A piacon egészen eddig a Ford Transit Connect volt a legöregebb puttonyos áruszállító. Már 2002 óta gyártják szorgos török és újabban román kezek. Az új modell érkeztével a helyét átvette a sokadik ráncfelvarrást megérő, de gyakorlatilag 2003 óta ugyanígy gyártott VW Caddy.
Akkor a Fiesta alapú Couriert váltotta a piacon, ami mellesleg hamarosan újra éled. De addig is megérkezett az új, tényleg vadonatúj Connect. A bemutatkozás a jól bevált Océ Centerben történt a festői Poingban, ahol egy éve a Custom is felvonult.
Jól látszik, hogy a Ford szép lassan szakít a kocka hagyománnyal, az új teherautók mind megkapják a harcsaszájú Fiesta orrot. Ide is beköszönt az A oszlopig felhúzott cicaszemlámpa, ami ugyan látványos és jól néz ki, de egy csattanás után lényegesen többe kerül a javítás/csere.
Belsőleg komoly változáson esett át az ülésrendszer, hiszen immár három munkás szoronghat, apró tervezési hiányosságból ráadásul a középső, kvázi jobboldali utas ölében, mivel a lábai helyén a váltókulissza és a középkonzol található. Inkább a hirtelen két utast kell elvinni rövid távon megoldásra jó; nemhogy a Balatonig, de Fehérvárig se szívesen utaznék középen.
A középső ülés alatt találunk egy tárolórekeszt és az USB portot. Errefelé találkoztam a sofőr ülésfűtésének tekerőjével, ami a véletlenül bekapcsolódó gombot váltotta. Ez mellesleg még a Customban is így van. A jobb oldali ülés rejti a legnagyobb trükköt, ami ugyan nem egyedi a haszonjármű-piacon, de jótól lopni nem szégyen, mondja a mondás.
Előrehajtva és feltűnik egy ajtó, amit kinyitva extra hosszú izéket is elhozhatunk a barkácsáruházból. Így a közel kétszeresére növeljük a raktér hosszát, összesen 3 illetve 3,4 méterre, tengelytávtól függően. Egyébként a rövid kasztni teljes hossza 20 centivel nőtt, míg a raktér 2,6-ról 2,8 köbméterre.
Az új modell az Év kishaszonjárműve díjat is elnyerte, bár itt is igaz: onnan tudod, mikor jelent megy egy furgon, hogy milyen évjáratú a plecsni a fenekén. A díjhoz jól illik az év motorja, elsőnek a 100 lóerős 1 literes Ecoboosttal próbálhattam ki a kocsit, ami a fél tonnás tesztsúlyt és a két sofőrt meggyőző teljesítménnyel szállította a müncheni reptérről kivezető autópályaszakaszon. Igazából sokkal meggyőzőbben, mint a később kipróbált 95 lóerős 1,6 literes dízel. A magyar piacon még 75 és 115 lóerős dízellmotorral kaphatjuk meg a furgont.
Az alap nálunk az 1,6-os 75 LE TDCi villanyablakkal, szimpla utasüléssel, rádió nélkül nettó 3,599 millió forintért, Economy néven. Benzinest 100 ezer forinttal többért kapunk, a fullos 115 lovas, rövid tengelytávú Trend modellt pedig nettó 4,8 millióért mérik. Ebben már manuális klíma, fűtött szélvédő, elektromosan mozgatott és fűtött tükrök, dupla utasülés, raktérbetét és színre fújt lökhárítók vannak. Ehhez képest egy Renault Kangoo 3,9-től indul, szintén 75 lóerővel, hasonló felszereltségben. A Doblo Cargo lényegesen olcsóbb a maga 3,1 milliós árával, itt az 1,4 literes 95 lóerős benzinest adják ennyiért, a legolcsóbb dízel 3,28 millió. Ebben még extra a jobb oldali tolóajtó.