Nem a BMW-t találták fel

Teszt: Kia Stinger 2.0 T-GDI - 2018.

2018.03.18. 02:21

Adatlap Kia Stinger GT Line 2.0 T-GDI - 2018

  • 1998 cm3-es,soros 4 hengeres benzines
  • 256 LE @ 6200 rpm
  • 353 Nm @ 1400 rpm
  • 8 seb. automata
  • Gyorsulás 0-100 km/h-ra:
    6.0 másodperc
  • Végsebesség:
    240 km/h
  • Kombinált fogyasztás:
    8.3 l/100km
  • Városi fogyasztás:
    11.2 l/100km
  • Országúti fogyasztás:
    6.7 l/100km
  • 14 190 000 Ft

Ha pár éve bárki is azt mondja, hogy a Kiától kap riválist a BMW, körberöhögik, talán még meg is bélyegzik, mint a falu hülyéjét. Erre itt a Stinger, amit igazán lehet kívánni, amiből van rettentő bestiális, de a lakossági kivitel is vonzó.

Persze hülyeség lenne azzal jönni, hogy a Kia végre megcsinálta az igazán jó BMW-t. A németek most eléggé érzik, nagyon jó autóik vannak, elég csak a 440i-re vagy az 5-ös sorozatra gondolni. A dél-koreaiak tehát nem a jó BMW-t, hanem az első igazán kívánatos Kiát készítették el. Mert a Stingernek szinte nincs olyan szöge, ahonnan ne mutatna nagyon jól. Nagyon jók az arányai: viszonylag kicsi első-, és valamivel nagyobb hátsó túlnyúlással rajzoltak egy kupétetős ötajtóst. Méretét tekintve olyan területen vadászik, ahol kevés az ellenfél. Az A5-ös Audinál, 3-as és 4-es BMW-nél nagyobb, az 5-ösnél kisebb, az Alfa Giulia szinte törpének tűnik hozzá képest.

Elöl a tigrisorr-maszk pepita mintázatot kapott, a lökhárító két szélén egy-egy jókora orrlyuk, a géptetőre is jutott két kamubeömlő. Hátul óvatos kis szpojler húzódik a fényszórók fölött – egyedül azt nem értem, miért kellett a lámpák piros műanyagját befuttatni az autó oldalára. A kétliteres alap benzines is ugyanúgy kétszer két kipufogóvéget kapott, mint a V6-os, csak jóval kevésbé pokolfajzat a hangja. Nem túl agresszív, de sportos és dögös autó, ami nem egy innen-onnan összeszedett óriási nyúlás, van saját egyénisége.

A beltér nagyjából azt hozza – legalábbis anyaghasználatban –, amit a német prémiumoknál látunk, némi műanyag mellett inkább a bőr és a fém van túlsúlyban. A kormány karimája pont jól eltalált, a fogásnál perforált a bőr, fém füleket pöckölgetve is válthatunk. A kéttónusú belső nagyon jól áll a Stingernek, a nagy kerek légbeömlőkkel és fémes gombokkal ízléses, egyszerű belteret kapunk, amelyben lényegében csak a kicsit bénán elhelyezett központi kijelzőbe tudnék belekötni.

Az ülések jól tartanak, hosszú távon kényelmesek, az ülőlapjuk is elég hosszú – ezen amúgy sokan spórolnak, a Kia szerencsére nem lépett be ebbe a társaságba. Az első pár amúgy szellőztethető, fűtés hátra is jutott. Inkább négy személynek kényelmes, de nekik elöl-hátul elegendő lábteret kínál – 180 centinél jóval magasabbak kicsit fejben érezhetik kevésnek a Stinger hátsó sorát. A csomagtartó alapterülete elég nagy lenne, de a kupés tetővonal miatt alacsony, 410 litere nem a nagy méretű pakkok otthona.

Gyakran ismételgetett tétel, hogy sportos autó az alapmotorral az igazi. Ez nyilván örök érvényű igazságként nem szögezhető le, és a Stinger sem rossz ám a 3,3-as V6-ossal, összkerékhajtással. A tesztautóban lévő kétliteres T-GDI turbómotor viszont egyértelműen mindenre elég, a hátsókerékhajtással és részlegesen önzáró diffivel még huligánkodásra is. Alapból nagyon csöndes, a hangja ötezres fordulat környékén kezd megjönni - ekkor sem kell üvöltésre számítani, és olyan generált hörgés sincs benne, mint mondjuk az Audi A5-ösben, de egyszerű sornégyeshez képest kellemesen szól.

Kapcsolódó
Jaguar a Lidiből

Jaguar a Lidiből

Árban sehol nincs a német GT-khez képest, miközben minőségben gyakorlatilag egy a liga.

A 255 lóerő és a 353 newtonméter minden körülmények között elég, autópályatempónál kétezer körül forog percenként, 140-nél is síri csend uralkodik. Országúton sincs gond az előzésekkel, a nyolcsebességes váltó finoman, gyorsan kapcsolgat. Valahogy mindig olyankor jut a kezeim közé érdekes, az átlagosnál erősebb autó, amikor váratlanul leszakad néhány centi hó, ami persze nem feltétlenül áldás: az Audi TT RS-t például nem tudtam rendesen kiautózni, ahhoz túl drága játékszer, hogy egy csöndes borsodi kanyargóson állítsam be két fa közé. De legalább most a Stingert ki tudtam próbálni hófödte szerpentinen: bekapcsolt elektronikákkal is képes eltenni a seggét akkor is, ha épp nem akarom, cserébe elég kezes, viszonylag könnyű összeszedni. Közben azért egy-két adrenalinfröccsöt kap a sofőr, de hamarabb tűnik fel, hogy visszább kéne venni, mint hogy baj legyen.

A hátsókerekes Stinger szárazon, nem keresztbemenési célzattal is tud élvezetes lenni. Nagyon jól fordul, bár a kormány szervózását az én ízlésemhez túltolták kicsit, de kimondottan jó érzés kanyarról kanyarra fűzni. A kaszni torziós merevségébe bele lehet kötni: nem is kimondottan a napi közlekedésnél vettem észre, hanem a parkolóházba be- és kihajtásnál, illetve kátyúkon való lassú átlépkedéskor, hogy bizony mocorog az ajtókéder, egyértelműen felismerhető hangok jelzik, hogy lehetne ez merevebb.

A fogyasztás is elviselhető, erős, kétliteres turbómotortól a tíz liter körüli értékek teljesen rendben vannak. Nekem 8,8 környékére sikerült levinnem, még csak nem is kellett hozzá papásan közlekedni, elég volt kicsit óvatoskodni a gázpedállal. Taposva persze megjön az étvágy, 14-et is ki lehet belőle nyomni, de a tudomány jelen állása szerint menést még mindig csak üzemanyagból lehet csinálni.

Ha megnézzük a Stinger árcéduláját, elsőre megrökönyödhetünk, hogy még a belépőszintű, EX felszereltségű kivitel is 12,5 millió – basszus, ki fizetne ennyit egy Kiáért? GT Line szinten már 14,2-be kerül a kétliteres hátsókerekes. Ha viszont nemcsak a márkajelzést nézzük, hanem hogy milyen technikát, mekkora autót és milyen felszereltséget kapunk ennyiért, más a helyzet. A BMW-nél a hasonló teljesítményű (252 lovas), automata, négyajtós, kupéformájú 430i-t 14 körül kapjuk meg, de az jóval kisebb, Audiéknál az A5 Sportback 252 lóerővel, elsőkerékhajtással 13,6 körül indul, de a Kia annál is tágasabb.

A GT Line-os Stingerhez ezért a 14,2 milliós árért többek közt egy sor vezetéstámogató extrát (sávtartó, autonóm vészfék, holttér-, és hátsó keresztforgalom-figyelő, stb.), valamint adaptív ledes fényszórót, 360 fokos kamerarendszert, head-up kijelzőt is kapunk. És ott van még a hét év garancia.

Totalcar értékelés - Kia Stinger GT Line 2.0 T-GDI - 2018

9
TC

Dögös formaterv, jól eltalált technika – ez már prémiumautós szint. Az ára is ahhoz a kategóriához közelít.

Népítélet - Kia Stinger

9,2
Nép
7
10
9.5
9.5
10

Az oldalról ajánljuk

Fedetlen hétköznapok a jólét jegyében
  • Tesztek

Fedetlen hétköznapok a jólét jegyébenHasználtteszt: Volkswagen Golf VI Cabriolet 1.4 TSI - 2012.

Minden prózai fröcsögést hátra dobva lássuk meg a lényeget: a kabrió nem csak menőzésre, de az egészségi állapotunk javítására is alkalmas.

március 29., 15:38
A Red Bull szerint Lawson lefokozása Verstappen érdekeit is szolgálja
  • Hírek

A Red Bull szerint Lawson lefokozása Verstappen érdekeit is szolgálja

Ennek ellenére a pilótacserének maga Max Verstappen sem örült.

március 29., 12:28
Új RS Skoda érkezik
  • Hírek

Új RS Skoda érkezik

Jövő héten mondanak el minden részletet róla.

március 29., 10:10
Az amerikaiak 67 százaléka nem venne Teslát, Elon Musk az egyik fő indok
  • Hírek

Az amerikaiak 67 százaléka nem venne Teslát, Elon Musk az egyik fő indok

Ez derült ki a Yahoo News és a YouGov új kutatásából.

március 29., 13:30
Drága a német felni a Skodára, vegyek inkább tajvanit?
  • Gumidoktor

Drága a német felni a Skodára, vegyek inkább tajvanit?

Minőségibb annyival a Dezent, hogy megérje a felárat a Hijoinhoz képest?

március 29., 11:27
5 autó, aminek őrült tempóban szállt el az ára
  • Közélet

5 autó, aminek őrült tempóban szállt el az ára

Azt hiszed, hogy értelmes áron vehetsz R5 GT Turbót vagy E46 kabriót? Gondold újra. Váratlan tempóban dráguló autók következnek.

március 29., 09:18
Kimaxolták a Porsche egyedi kéréseit ezen a 911 S/T-n
  • Hírek

Kimaxolták a Porsche egyedi kéréseit ezen a 911 S/T-n

A kivitelezés 10/10, az ízlés szubjektív.

március 29., 08:23
Trump vámjai miatt eltűnhetnek az olcsó autók az USA piacáról
  • Hírek

Trump vámjai miatt eltűnhetnek az olcsó autók az USA piacáról

Ebben a kategóriában a tarifák miatti áremelkedés mértéke 5855 dollár, azaz 2,2 millió forint is lehet.

március 29., 14:36
A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból
  • Hírek

A Nissan és a Dacia is saját verziót épít az elektromos Renault Twingóból

A Dacia változata 18 ezer euró (7,2 millió forint) alatti áron indul majd.

1 órája
Elvárható-e, hogy észrevedd a bajt?- Segitség, átvertek!
  • Közélet

Elvárható-e, hogy észrevedd a bajt?- Segitség, átvertek!

Erzsébet néhány hete vásárolta ezt a Nissan Micrát, de a birtoklás első pillanatától kezdve csak hibákkal találkozik.

március 30., 06:37
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
  • Hírek

Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke

Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.

március 29., 07:01
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
  • Hírek

Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”

Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.

március 28., 07:06
Menekült a rendőrök elől, halálos balesetet okozott egy nő Fejér vármegyében
  • Hírek

Menekült a rendőrök elől, halálos balesetet okozott egy nő Fejér vármegyében

Soha nem volt jogosítványa, az autón pedig nem működött a világítás.

március 30., 08:47
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
  • Hírek

Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók

Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.

március 28., 06:00
MERCEDES: helyre áll a világ rendje?
  • Hírek

MERCEDES: helyre áll a világ rendje?TC Híradó 146.

Ez a TC Híradó 146. adása!

március 28., 08:05
A szőlőtőke mellől szedtük ki
  • Technika

A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.

Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.

március 29., 07:01
Brabus Merci ellen gyorsult a Porsche 911 Turbo, végül a fal nyert
  • Hírek

Brabus Merci ellen gyorsult a Porsche 911 Turbo, végül a fal nyert

A Hollandiában rendezett gyorsulási verseny egyik futama nem sikerült túl jól.

március 30., 06:43
Hullára tört moslék 30+ millióért
  • Belsőség

Hullára tört moslék 30+ millióért

Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.

március 28., 17:12
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-re
  • Események

Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap

Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!

március 28., 15:56
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
  • Hírek

Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!

A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!

március 28., 14:57
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
  • Események

Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!

Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!

március 28., 17:07
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
  • Hírek

Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi

Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.

március 28., 09:35
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
  • Hírek

Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában

Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.

március 28., 13:01
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
  • Hírek

Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták

A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.

március 28., 16:37
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
  • Hírek

Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió

A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.

március 28., 11:07
Honda Passport daru-teszt
  • Hírek

Honda Passport daru-teszt

március 29., 13:20
Porsche 911 S/T Oneman
  • Hírek

Porsche 911 S/T Oneman

március 29., 08:13
AMTS 2025 – Nulladik nap
  • Közélet

AMTS 2025 – Nulladik nap

március 28., 10:14
Neked ajánlott