Amolyan összefoglaló sajtótájékoztatón mutatta be a Porsche Hungária a Škoda idei újdonságait. A Superb frissítéséről leginkább csak meséltek, így szinte semmi újat sem tudtunk meg róla, talán csak azt, hogy már a hátsó ajtón is működik a kulcsnélküli nyitás. és hogy a hazai árak nagyjából 4%-ot növekszenek. Elhozták a Kodiaq RS-t is, hiszen már kapható itthon, 14,7 millió forintos induló árral, ami ugyan soknak hangzik, mégis pillanatok alatt eladták az évre tervezett mennyiség 90 százalékát. Ez azonban még mindig csak 90 darab, a Škoda igazi vadászterülete a kompakt kategória, ahova két új modell érkezik.

A Rapid helyett mostantól a Scala tölti be az Octavia és a Fabia közti űrt. A névváltoztatásról azt mondta Németh János márkaigazgató, hogy a modell feljebb lépését jelzi a latin fokozat, lépcső szó, mint elnevezés. Az előd a kategória alsó szélén, az újdonság már inkább a közepén vadássza a vevőket, mert egyrészt minden irányban megnőtt, másrészt számos új technológia és felszerelés került bele. Ahogy mondani szokták: komolyabb autó lett.
Magyarországon tavaly nagyjából harminckétezer alsó közepes autót adtak el, amiből a Škoda alaposan kivette a részét, A Rapiddal szemben a Scalát csak egyféle, ötajtós karosszériával árulják, de a csomagtartó nem kicsi, 467 liter szükségpótkerék nélkül. Szériában azzal adják, úgy 429 liter marad, ami még mindig tisztességes. A tengelytáv (2649 mm) nagyjából a kategória közepét célozza, számítanak hátsó utasokra, széria a szellőzőrostély ott is, viszont a kiállított kocsikon két személyre formázott volt a hátsó pad. Természetesen az MQB platformra épül a Scala, és 20%-kal merevebb, mint a Rapid Spaceback volt.
Az újdonságban széria az aktív sávtartó, hat légzsák, a LED-es tompított és nappali menetfény, sőt az érintőképernyő is. Igaz, ez csak 6,5 hüvelyk, két további méretben lehet extraként rendelni, viszont szép a Škodától, hogy már a legkisebbhez is lehet tolatókamerát és telefontükrözést kérni. Szintén extra felszereltség a proaktív utasvédelem és a térdlégzsák, összesen akár 9 lehet a Scalaban. Kapható full LED hátsó lámpa, panorámatető, akár 18”-as kerék, sőt elérhetők légellenállás-csökkentő felnik is. Több különböző dekorbetét és nyolcféle kárpit variálható a 12 fényezés árnyalattal és háromféle színű belső világítással, szóval a Scala rámegy a designra is.
Három felszereltségi szint lesz, Active, Ambition és Style, melyből már a középső jónak tűnik parkradarral és bluetooth-szal, bizonyára számtalan Scala megy majd el azzal. Az extralista meglepően hosszú, kapható például motoros csomagtérajtó, digitális műszerfal és sportfutómű is, 15mm ültetéssel.
A motorkínálat az 1.0 TSI-vel indul, 115 lóerővel, később lesz egy belépő, 95 lovas változat. Már kapható viszont az 1.5 TSI (150 LE), mely hengerlekapcsolással spórol, az igazán sokat utazók pedig az 1.6 TDI 115 lovas verziójával csökkenthetik tovább a fogyasztást. 6 fokozatú manuális vagy DSG váltó választható, kivéve a 95 lovas motort, mely csak manuálist kap. Cserébe azzal állítólag befér majd 5 millió alá a Scala, most 5,4 millió forint a legalacsonyabb listaár. Tehát az új Škoda nem a legolcsóbb, középre céloznak, koreai és francia ellenfelekre lőnek a csehek, viszont a listaár itt másodlagos, hiszen a fő piac a flottaértékesítés lesz.

Az aktuális belépő 115 lóerős TSI-t röviden ki is próbálhattuk, Ambition felszereltséggel, rendes területiképviselő-fehérben, a drágább modellek látványos csomagtérajtó-üvegezése nélkül. A legnagyobb, 9,2 hüvelykes navigációs képernyő azért bekerült, ami ad egyfajta prémium életérzést, de a formaterv amúgy is felfelé kacsingat. A Scalát nézegetve folyamatosan az Audi A3 jár az eszemben, kicsit mintha eredetileg a nekik készült volna ez a forma, csak ott mást választottak.
Persze nyilván nem így történt, de az a helyzet, hogy még fehérben is jól néz ki, elegáns a Scala, odabent pedig az árcédulához képest remek minőséggel szédít, igaz, a kapcsolók egy generációval korábbi VW és Audi modelleket idéznek. A kis TSI városi talajon remekül mozgatja a kocsit, a váltó kezes, az igazán feltűnő azonban a komfort. Fekvőrendőrök, útépítés, hullámok és kátyúk, a Škoda remekül elbánt minddel, emellett csendes és könnyen vezethető.
Álló helyzetben megmutatták a Scala crossover testvérét, a Kamiq-ot is. Az európai, sőt a magyar magánvásárlók is között nagyon népszerű a kategória, fontos volt a cseheknek belépni. A műszaki alapok és az utastér nagyjából azonos a Scalával, ugyanazok a motorok (kivéve a dízelt) és felszerelések lesznek elérhetők, ám van egy nagy különbség. Mivel a Kamiq kis crossovernek készül, ezért ugyan magasabb, de jelentősen rövidebb, mint a Scala, amit a csomagtér megsínylett: csak 375 liter maradt. Itt még egyelőre nincsenek ismert árak, majd csak augusztustól lesz rendelhető, és októberben érkezik, a másik két Škoda SUV-hoz igazított formatervvel.

Az oldalról ajánljuk
- Olajdoktor
Csattog a belevaló olajtól a Chevrolet (helytelennel jó volt)
Eddig szépen járt olyan olajjal, ami elvileg nem is jó bele. Most előírt viszkozitásúval fut, és rossz hangja van. Mi a teendő?
- Közélet
Nem úszod meg a bíróságot!Összetört a motor, a biztosító nem fizet mindent és még a szakértő cég is hárít
Aki komolyan szeretne valamit, az kezdjen egyből a bíróságon? Kinek jó az, ha megegyezés helyett pereskedésre kerül a sor? Legfőképpen senkinek.
- Hírek
Tragikus motorbalesetben elhunyt az első magyar Dakar-motoros, Varga Ákos
Egy figyelmetlen sofőr oszlopnak lökte. Varga Ákos 49 éves volt.
- Hírek
Ez itt a frissített Volvo S90, de van vele egy komoly gond
Finom faceliftet kapott az S90, amiben marad a benzinmotor és megtartották az elegáns dizájnt. Beszerezni viszont nem lesz egyszerű.
- Hírek
A Porsche 911 GT3 lett a leggyorsabb manuál váltós autó a Nürburgringen
Még a facelift előtti 911 GT3 idejét is megverte, pedig abban egy szupergyors PDK automata pakolgatja a fokozatokat.
- Tesztek
A lázadóknak semmi esélyükBemutató: Mercedes-Benz CLA 2025
Ott voltunk a stuttgarti Csillagok háborúja budapesti premierjén.
- Hírek
Beperelik a Teslát, felülmérnének az autók?
Néhány Tesla-tulajdonos szerint az autójuk a valósnál több megtett kilométert számol. Szerintük azért, hogy hamarabb lejárjon a garancia.
- Hírek
Az F1-es Szaúd-Arábiai Nagydíj legnagyobb kérdései
Minden okunk megvan azt remélni, hogy a 2025-ös futam is emlékezetesen alakul Dzsiddában.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.
- Hírek
Valahova rohadtul sietett ez a motoros (de megszívta)
A tempója még autópályán is nagyon durva lenne. Nem ott ment.
- Technika
Autók, amikben felnőttünk III. – 1980-as évek
Sorozatunkban bemutatjuk a magyar utak legmeghatározóbb típusait, generációk álmait és rémálmait, a családok második legnagyobb értéktárgyait.
- Hírek
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.
- Hírek
Roncsautókkal seftelő európai bűnbandára csaptak le a hatóságok, Magyarország is érintett
A bűnözők amerikai roncsautókat importáltak majd adtak el törvénytelenül Európában, többek között Magyarországon is.
- Szerelem
Mesterségem címere: 992.2 - PORSCHE Carrera S - USA VLOG
San Diego, óceánpart, Porsche. Borsodi fenekem végre révbe ért és kipróbálhattam a világ egyik legjobb sportautóját.
- Hírek
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.
- Hírek
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
És még csak most jön az amerikai vámvihar.
