A piacon egészen eddig a Ford Transit Connect volt a legöregebb puttonyos áruszállító. Már 2002 óta gyártják szorgos török és újabban román kezek. Az új modell érkeztével a helyét átvette a sokadik ráncfelvarrást megérő, de gyakorlatilag 2003 óta ugyanígy gyártott VW Caddy.
Akkor a Fiesta alapú Couriert váltotta a piacon, ami mellesleg hamarosan újra éled. De addig is megérkezett az új, tényleg vadonatúj Connect. A bemutatkozás a jól bevált Océ Centerben történt a festői Poingban, ahol egy éve a Custom is felvonult.
![](https://kep.index.hu/1/0/511/5113/51136/5113648_771ef030bd70d7d895e6f798e3846b8a_wm.jpg)
Jól látszik, hogy a Ford szép lassan szakít a kocka hagyománnyal, az új teherautók mind megkapják a harcsaszájú Fiesta orrot. Ide is beköszönt az A oszlopig felhúzott cicaszemlámpa, ami ugyan látványos és jól néz ki, de egy csattanás után lényegesen többe kerül a javítás/csere.
Belsőleg komoly változáson esett át az ülésrendszer, hiszen immár három munkás szoronghat, apró tervezési hiányosságból ráadásul a középső, kvázi jobboldali utas ölében, mivel a lábai helyén a váltókulissza és a középkonzol található. Inkább a hirtelen két utast kell elvinni rövid távon megoldásra jó; nemhogy a Balatonig, de Fehérvárig se szívesen utaznék középen.
![Tényleg megállt](https://kep.index.hu/1/0/511/5113/51137/5113704_3cf698d0a81b519c418720d59537ec66_wm.jpg)
A középső ülés alatt találunk egy tárolórekeszt és az USB portot. Errefelé találkoztam a sofőr ülésfűtésének tekerőjével, ami a véletlenül bekapcsolódó gombot váltotta. Ez mellesleg még a Customban is így van. A jobb oldali ülés rejti a legnagyobb trükköt, ami ugyan nem egyedi a haszonjármű-piacon, de jótól lopni nem szégyen, mondja a mondás.
Előrehajtva és feltűnik egy ajtó, amit kinyitva extra hosszú izéket is elhozhatunk a barkácsáruházból. Így a közel kétszeresére növeljük a raktér hosszát, összesen 3 illetve 3,4 méterre, tengelytávtól függően. Egyébként a rövid kasztni teljes hossza 20 centivel nőtt, míg a raktér 2,6-ról 2,8 köbméterre.
![Innen látjuk, mikor vezették be a piacra](https://kep.index.hu/1/0/511/5113/51136/5113696_859d77c5fac76ab28a3cf2de56405ff0_wm.jpg)
Az új modell az Év kishaszonjárműve díjat is elnyerte, bár itt is igaz: onnan tudod, mikor jelent megy egy furgon, hogy milyen évjáratú a plecsni a fenekén. A díjhoz jól illik az év motorja, elsőnek a 100 lóerős 1 literes Ecoboosttal próbálhattam ki a kocsit, ami a fél tonnás tesztsúlyt és a két sofőrt meggyőző teljesítménnyel szállította a müncheni reptérről kivezető autópályaszakaszon. Igazából sokkal meggyőzőbben, mint a később kipróbált 95 lóerős 1,6 literes dízel. A magyar piacon még 75 és 115 lóerős dízellmotorral kaphatjuk meg a furgont.
Az alap nálunk az 1,6-os 75 LE TDCi villanyablakkal, szimpla utasüléssel, rádió nélkül nettó 3,599 millió forintért, Economy néven. Benzinest 100 ezer forinttal többért kapunk, a fullos 115 lovas, rövid tengelytávú Trend modellt pedig nettó 4,8 millióért mérik. Ebben már manuális klíma, fűtött szélvédő, elektromosan mozgatott és fűtött tükrök, dupla utasülés, raktérbetét és színre fújt lökhárítók vannak. Ehhez képest egy Renault Kangoo 3,9-től indul, szintén 75 lóerővel, hasonló felszereltségben. A Doblo Cargo lényegesen olcsóbb a maga 3,1 milliós árával, itt az 1,4 literes 95 lóerős benzinest adják ennyiért, a legolcsóbb dízel 3,28 millió. Ebben még extra a jobb oldali tolóajtó.
![A régmúlt ránk kacsint](https://kep.index.hu/1/0/511/5113/51137/5113706_20fd4656d27e98a5324ebc5fa8e7aaea_wm.jpg)
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=.F6V77.CUXd7e6SwcJgR4tWZDtwZl4NSsiZfOcIf2EX.Y7&stparam=zkfhkwhhir&fastid=hpepavqmgrzcyhlbwdjybpgpagky&nc=0)
Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Egy Magyarországot bukott a Tesla
Több tényező is rontja a Tesla részvénypiaci megítélését.
- Hírek
Áltraffipaxot telepítettek Pilisszentkereszten
Autóból észrevehetetlen a különbség.
- Belsőség
Budapesti villamost, vagy piros Zsigulit építenél szívesebben?
Legózni mindig jó, ha szoci autókat vagy villamost építenél, most van itt az időd!
- Hírek
Visszatér az Estafette: három új elektromos kisteherautót mutatott be a Renault
Mindhárom régi, klasszikus modellek nevét viseli.
- Hírek
Ónos eső, havazás - figyelmeztetést adott ki a HungaroMet
Reggelre már megjelent a hó pár helyen.
- Tesztek
Bátorságod és félretett pénzed legyenHasználtautó teszt: Audi A4 B8.5 1.8 TFSI, 2013
Felszámol komoly összegeket, cserébe prémium minőségét látványosan megőrzi.
- Hírek
Az Audi A7 Sportback lehet a Volkswagen szenvedésének következő áldozata
Az Audi modellpalettájának racionalizálásával csökkentené a költségeit a Volkswagen.
- Hírek
Megfogták ittas vezetésért és elvették a jogosítványát, másnap megint ittasan vezetett
Nem érezte a súlyát az első igazoltatásnak.
- Hírek
Hivatalos: ilyen lesz a 1,5 milliárd forintos Bugatti Tourbillon hangja
Gőzerővel halad a Bugatti Tourbillon fejlesztése.
- Hírek
Sikerült kimaxolni a gyökérséget a magyar Nissannál – Az anyacégnél is kiverhette a biztosítékot a vállalhatatlan lépés
A magyar Nissannál úgy érezték, hogy a prosztóság menő és érdemes így reklámozni a márka autóit. Pedig nem.
- Sajtóközlemény
Az e-learning tananyagok alapvetően változtatták meg a jogosítványszerzést
A B kategóriás jogosítványszerzők közül több mint 700 ezren már e-learning módszerrel tanultak.
- Hírek
Bocsánatot kért a magyar Nissan prosztó reklámjáért
A kampányuk eddig tartott.
- Hírek
Mindjárt kezdődik:a Flórián tér felé csak, ha muszáj
A felüljáró fejújítása miatt borítékolható a dugó a környéken. Sokaknak opció lehet a Megyeri híd.
- Hírek
Elfelejtett sávot váltani az önvezető rendszere, oszlopnak hajtott egy Cybertruck
A nevével ellentétben ez még mindig nem egy teljesen önvezető rendszer.
- Gumidoktor
Legális-e a kisebb ET-s felni?
Tudom, hogy csalni fog a sebességmérő, de ez nem izgat.
- Hírek
A szemközti sávba repült egy autó az Árpád hídon, egy másik a villamossínen rekedt
A baleset körülményei egyelőre tisztázatlanok.
- Hírek
Trump most épp a sajátjait készül kiütni 100 százalékos vámmal
Az USA elnöke szerint ellopták országának autóiparát.
- Belsőség
Kígyómarás, a Tigris sorsa és egy klímás hotelszoba AfrikábanTC Bamako 2025/13
Eldöntöttük, mi lesz a Tigrissel a futam végén, de vannak még kérdések.
- Közélet
Ki fizet, ha a frissen vásárolt autó már a hazaúton elhalálozik?Szavatosság, rejtett hibák és egyéb gyötrelmek
Ha baj van a használt autóval, a szavatosság majd megold mindent? Igen is, meg nem is. De mitől függ egy ilyen jogvita kimenetele?
- Hírek
A BMW szerint a V8-at semmivel sem lehet helyettesíteni, ezért kitartanak mellette
Legalábbis azokon a piacokon, ahol erre lehetőségük van.
- Hírek
Történelmi szövetségre léphet ember és baromfi, a környezetbarát közlekedés a cél
Kisebb szennyezés és kedvezőbb fogyasztás érhető el a Stellantis kísérleti abroncsaival.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=.F6V77.CUXd7e6SwcJgR4tWZDtwZl4NSsiZfOcIf2EX.Y7&stparam=qnkkeoffsg&fastid=gddroiqaiqiamjlmscalsogvrrkh&nc=0)