Sose jobban megspórolt 850 ezer forintot

Teszt: Honda CR-V 1,5 Turbo Elegace - 2019.

2019.07.03. 14:54

Annyiszor álltunk már értetlenül a SUV-k előtt, hogy el sem kezdem a mantrát, úgyis mindenkinek megvan kulcsszavakból: nagyobb súly, nagyobb légellenállás, magasabb fogyasztás, drágább alkatrészek. Mivel egyre többen vállalják önként a maguk intenzív szívatását, a gyártók örömmel tesznek másfélszeres árrést a megemelt dobozokra. A CR-V tulajdonképpen tisztességes iparosmunka, de minek is erőlködnének, ha amúgy is fogy a termék?

Sokszor éltem már át az élményt, amikor éjszaka hozok el tesztautót, és csak másnap, napvilágnál derül ki, hogy néz ki. A CR-V-vel fokozottan sikerült sokkolni magam, ugyanis mielőtt a parkolóház félhomályában beleültem, orral a falnak állt, aztán a sötét utcán a ház előtt megint orral a falnak támasztottam le. Másnap, amikor kivittem fénybe, és először láttam meg teljes valójában, még csak azt sem gondoltam, hogy csúnya. Egyszerűen csak megdöbbentem.

Annyi minden történik az autó elején, hogy ahhoz képest a Halálos Iram 8 egy Tarr Béla film. Vonalak itt, beömlők ott, még egy kis króm, az ember nem tud hová nézni, a hatás blokkolja a tudatot. Szügyig rakták műanyagtoldatokkal, de annyira, hogy már dupla-tokája van szegénynek, hiszen az sportos, de a biztonság kedvéért oldalra felraktak egy fellépőt, ami meg terepjárós. Ennek fő funkciója a hasmagasság csökkentése, és ugyan nem mértem meg, de nincs az az isten, hogy az MX-5-öm nem magasabb a CR-V-nél. 

Értem én, hogy valamit villantani kell SUV-dizájn fronton, de azért ez kicsit sok, műanyagból és vonalakból egyaránt. Az a baj, hogy a műfajt alapvetően meghatározza a tény, hogy minden hobbiterepjáró tulajdonképpen egy megemelt kombi, és nem, a kupésított tetejű nyersanyagpazarlásokat nem vagyok hajlandó ide venni. Pár éve ez még elment volna egy útkeresős Toyota-bódénak, de ők is inkább elfogadták, hogy ezen a pályán nem lehet, és nem is kell nagyot gurítani, a mostani Rav-4 nem is néz ki rosszul. És ez a konkrét darab sem lenne rossz, ha ledobnák róla a toldatokat, szerencsére nem kötelező, Aero csomagnak hívják. 

A beltérre viszont nem nagyon lehet panasz. Talán a fabetét az, ami enyhe túlzás, és az erre-arra eldugott öreg kapcsolók lógnak ki az összképből. A középső kartámasz alatti tároló ötletesen felosztott, jól variálható, a kényelemre sem lehet panasz. Egyetlen igazán fájó pontja az amúgy puha műanyagba öntött ál-varrás a műszerfalon. Ha mindenképp kell oda valami, legalább lenne egy folyamatos vonal, de ne akarjon cérnának kinézni, mert ha egyszer kiszúrja az ember, sosem fogja másnak látni.

A helykínálat délceg, elöl és hátul egyaránt lehet tehénkedni, a süllyesztett kardánalagutat a hátsó utasok fogják igazán értékelni. Acsomagtartó is bőven kiszolgál négy utast, 561 liter rengeteg, a Peugeot 3008-ast például 40 literrel múlja felül, ráadásul ülésdöntéssel 1,7 köbméterig bővíthető, igaz, nem síkba dönthetek a támlák. Nem életszerű helyzet, de a lépcső miatt nem tudtam benne aludni a TB24 alatt, így az Isuzu pickup platóján gurítottam ki a hálózsákot.

Ami igazán maradandó a Hondában, az a rugózása, annyira puha, olyan szépen mozog, hogy a minimális ingert is elveszi a száguldozástól. Talán a legkényelmesebb mai SUV futómű van a CR-V alatt, ha az ember hagyományos értelemben autózni akar, nem csak közlekedési, hanem minimális élvezeti jelleggel, ahhoz kevés is, bár aki a kategóriában az élményt keresi, eléggé hátul ül a mozivászonnak.

Eltekintve a szétműanyagozott kasznitól, a CR-V egy tisztességes SUV, a gondok a motornál kezdődnek. Az 1,5-ös turbó önmagában remek dolog, amikor Tannisban meghajtottuk a Civicet ezzel a négyhengeressel, még majdnem azt is mondtam, hogy jobban tudok rá vágyni, mint a Type-R-re. 170 lóerő és 220 newtonméter a Civicben már komoly élményt ad, főleg, hogy remek futóműve van, és a légellenállása is szolid.

Viszont a CR-V egy nagy doboz, sok levegőt tol maga előtt, így a kompaktban potens motor itt eléggé elhalványul, hiába az amúgy remek hatgangos váltó. Egyszerűen olyan, mintha a turbómotor szívó lenne. Ott, ahol a városi vezetés történik 2000-es és 4000-es fordulat között, nem nagyon van ereje, hondásan pörgetni kell, fent jön meg, de ott aztán nagyon. A baj csak az, hogy a turbómotornak pont nem erről kéne szólnia, a folyamatos gangolgatás és pörgetés nem passzol a hobbiterepjárózáshoz. Nyilván arrébb lehet vele menni, de egyszerűen nem ad annyival többet a hibridnél, hogy az ember ezt válassza.

Az is gond, hogy amikor felpörgetjük, elváltjuk a fokozatot, nagyon lassan esik vissza a fordulat, egy-egy lendületesebb előzésnél simán elszámolok háromig, mire ráengedhetem a kuplungot rántás nélkül. Át kellett állítani az agyat, hogy nem kuplung be – vált – kuplung ki a folyamat, hanem kuplung be – vált – vár – kuplung ki. Együtt lehet vele élni, ha az ember megszokja, de a lábfej nélküli életre is ezt mondják, szóval inkább kihagynám. Szimpatikus viszont, hogy fele város – fele autópálya használattal beérte 8 literrel. Annak fényében, hogy egy nappalival közlekedünk, nem rossz szám ez, csak a hibrid 6 litereihez képest tűnik annak.

A tesztautó Elegance felszereltséggel 9,6 millió forintból sikerült kihozni. Az Aero csomag 845 ezerbe kerül, könyörgöm, inkább adják oda valamilyen jótékonysági szervezetnek, mindenkinek jobb lesz úgy. Ha mégis mindenképp ennyi pénzt kell elkölteni, akkor pont 9,6 millióról indul a hibrid, ami elég finom holmi, csendes, takarékos, ráadásul ugyanilyen kényelmes, és ugyanígy jó benne létezni. Azt viszont nem árt szem előtt tartani, hogy a hibrid csak Comfort felszereltségben ennyi, ha ugyanilyen Elegance-ra vágyunk, akkor 10,5 milliót kell kiadni. Az 1,5-ös turbó ebből a szempontból jó választás, hiszen 8,8 millióból megvan, és ha kevésbé városban, inkább országúton megyünk vele, a hajtáslánccal sincs gond. Én úgy érzem, a CR-V még mindig hibridként a legjobb. Aero csomag nélkül.

Az oldalról ajánljuk

cover video teszt
  • 404

cover video tesztez itt az alcím

lorem ipsum blablabla

április 17., 11:09
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
  • Hírek

Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen

A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.

36 perce
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
  • Hírek

Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor

Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.

április 17., 12:24
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
  • Hírek

Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát

A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.

április 17., 07:42
A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
  • Hírek

A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot

A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.

április 17., 06:19
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
  • Hírek

Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen

A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.

április 17., 10:46
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
  • Hírek

USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit

Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.

április 16., 06:05
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
  • Hírek

Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését

Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.

április 17., 16:08
Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályán
  • Tesztek

Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályánMenetpróba: Suzuki e Vitara - 2025.

Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.

április 17., 06:03
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
  • Hírek

Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés

A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.

április 17., 14:14
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
  • Hírek

Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése

Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.

április 17., 06:13
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
  • Hírek

Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak

Nem a benzines autók hangját imitálnák.

április 16., 06:10
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
  • Hírek

100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak

Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.

április 16., 07:55
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
  • Hírek

Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?

És még csak most jön az amerikai vámvihar.

április 17., 13:16
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
  • Hírek

Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből

Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.

április 16., 17:44
300 lóerős belépő az M világba
  • Tesztek

300 lóerős belépő az M világbaBMW M235 xDrive

A MINI-k óta tudják, hogyan kell, szóval a 300 lóerős új M235-nek is megvannak a trükkjei ahhoz, hogy vigyorogva vidd el egy újabb körre.

április 16., 10:58
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
  • Hírek

Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától

Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.

április 16., 12:09
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
  • Hírek

Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban

Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.

április 16., 13:17
Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri
  • Hírek

Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri

A debreceni gyárral is rendelkező cég saját kezébe veszi az akkumulátorok újratöltését.

április 16., 10:33
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
  • Hírek

Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban

A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.

április 16., 14:57
Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt
  • Hírek

Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt

Korábban a kisebb vámokat még bevállalták volna, a mostani azonban már nekik is sok.

április 16., 16:46
Subaru Trailseeker - 2026.
  • Hírek

Subaru Trailseeker - 2026.

április 17., 13:13
Subaru Outback 2026
  • Hírek

Subaru Outback 2026

április 17., 11:09
Volvo S90 facelift - 2026.
  • Hírek

Volvo S90 facelift - 2026.

április 17., 15:21
Get Lost Lotus Elise
  • Hírek

Get Lost Lotus Elise

április 16., 15:16
Bemutató: Mercedes-Benz CLA – 2025.
  • Tesztek

Bemutató: Mercedes-Benz CLA – 2025.

április 16., 10:41
Autók, amikben felnőttünk III.
  • Technika

Autók, amikben felnőttünk III.

április 16., 11:46