Elég, ha drágának látszik?

Mercedes-Benz CLA 250 - 2014.

2014.08.11. 06:17 Módosítva: 2014.08.11. 07:47

Adatlap Mercedes-Benz CLA 250 - 2014

  • 1991 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 211 LE @ 5500 rpm
  • 350 Nm @ 1200 rpm
  • 7 seb. duplakuplungos automata
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    6.7 másodperc
  • Végsebesség:
    240 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    6.1 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    8.4 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    4.7 l/100km
  • 11 326 710 Ft

Azt játszottam, hogy megpróbálom kitalálni az árát. Napról napra jobban megismertem, váltakozva fel- és leértékelődött a belső skálámon, ahogy beletekertem vagy hatszáz kilométert, és kiderült egy-két turpisság. Ott virított végig az orrom előtt a csillag a kormány közepén; a Mercedesénél vastagabban fogó ceruzája keveseknek van.

Tudjuk ugye, hogy a CLA magyar autó, itt készül a tanyavilág peremén, Kecskeméten, ami örömmel és büszkeséggel tölti el a magyar embert, hiszen veretes márka, reklámszövegek szerint az automobil feltalálója húzott fel ide egy gyárat, ahol magyarok százainak, ezreinek ad munkát, srófolja felfelé a GDP-t, és szépíti a mostanában nem túl fényes hírünket a nagyvilágban.

Másfelől ha minőségi cuccot szeretnénk jó sok pénzért, nem feltétlenül örülünk, ha belföldi a termék. Persze vannak kivételek, gyártanak itthon finom árut, de valahol a tudatalattiban felsejlik egy Tacskó kerékpár, egy sorjás, drapp, fröccsöntött folpack-adagoló, vagy egy klasszikus, piros orrú magyar gyári munkás kék köpenyben, a maga firnyákos munkamoráljával. Minőségbiztosítás ide vagy oda, ismerjük a magyar leleményességet – azt hiszem, többen vagyunk, akik őszintébben tudnánk vágyakozni egy Stuttgartban gyártott Mercedesre, mint egy kecskemétire.

Persze 2014 autóiparát csak felületesen ismerve is naiv dolog lenne azt állítani, hogy egy autó nemzeti termék. Beszállítók végeláthatatlan láncolatán át, ki tudja, honnan érkeznek az előre szerelt kisebb-nagyobb részegységek az Alföldre, hogy összeálljanak egy komplex ingereket kiváltó, kívánatos valamivé, mint a CLA.

Mert el kell ismerni, látványos ez a nyújtózkodó, lapos négyajtós. Vannak nézetei, ahonnan lenyűgöző, máshonnan kicsit béna. Szemből tökéletes: a fémgőzölt, krómhatású pöttyök a hűtőrácson, a hatalmas csillag, az organikus formájú lámpatestek igazi dizájn-remekművé állnak össze – elölnézetből. De ahogy elkezdjük forgatni egy képzeletbeli színpadon, és feltűnik a két, egymás felé tartó törésvonal az oldalán, aminek a szerepe, hogy elcsalja a rettenetes, felfelé türemkedő lemezmennyiséget, egyszer csak esetlenné válik. Fura helyen van a hátsó kerék, érezzük, hogy alapból nem ott hajt, és mire elérkezünk az oldalnézethez, már kicsit elesettnek tűnik, hiába vannak rajta hatalmas kerekek. Hátulról is vannak szerencsésebb és kevésbé előnyös szögek, de az biztos, hogy közelről körbejárva ütős az összhatás. A teleobjektíves távlat az, ami nem áll jól neki.

A részletek a végletekig kidolgozottak, a míves maszktól az AMG-csomag furfangos légterelőin át egészen a hátsó kipufogóvégekig, amelyekről csak illetlenül közel hajolva derül ki, milyen vékonyka kis cső torkollik beléjük. A CLA-nak kétségtelenül van kisugárzása, a precíz illesztések, az ízléssel adagolt selyemfényű és csillogó díszek úri hangulatot árasztanak.

Ámulhatunk a keret nélküli ablakokon, amikor kinyitjuk az ajtót, és odabent is tekintélyes a csillogás. Nem kevesebb, mint öt kerek levegőbeömlőt hintettek el hangsúlyosan a műszerfalon, maga a kormány is olyan sokféle anyagból készült, mégis egységes, hogy érezzük, komoly holmi. Ebben a környezetben a középső három karika fölé biggyesztett – nem érintős – képernyő súlyos blaszfémia, az ember imádkozik, bár el lehetne rejteni valahová, de nem. Képzeljük csak el, milyen stílusos lenne a műszerfal nélküle.

A CLA egy vizuális orgia, ha valakinek bejön ez az irány. Irdatlanul látványos; bár a giccs határvonalán egyensúlyozik, talán még az ízléses oldalon. A felületes szemlélő, főleg az első ülésre beülve csak egy halk, langyos, vágyakozó sóhajtásra képes. Bár a 123-as kaffer-Merciken, vagy még inkább az állólámpásokon nevelkedett korosztály súlyos minőségi visszalépésnek, sőt, talán bazárinak érzi ezt a belsőépítészetet, a 2010-es évek színvonalán nagyon rendben van a kabin, amíg csak szemünkkel pásztázunk.

De egyszer meg kell fogni azt a vaskos kormányt, betolni a műszerfalba a műanyag csutkában végződő kulcsbumszlit, és elfordítani. Amikor a műtárgynak autóként kellene működnie, már akadnak bajok.

Totalcar értékelés - Mercedes-Benz CLA 250 - 2014

7
TC

A CLA kizárólag divatautóként értelmezhető. Hihetetlenül sok pénzért kapunk egy igen jó motort és váltót egy korlátozottan használható bódéban, kellően tejszínhabos körítéssel.

Népítélet - Mercedes-Benz CLA

8,2
Nép
8
7
8
9
9

Az oldalról ajánljuk

A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
  • Hírek

A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb

Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.

április 5., 13:10
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
  • Hírek

Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják

Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.

április 5., 08:49
Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában
  • Hírek

Trump vámjai jelenthetik az utolsó szöget az Alfa Romeo és a Maserati koporsójában

A Stellantis egyre kevésbé teheti meg, hogy életben tartja a küszködő márkáit.

6 órája
Horvát tulajdonba kerülhet a Bugatti
  • Hírek

Horvát tulajdonba kerülhet a Bugatti

A Rimac teljesen felvásárolná a Bugattit.

április 5., 07:01
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
  • Hírek

Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója

A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.

április 5., 10:19
Forrest Gump motorolajat keres
  • Olajdoktor

Forrest Gump motorolajat keres

És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.

április 5., 11:23
Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!
  • Technika

Most szombaton MűhelyPRN 300. adás élőben!

A 300. részt élő közvetítéssel ünnepeljük, tartsatok velünk!

április 4., 07:33
6 éves a téligumi, merjem még használni?
  • Gumidoktor

6 éves a téligumi, merjem még használni?

A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?

április 6., 07:09
Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos
  • Hírek

Megjött a Tesla negyedéves eredménye és gyalázatos

Ennél mindenki jobbra számított.

április 4., 06:06
Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte
  • Hírek

Nyert egy 911 GT3 RS-t, részegen rommá törte

Az új tulaj nem volt okos, így hamar szomorú véget ért a pompás nyereményautó.

április 4., 06:06
Az első kapavágás
  • Belsőség

Az első kapavágás

Az ember holtig tanul, csak itt drága a tandíj.

április 4., 17:02
A tárgyiasult modern burzsoázia
  • Tesztek

A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.

Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.

április 5., 16:45
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
  • Hírek

Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon

Ez pályafutása 41. pole pozíciója.

április 5., 15:27
Örökölt kabrió hírhedten hitvány motorral - mennyiért szabadulhatok meg tőle?
  • Nepperűző

Örökölt kabrió hírhedten hitvány motorral - mennyiért szabadulhatok meg tőle?

Esztétikailag sérült, eszegeti az olajat, néha kerreg. Sosem adtam el autót, ez mennyit érhet?

április 5., 07:01
Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították
  • Hírek

Súlyos baleset történt a Forma-1-es Japán Nagydíj szabadedzésén, ezért félbeszakították

Az Alpine pilótája 260 km/h-nál dobta el a versenyautót.

április 4., 14:58
Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta
  • Hírek

Szétrúgott egy Cybertruckot, de biztosan megbánta

A férfi a tulaj szeme láttára abuzálta a Teslát, végül a Cybertruck kamerái buktatták le.

április 4., 14:09
A BYD szerint csak kevés kínai gyártó marad majd Európában
  • Közélet

A BYD szerint csak kevés kínai gyártó marad majd Európában

Elképesztően tartós akkumulátort és villámgyors töltést is ígér a BYD, Szegeden pedig sokkal több készül, mint egy egyszerű gyáregység.

április 4., 16:24
Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában
  • Hírek

Így néz ki a használtautó-cunami a Dacia hazájában

Ömlik a használt autó a szomszédba.

április 4., 12:36
Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt
  • Hírek

Pánikszobát kapnak a Tesla-kereskedések az erőszakos ügyfelek és vandálok miatt

Így védenék az alkalmazottakat a támadásoktól.

április 4., 08:32
Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis
  • Hírek

Lenyűgöző, nyúlánk kupét és kabriót mutatott a Genesis

Mindkét pompás vonalú alkotás a Genesis G90-en alapul.

április 4., 11:45
Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi
  • Hírek

Alig 40-nel döcögött az autópálya középső sávjában egy fogalmatlan suzukis bácsi

De legalább végig indexelt. Részletkérdés, hogy nem akart sávot váltani.

április 4., 09:38
BMW M3 Touring GT3 Evo
  • Hírek

BMW M3 Touring GT3 Evo

április 5., 13:06
Audi Abt RS3-R
  • Hírek

Audi Abt RS3-R

április 5., 14:03
BMW M2 Dakar
  • Hírek

BMW M2 Dakar

április 5., 13:05
Renault Austral FL
  • Hírek

Renault Austral FL

április 4., 16:27
Icon EV Bronco
  • Hírek

Icon EV Bronco

április 4., 08:18
BYD Encounter Hungary
  • Közélet

BYD Encounter Hungary

április 4., 15:59
Honda 0 SUV Prototype
  • Hírek

Honda 0 SUV Prototype

április 4., 15:49