., 13:01
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
  • Események

Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!

Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!

március 28., 17:07
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
  • Hírek

Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták

A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.

március 28., 16:37
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-re
  • Események

Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap

Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!

március 28., 15:56
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
  • Hírek

Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió

A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.

március 28., 11:07
Honda Passport daru-teszt
  • Hírek

Honda Passport daru-teszt

március 29., 13:20
Porsche 911 S/T Oneman
  • Hírek

Porsche 911 S/T Oneman

március 29., 08:13
AMTS 2025 – Nulladik nap
  • Közélet

AMTS 2025 – Nulladik nap

március 28., 10:14
Neked ajánlott