Jobb ez, mint egy Scénic?

Kia Carens EX 1.7 CRDI HP – 2013.

2013.06.19. 07:07 Módosítva: 2013.06.19. 09:38

Adatlap Kia Carens EX 1.7 CRDI - 2013

  • 1685 cm3-es,soros 4 hengeres dízel
  • 136 LE @ 4000 rpm
  • 325 Nm @ 2000 rpm
  • 6 seb. kézi
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    10.4 másodperc
  • Végsebesség:
    191 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    4.8 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    0.0 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    0.0 l/100km
  • 5 949 000 Ft

A Kia új modelljeiben kötelező kellék a szabályozható szervokormány: van egy gombja, amivel a rásegítés erejét lehet szabályozni, három fokozatban. Jópofa, igazából annyira könnyű még sport módban is, hogy én nem éreztem szükségesnek a másik két lehetőséget. Persze ez ízlés dolga.

Sokkal nagyobb baj, hogy oldalszélben, autópályán hihetetlen módon elbizonytalanodik az egyenesmenet. Nem a széllökésekről beszélek, vagy amikor kiérünk a szélárnyékból, hanem amikor simán, egyenletesen fúj a szél. Nem is kell viharosnak lennie. A kormánynak a középállás körül túl nagy a határozatlansági tartománya, ezért a Carens ide-oda tántorog a sávban. A vicces, hogy gyakorlatilag nem lehet ellene tenni, úgy éreztem magam, mint a részeg, aki ugyan konstatálja, hogy nem egyenesen megy, de minden hiába, csak kacsázni tud. Valami nem stimmel itt; vagy a futóműgeometria, vagy a kormánygép áttétele, vagy a villanyszervo szoftvere rossz. Megszokni lehet, de zsibbasztó lenyomni 200 kilométert egy szinuszhullám mentén. A vicc az, hogy amint van egy akármilyen enyhe ív az útban, úgy megy a Carens, mintha zsinóron húznák.

Tudom, nehéz ilyen autóhoz jó rugózást csinálni, mert még felborul vele valami német újságíró, aztán vége az évek verejtékes munkájával felépített imidzsnek. Igazság szerint nem kényelmetlen, de azt érezni, hogy kirugózáskor kicsit alulcsillapított. Kanyarban dől, de nem vészesen, pláne ahhoz képest, hogy magas autó, magas súlyponttal.

Vajon jó vétel? Ha az embernek volt már francia egyterűje, valószínűleg unalmasnak és ötlettelennek tartja majd, de ha csak úgy önmagában nézzük, sok baj nincs vele, mert a legfontosabb ismérvet tudja: jó nagy. Az pedig, hogy nem középen van a műszeregysége, hanem ott, ahol a rendes autókban; hogy egyetlen érintőképernyője sincs, biztos tetszik egy konzervatívabb körnek. Mondjuk azoknak, akiknél egy Toyota Verso, vagy egy Chevrolet Orlando ott van a bevásárlólistáján, nyugodtan elmélázhat a Kián is.

Szavazzon!

A tesztautó a már említett erősebb motor felárán kívül még pár dologgal rátett az extrákra: az EX kivitel eleve félmillióval drágább az alap LX-nél, erre jön még a metálfény (130 ezer), az utazó csomag, ami a négy fűtött ülésen kívül a kormányt is melengeti és elektromos a kézifék (250 ezer); továbbá a P5 stílus csomag, ami a LED-es irányjelzőket és kiszállófényt, valamint hátsó LED-es lámpákat jelent. Vagyis valamennyire van mód a fényűzésre, ám a Carens alapautóként sem rossz, ha nem is nyújt kimagaslót.

Totalcar értékelés - Kia Carens EX 1.7 CRDI - 2013

Akkora, amekorának lennie kell, akár hétüléses is lehetne, de öt székkel sem rossz. A minősége megfelelő, de nincs túlbonyolítva, tudja azt, amit egy hasonló egyterűnek kell. A dízel passzol a hosszú utakra, nem gond vele a nagy légellenállás. Ha oldalszélben nem tántorogna ls határozottabb lenne a kormányzása, még jobb lenne,

Népítélet - Kia Carens