Gondolom, nem csak nekem tűnt fel, hogy a BMW 6-os Coupé nem lett szerves része a magyar utcaképnek. Úgy 2020-2021 környékére saccolom, amikor elkezdik nagyobb tételben behurcolni az országba, addig is érdemes megjegyezni, hogy a modellen 2015 márciusában kisebb faceliftet hajtottak végre.

Hogy mást ne mondjak, megváltozott az első lökhárító, különös tekintettel a ködlámpafészkekre, ahol mostantól ledes ködlámpák is lehetnek. Az aktív ledes fényszóró is újdonság a hatos családon, pár új szín (köztük az eddig az M6-osnak fenntartott Sakhir Orange). Hát ennyi.
A 6-osok közül bármelyik olyan (van négyajtós Gran Coupé és kabrió is belőle), hogy az ember nem lehet elég demagóg: a 640d tesztautó 25,8 milliós alapára, vagy akár az extrákkal növelt 38,9 milliója villámgyorsan átszámolható közmunkabérre, minimálbérre, vagy lélegeztetőgépre. Az egyszerű osztásokat most meghagynám másoknak, mivel komolyan töröm a fejemet a 640d megvásárlásán. A megoldás még nincs meg, de azt már tudom, hogy a garázsba éppenséggel beférne, méghozzá úgy, hogy nem kéne elbontanom a remek polcrendszert sem.

Nagyon nehéz nem figyelembe venni egy ilyen kocsinál az őt övező társadalmi megítélést. Például a gonoszabbak aszondják, hogy ilyesmivel mifelénk csakis olyan fiatalemberek járnak, akik amúgy üzletszerű kéjelgésre való felbujtással tengetik napjukat. Ez szerintem óriási tévedés, az ilyen srácok már rég X6-osokkal bujtogatnak. A 6-os Coupé második generációja sokkal jobb ízlésű kocsi annál. Én inkább azon idősödő urakat jelölném meg célcsoportnak, akik úgy szeretnének csajozni, hogy részletezniük kéne: menő, állami rendelésekkel kisámfázott cégük, vagy épp kaszinóbirondalmuk van. A 640d tényleg az a kocsi, amibe átnéznek a lámpánál a corsás csajok. Is.
A legrafináltabb nyúlás
Ugye megvan a 6-os Coupé első generációja? Nekem nem tetszett a formája, ez tényleg túl Bangle volt. És még egy dolog ellenszenves benne: tulajdonképpen a 911-es formáját nyúlták le, csak megtoldották egy ordenáré, Polux csomagtérfedéllel. Nem hiszik? Leretusáltuk a csomagtérfedelet, mondják meg, mit látnak a képen.

A 640d a kupé ízig-vérig európai változata: benzinesből van egy 640i és egy 650i – ezek inkább Amerikában, az oroszoknál és a benzinben tapicskoló egyéb országokban mehetnek jól. A 640d a BMW háromliteres, sorhatos dízelének közepes verziója: egytől három turbóig gyártják, ezen pont kettő van. Kicsit izének érzem, hogy mondjuk az 5-ös BMW-ben ugyanezt (313 LE, 630 Nm) 535d-nek hívják, mivel tényleg minden paraméter egyezik, még a nullaszázas gyorsítás is: 5,3 másodperc. Arról nem is beszélve, hogy maga a 6-os BMW sem más, mint egy 5-ös kupé, ugyanaz a technika, 11 centivel megrövidített tengelytávval. Mindegy, a vevőnek csak az számít, hogy minél nagyobb legyen a szám, amit a kocsi hátuljára írnak.

A hiányzó 11 centi érezhető is a kocsi belsejében: a szép formának tényleg alárendelték az utastér méretét, a hétéves lányomat már csak cipőkanállal lehet beültetni hátra, mivel a lába még nem ér le, ezért nem dughatja be az első ülés alá. Így viszont a 30-as lábfejének el kell férnie az első ülés támlája mögött, ami csak úgy sikerülhet, ha az utasülésen ülő ember térde szinte már a kesztyűtartóban van. Egy háromajtós Swiftnél talán elfogadható, de 2 méter 85 centis tengelytávval ez maga a csoda, nem tudom, hová sikerült elpazarolni a rengeteg helyet – ennél egy kétüléses Smart rövidebb. Talán a csomagtartóra gyúrtak rá, ez jó nagy, 460 literes, ami közel egy rendes limuzin mérete, igaz, nincs ott a megnyugtató tudat, hogy bármikor bővíthetjük, maximum a sízsákkal, 83 ezerért.

A 6-os kupé belsejében vigyáztak, hogy ne legyen ugyanolyan, mint az 5-ös sorozat, hiába van lényegében minden funkció ugyanott, a felszín nagyon más. Megértem, hogy dolgoztak rajta, elvégre nem lehet csak úgy kilencmillióval többet kérni érte alapáron. A műszeregység csak virtuális, tulajdonképpen ott is csak egy kijelzőt nézeget az ember, és persze aszerint vörös fordulatszámmérős, hogy a valamelyik sport módban használjuk, Eco Pro módban rideg kékes sprórolás-visszatáplálás-nemenjolyangyorsan kijelző bukkan fel. Nem tudom, miért használná ezt bárki: akkor minek vett 313 lovas kocsit?!
Az 5,3 másodperces gyorsulású autóról elég vicces megállapítás, hogy nem sportkocsi, hanem inkább az a fajta sportos túraautó, ami az Autobahnon a ki tud nagyobb gázt nyomni-viadalokból jól tud kijönni. Tényleg felfoghatatlan, hogy ennyire gyorsul, száraz aszfalton is mindig nyikog a gumi, akkor is, ha épp nem sietsz. Mondjuk ahol a 630 newtonméter már 1500-nál megérkezik, nem csoda, hogy a jobb egyen a csajok elkezdenek kicsúszni a bugyijukból.
Ha elfogadnak néhány életmód-tanácsot, van pár hiba, amit nem szabad elkövetni egy 6-os megvásárlásakor. Abba nem szólnék bele, hogy vegyen-e bárki Bang&Olufsen hangszórórendszert 1,6 millióért, egyébként tényleg nagyon látványos, amikor a középső hangszóró felnyílik, minden egyes alkalommal, amikor a hifit bekapcsoljuk. Viszont – és most jön a hatoskupé-vásárlás legfontosabb törvénye – az összkerék-kormányzás („integrált aktív kormányzás” kódnéven) KÖTELEZŐ! Közel 650 ezerért adják, de merjünk nagyot álmodni.

Hogy miért? Mert az ember néha csak úgy el akarna menni valahová, kiderül, hogy a fordulóköre akkora, mint egy furgoné. Így viszont meghökkentően emberi íveken forog a 6-os, lazán szinte lazán fordul be két oszlop közé a szűk parkolóházakban, stb. Az összkerék-kormányzásnak megvan az az előnye is, hogy nagyobb sebességnél elképesztő dinamikai tartalékokat tud mozgósítani. 60 km/óra fölött már ugyanabba az irányba fordítja el a hátsó kereket, mint az elsőt, és ha nagy baj van – mondjuk nem szándékosan indul meg a kocsi feneke – akkor itt is be tud avatkozni a stabilizáló elektronika. Pedig mindössze 3 fokot mozdít a hátsó keréken, ami szabad szemmel szinte észrevehetetlen, a hatás mégis lenyűgöző.

A 6-os másik nagy fícsöre a dugóasszisztens, amely nem a borok és pezsgők kibontásában segít, hanem a dugóban rohadást könnyíti meg. Az ember csak beállítja az alsó rakparton a tempomatot 200 km/órára, és a radar figyel. Ha megáll a BMW előtt a kocsisor, nem az történik, mint a tempomatok hőskorában, hogy 30-50 km/óránál sipákolás kíséretében kikapcsol, hanem az autó megáll. Ha pár másodpercen belül megindul a forgalom, a BMW is követi, ha tovább tart az ácsorgás, elég rápöckölni a gázpedálra, és vonatozhatunk tovább.
Vagyis csak kormányozni kell. Végigcsináltam vele a Hungária körutat egy forgalmasabb délelőtt, egy biztos: nem valami pihentető extra, bár kétségkívül érdekes. Azonban ha minden egyes autó ekkora lukat hagyna az előtte menő mögött, feleződne a magyar kereszteződések átbocsátóképessége. De nem is ez a fő baj, hanem hogy folyamatosan úgy éreztem: készenlétben kell lennem, mert jön egy hülye, bevág a elém, és akkor vészfékezés. Tudom, fékezne a BMW magától is, mégis valamiért végig ott tartottam a lábamat a fékpedál fölött. Elismerem, már félúton járunk az önvezető autók felé, de ez akkor is csak félmegoldás.

Nagy Clio kis családoknak
Mindenki megőrült. Az udvaron bőgették a dízelmotort. Kiderült, hogy csak a hanggenerátor kedvéért
Két dolog volt, amin kiakadtam. Az egyik, amikor Stump Bandi rádöbbentett, hogy ma már az összes jó hangú dízel BMW-nél a hangszórókból jön a jó hang. A fene egye meg, pedig tényleg szépen trombitált, amikor odaléptem neki. És egyáltalán nem tűnt paródiának, mint például a Renault Clio hanggenerátora. Persze az illúziónak akkor is vége, ha az ember leereszti az ablakot, mert kiderül: kifelé pontosan olyan a hangja, mint bármelyik hathengeres BMW-dízelnek, aminél szerintem például a V6-os dízelek sokkal szebben szólnak, kevesebb bennük az Ikarus. Még jó, hogy legalább a benzines változatok hangja a kipufogóból jön.

A másik illúzióm a Könyves Kálmán körúton vérzett el: az Adaptive Drive nevű rendszer az állítható lengéscsillapítókkal és aktív stabilizátorokkal is képtelen felvenni a harcot a magyar utakkal. Lehet lágyítani a sillapítást, de a rugóútjaitól megfosztott kupé egyszerűen felüt, nem is kicsit. Szinte célszerűbb a szigorúan csillapított sport módban zötykölődni, mert különben az ember szíve szakad meg, akkorákat kap a kocsi alulról. Becsületére legyen mondva, az utastér elemei meg sem nyekkennek ilyenkor, annyira brutálisan egyben van a 6-os kupé beltere.
Sőt, kicsit sajnálom, hogy az X5/X6 és más SUV-ok miatt ma már közel sem olyan menő dolog a kupézás, mint mondjuk húsz éve volt, pedig a 640d még a jó ízlés határain belül tartózkodik, műszakilag pedig szédületes, még ha nem is teljesen kompatibilis a rossz utakkal. Természetesen nem jó semmire, de például teljesen feleslegessé tud tenni egy M6-ost, ami ugyan még nála is brutálisabban megy, de minek? Úgy sem ilyennel fog pályázni senki a Nürburgringen, hanem mondjuk egy M3-assal.

Ráadásul erre a dízelre még abból a szempontból sem lehet haragudni, hogy tönkreteszi a világot: sima vidéki fuvarokkal bőven elég neki 6,5 liter, nekem a városi átlaga 10 literre jött ki. Még úgy két litert biztos le tudnék küldeni a torkán, de ez már Magyarországon is folyamatosan azt a zónát jelenti, ahol már veszélyben a jogsi – tényleg úgy megy százhatvanat, hogy észre sem veszi az ember. Lehet, hogy megéri hozzá a szélvédőre vetítő head up display 462 ezerért, elvégre ez csak másfél fullos gyorshajtási bírság.

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
Nem a benzines autók hangját imitálnák.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Tesztek
Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályánMenetpróba: Suzuki e Vitara - 2025.
Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
- Hírek
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.
- Tesztek
300 lóerős belépő az M világbaBMW M235 xDrive
A MINI-k óta tudják, hogyan kell, szóval a 300 lóerős új M235-nek is megvannak a trükkjei ahhoz, hogy vigyorogva vidd el egy újabb körre.
- Hírek
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.
- Hírek
Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri
A debreceni gyárral is rendelkező cég saját kezébe veszi az akkumulátorok újratöltését.
- Hírek
Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt
Korábban a kisebb vámokat még bevállalták volna, a mostani azonban már nekik is sok.
- Hírek
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.
- Hírek
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.
- Hírek
Már egy Mustang EcoBoostnál is olcsóbb az elektromos Dodge Charger
Senkinek sem kell.
