Ha ez is kicsi, vegyél Passatot
Bemutató: Volkswagen Polo – 2017.
Eljött a négyméteres Polo ideje, most mi lesz? Semmi, az Ibizával már lelőtte a poént a Volkswagen, ami külön kár, mivel abból amúgy se sok jutott az új Polónak.
Az MQB elintézte: itt a 405 centis Polo. Milyen egyszerű volna a padlólemez-váltásra fogni, de ugye az van, hogy mostanság generációról generációra nőnek fél kategóriányit az autók. A szuperminik (mifelénk inkább B-szegmens) meccse egy ideje már négy méter fölött zajlik, csak ebből a Polo a generációváltás üteme miatt kimaradt. Corsa, Fiesta, Clio – a kategóriatársak egy része már túl van a bűvös határon. Mivel a kisautózás egyik úttörőjének történelmi szintlépéséről kár is tovább elmélkedni, emlékezzünk meg egy másik harsány történelmi érdekességről: ki tudja, az 1975-ben jött első Polo vajon mekkora volt? Aki a mai utak törpéjére, az Up-ra tippelt, közel jár. Valójában még annál is rövidebb volt a Polo I: 351 centi. Évenként átlag 1,2 centi tehát a nyúlás, szóval ha ez így megy tovább, 2033-ra meglesz neki a Golf. Mármint a mostani.

Megsúgom előre: azt a plusz kilenc centit az elődtől nem a túlnyúlásoknál kell keresni. Sőt, azok arányaiban még kurtábbak, mint az előző Polón voltak. Húztak egyáltalán bármi nagyot a formán? Semmi váratlant. A kifutó generációból nem hozott tovább semmi karaktert (mondjuk nem is nagyon volt mit), de legalább sikerült nem lelopni a Golf arculatát. Pedig a Volkswagen sem a típusdizájn nagy híve, viszont jól láthatóan megtesznek mindent, hogy ne audis szinten menjen az arculategységesítés. Nagy kínok között találtak valami egyedit, amitől most nyolc évig Polo lesz a Polo. Igen, ez lett a hullámos hullámos ledes menetfény a lámpatest alján. Annyira a dizájn része, hogy természetesen az alapfelszereltséggel jön, még ha a ledes fényszóró amúgy feláras is.

Egy generációnyi idő múlását a prémium kategóriában sem lehetne jobban érezni, mint itt bent. A Polo új beltere egész jó trendlenyomat. Mert mi is történt nyolc év alatt az autógyártásban? Például az utastér általános eleme lett a középkonzoli digitális kijelző, még az alsóbb szegmensekben is. Na jó, ez az állítás épp a platformtárs Ibiza telefonméretű borzalmán botlik meg, a Polónak már az elődben is nagyobb volt annál, de most nem spóroltak a pixelen, és odarakták a középkonzol tetejére ezt a nyolccolost. Most sem lett nagy, de a síkba rakott érintős gombokkal és a síkba rakott fekete kerettel ezt ügyesen titkolják.

Van még enyhén a vezető felé hajló középkonzol, ami mostanság szintén egész menő megoldás. Az elektromos rögzítőféknek még kell pár év, hogy leszivárogjon a szegmensbe, szóval a kézifékkar maradt, de az előretolható könyöklővel jól el lehet rejteni. Őrület, de még full digitális műszeregység is van az új Polóban. Annyira nem rohanunk azért, hogy az alap Trendline felszereltségbe is ezt rakják, de attól felfelé már a beltér része. 11,3 colos, azaz kisebb, mint a Golfé, de mivel ebben a magasságban vizuálisan minden egybeolvadt ezzel a lakk feketével, a központi kijelző túlfeléig, ez sem tűnik aprónak.
Hangulatra nálam tíz/tíz volt a bemutatós tesztautó. Elképesztő, mennyit tud dobni a létélményen egy színezett műszerfal, pedig ehhez még csak fel sem kell találni semmi újat, elég kilépni a németes komfortzónából. Olyan unortodox húzásokkal, mint a műszerfalról az ajtókárpitra is átlógó színezés. Nyolcféle színnel lehet feldobni a belteret az új Polóban a rikító pirostól a szürkéig – lehet fényes, matt, amit akarsz. Ezzel a piros-fekete színpárral önmagában úgy berendezték a tesztautót, hogy még azok a betonkemény, minimalista pohártartók se tudnak rontani az ember közérzetén. A Polo most belehúzott a lazaságba, és tessék kapaszkodni: nem csak a műszerfal, de a komplett ajtóborítás is színezhető. Másrészt viszont várhatóan úgy sem trükközi majd a többség. A fapadosabb Tredline-ban sok nyoma nincs a hóbortnak. A sötét- és halványszürke párossal se fájdalmas a Polo, de azért abban létezni egész más életminőség.

Az oldalról ajánljuk
- Közélet
Itt mindenki normális?! Racionális autókat néztünk 2,5 millióért - Murvaélet #5
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Közélet
Kereskedőnek adta el az autóját, mégis vele fizettetnék a későbbi javításokat
Nem mindegy, hogy ki szerepel vevőként az adásvételin. A bizomány és a közvetítés szavak hallatán érdemes lehet másik telepet keresni az eladáshoz.
- Hírek
A Jaguar Land Rover felfüggeszti amerikai szállításait a vámok miatt
Közben az USA az egyik legfontosabb piaca a Defendernek és a Range Rover Sportnak.
- Hírek
Egy pillanatnyi kihagyás is elég volt: fejtetőn kötött ki az M0-son
Az esetről videó is készült.
- Tesztek
Nem hiányzott, de örülünk neki!Teszt: Cupra Terramar 1.5 TSI DSG mHEV - 2024.
Újabb típussal bővült a Magyarországon gyártott autók sora. Vajon alapmodellként is ütős a Győrből érkező Cupra Terramar?
- Szerelem
A Forma 1-es boxkiállások elképesztő története
A Forma-1 hajnalán körülbelül két percig tartott egy boxkiállás. Hosszú út vezetett innen a mai 1 másodpercig.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
Modernebb külsővel, komfortosabb belsővel frissül a Renault Austral
Az Austral alig három éve kapható a piacon.
- Hírek
Verstappen magabiztosan győzött, két McLaren a Japán Nagydíj dobogóján!
Norris és Verstappen között alig van pontkülönbség három futam után.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Olajdoktor
Forrest Gump motorolajat keres
És mert hogy már milliomos voltam, de imádtam füvet nyírni, attól fogva ingyen csináltam.
- Hírek
Brutál gyorsulást és horror árcédulát ígér az Icon restomod Ford Broncója
A legtöbb katalógusadat kiváló, de ennek megkérik az árát.
- Hírek
400 lóerő nem elég? És 510?
Az Abt azt csinálta, amihez a legjobban ért: erősből mégerősebbet csinált.
- Hírek
Trump vámtarifái az amerikai autóipart is kegyetlenül megszívatják
Nincs olyan amerikai autó, ami megúszná a vámokat.
- Hírek
A Nissan 2028-ra ígéri saját szilárdtest-akkumulátorának sorozatgyártását
Az ígéret szép szó...
- Hírek
Verstappené a pole pozíció a Japán Nagydíjon
Ez pályafutása 41. pole pozíciója.
- Hírek
A BMW áprilisi tréfája a legfájdalmasabb
Nem jó poén, mert ezeket meg kell csinálniuk.
- Hírek
A Stellantis leépítéssel és gyártásleállítással válaszolt az amerikai vámokra
Gyorsan alkalmazkodnak.
- Hírek
Kínai és angol technológiával, arab pénzből érkezhet a következő McLaren
Ezzel mindenki jól járna.
- Tesztek
A tárgyiasult modern burzsoáziaTeszt: Renault Rafale 300 - 2024.
Az autóipar a megszokásokról és a trendekről szól, amelybe a Renault Rafale beleillik, de egy picit mégis más.
- Gumidoktor
6 éves a téligumi, merjem még használni?
A szett hibátlanul viselkedik, a profilmélysége is rendben, de aggaszt a kora. Használhatom még vagy már kuka?
