Skoda Kamiq, a divatos gyerekszállító

Bemutató: Skoda Kamiq – 2019.

2019.08.28. 17:14 Módosítva: 2019.08.28. 17:47

A divat nem hagyta érintetlenül a Škoda palettáját sem, megjelent egy újabb SUV a Kodiaq és Karoq alá, a Kamiq. Franciaországban, Elzászban csináltunk egy kiadós menetpróbát az újdonsült mindenessel.

A SUV-ok térhódítása kitermelte magából már azokat az modelleket is, amelyek nem sportosak, nem rendelhetők négykerékhajtással, nem utcai terepjárók, nem többcélúak, hanem csak magasított személyautók. És pont. A Ford Fusion volt az első ilyen megoldás, idősebb emberek vitték, mert derékfájás mellett is könnyű volt a beszállás a magas ülésre. Ennyit a sportosságról. A szuperzöld világnézet és a széndioxid-grammokért folytatott küzdelem barikádja sem a feleslegesen puffasztott autókból van kirakva, az értékesítés 30 százaléka mégis ebből a szegmensből szemezget. Virágzik a piac.

A Škoda új modellje a szegmens legnagyobb belső méretével rendelkezik. Pazar a tér minden irányban és mindkét üléssorban. A választott anyagok minősége kiváló, érintés után is. A csomagtér vizsgálatakor úgy értékeltük, hogy rendes, nagy babakocsit csak a kalaptartó billentésével lehetne berakni, de mivel a Kamiq műszakilag egy megemelt Scala, nem biztos, hogy ez elvárás lehet. Négyszáz litert ad meg a gyári adatlap, érzésre kevesebbnek tűnik.

A műszeregység elérhető digitális formátumban, két tablet kerül így a műszerfalra. Virtual Cockpit néven jön a minden igényt kielégítő, szabadon testre szabható képorgia a kormánykerék mögé. Szépen kidolgozott ikonok, gyorsan működik, mindkét kijelző remek képet ad, még akkor is, ha rásüt a nap. Külön pont jár a két darab USB-C port ízléses kivilágításáért.

Sajnos a Škodát is elérte a fizikai gombok száműzésének szele, öngerjesztő folyamat indult meg. A szellőzés irányításának egy része már csak menükben való turkálással érhető el, ezért a gyár fejlesztőcsapata Laura, a hangfelismerő rendszer fejlesztésében nyújt könnyítést. Laura hat nyelven ért, és nem csak parancsszavakat, hanem szabadon lehet utasítani. Többen próbálkoztunk, de egyelőre maradt a menüben keresgélés, mert Laura valószínűleg egy vidéki kisváros szomszédasszonyának algoritmusát kapta. Ha nem értette az utasítást, akkor fülelt, csöndben várt, majd vagy a törlés utasításra, vagy a beszűrődő magyar szavakból próbált - a navigáció megnyitása után - utcaneveket keresni, ezzel megakasztva az addigi munkát a multifunkciós kijelzőn. Laura is szeretné visszakapni gombokat.

Gondolom, most mindenki felsóhajt vagy meglepődik: megjelent a Shop feliratú gomb is a kijelzőn. Ott lehet majd applikációkat vásárolni, és az autó mobilkeretét feltölteni. Remélem lesz majd olyan applikáció is, ahol különböző Škoda modelleket lehet kiválasztani. Ha megnyomnánk az Š100 gombot, csak a hátsó hangszórókból jönne a jellegzetes motorhang, a balból egy kis ventilátorfütyülés is, a motor teljesítménye pedig leesne 43 lóerőre.

A hangrendszer nagyon szépen van tervezve, minőségi hangélményt nyújt minden ülésből. A motorzaj a benzines és a dízel modellek esetében is moderáltan szűrődik be, a háromhengeres hangja is csak a magasabb fordulatszámokon jelzi, hogy a hengerlekapcsolás nem átmeneti. A megfelelő üléspozíció könnyen megtalálható, széles tartományban állítható a kormány is. Zsebek, tárolók terén sem fukarkodik a Kamiq, felszereltségi szinttől függően az első ülések háttámlájára lehet kérni - valóban jól használható - tálcákat is.

Külső megjelenésében csak a nagyobb hasmagasság és az első traktus osztott lámpaegységei különböztetik meg a Scalatól. Immár elöl is dinamikus irányjelzőket kapott, azaz jön-megy a világító bitkolbász, a divat az divat. A Scalához képest a futómű 39 milliméterrel lett megemelve, a karosszéria magassága 6 centiméterrel növekedett, szélessége nem változott, hosszra 12 centimétert fogyott.

Először az erősebb, 1.0 TSI (115 LE) modellt kaptuk fel a bázeli reptéren, a kanyargó hegyi utat választva Strasbourg felé, manuális váltóval támogatva az élményt. Alul meggyőzően nyomatékos, felül is kitart, szépen forog a motor, de csak átlagos menetteljesítményekkel rendelkezik. Ketten ültünk benne, minimális csomaggal. Ha hátra beülne még három, közepesen testes Laura, akkor azt már nagyon megérezné a kis háromhengeres.

Félúton átültünk az 1.6-os TDI motorral meghajtott és a legszebb zöld ruhába bújtatott Kamiqba. Lóerőben ugyanazt nyújtja, mint az erősebb ezres motor, de nyomatékban ötvennel hosszabb. Alsó fordulatszám-tartományokban mégis kelletlenebbnek tűnik, a váltó áttételezése hosszú, táncba ez a motor sem viszi a kis városi autót. A Škoda – ügyes, elektromosan kihajtható - vonóhorgára lakókocsi nem való, hegyvidéken főleg nem.

Itthon szeptember közepétől rendelhető a Kamiq, kizárólag benzines motorokkal, négykerékhajtás lehetősége nélkül. Az 1,5-ös verziót érdemes választani, ha nem csak anyu jár majd vele fonalért, azzal már nem kell annyira beosztani az erőt.

A Kamiq tágas, nagyon jól összerakott, kitűnő minőségű, magasabbra emelt személyautó. Biztonsági és kényelmi extrákkal teletömve, kissé túlbonyolított kezelőrendszerrel, amit egy még magyarul nem értő hangfelismerő szoftvernek kéne támogatnia. Egyszer majd kész lesz, de addig marad az érintőképernyő nyomkodása menet közben.

Kattintson ide a műszaki adatok megjelenítéséhez!
Motortípus 1.0 TSI 95 LE 1.0 TSI 115 LE 1.5 TSI 150 LE 1.6 TDI 115 LE
Hengerűrtartalom (cm3) 999 1498 1598
Váltófajta/-fokozat kézi/5 kézi/6 (DSG/7)
Teljesítmény LE (1/min) 95 (5000-5500) 115 (5000-5500) 150 (5000-6000) 115 (3250-4000)
Nyomaték Nm (1/min) 175 (1500-2000) 200 (2000-3500) 250 (1500-3500) 250 (1500-3250)
Végsebesség (km/h) 181 194 (193) 213 (212) 193 (192)
Gyorsulás 0-100 (km/h) 11,1 9,9 (10,0) 8,3 (8,4) 10,2 (10,4)
Kombinált fogyasztás (l/100 km) 5,1-6,3 5,3-6,6 (5,5-6,8) nincs adat 4,8-5,5 (5,0-5,8)
CO2-kibocsátás (g/km) 116-143 120-150 (125-154) nincs adat 126-144 (132-153)
Saját tömeg (kg) 1214 1231 (1251) 1265 (1277) 1336 (1364)
Megengedett össztömeg (kg) 1702 1710-1746 (1732-1765) 1687-1790 (1699-1800) 1825 -1843 (1825-1857)

Az oldalról ajánljuk

A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot
  • Hírek

A Jaguar még a villanyautók korában is életben tartja a legendás E-Type-ot

A mai napig nagy számú eredeti alkatrész áll rendelkezésre a legjobb esetben is 51 éves modellhez.

április 17., 06:19
Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor
  • Hírek

Az új Subaru Outback sokkal kevésbé kombi és sokkal jobban SUV, mint eddig bármikor

Aki nem elégszik meg az alap Outback terepezési képességeivel, annak elérhető a Wilderness Edition is.

április 17., 12:24
Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát
  • Hírek

Felborult egy kamion, lezárták az M3-as autópályát

A Budapest felé vezető oldalon az 59 és 60 kilométer között történt a baleset.

április 17., 07:42
cover video teszt
  • 404

cover video tesztez itt az alcím

lorem ipsum blablabla

április 17., 11:09
Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen
  • Hírek

Ultimátumot adott az ügyfeleknek a Volkswagen

A német gyártó azt ígéri, hogy a vámtarifák miatt növekvő költségek ellenére se emel árat. Legalábbis egy darabig.

április 17., 10:46
Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak
  • Hírek

Érdekes hangja lesz az elektromos BMW Neue Klasséknak

Nem a benzines autók hangját imitálnák.

április 16., 06:10
USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit
  • Hírek

USA: a Mitsubishi is csak a kikötőig viszi az autóit

Pedig épp rekordot döntenek az eladásiak.

április 16., 06:05
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
  • Hírek

Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését

Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.

április 17., 16:08
100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak
  • Hírek

100 milliárd dolláros veszteséges okozhatnak a vámok az amerikai autógyártóknak

Alakul az autótarifa-matek, megbecsülték a gigantikus veszteségeket és drágulást.

április 16., 07:55
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
  • Hírek

Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés

A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.

április 17., 14:14
Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése
  • Hírek

Elektromos modelleken tér vissza a Ford ST és RS jelölése

Ugyanúgy vad és sportos modelleket jelölnek majd.

április 17., 06:13
Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályán
  • Tesztek

Sportosabb, mint hittük – Suzuki e-Vitara egy német tesztpályánMenetpróba: Suzuki e Vitara - 2025.

Erős konkurencia elé néz, de itthon valószínűleg jó esélyei vannak az elektromos Vitarának, ami ugyan csak nyár végén érkezik, de mi már vezethettük.

április 17., 06:03
Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?
  • Hírek

Hol tart a Hyundai, a Kia és a többiek?

És még csak most jön az amerikai vámvihar.

április 17., 13:16
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
  • Hírek

Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből

Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.

április 16., 17:44
Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban
  • Hírek

Cybertruckokkal hurcolják az üvegkalitkába zárt Teslákat Texasban

A Tesla nem hisz a hagyományos marketingfogásokban.

április 16., 14:57
Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától
  • Hírek

Érzékeny búcsút vehetnek az amerikai autósok a Nissan legkedveltebb típusától

Donald Trump autóvámja a legérzékenyebb ponton érinti a Nissant.

április 16., 12:09
300 lóerős belépő az M világba
  • Tesztek

300 lóerős belépő az M világbaBMW M235 xDrive

A MINI-k óta tudják, hogyan kell, szóval a 300 lóerős új M235-nek is megvannak a trükkjei ahhoz, hogy vigyorogva vidd el egy újabb körre.

április 16., 10:58
Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban
  • Hírek

Megmenekülnek a sportautók? Mégis maradhat a karbonszál az Európai Unióban

Úgy néz ki, hogy mégsem kell elengednie a gyártóknak a karbonszálat 2029-től.

április 16., 13:17
Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt
  • Hírek

Csúszhat a Tesla Cybercab és a Semi sorozatgyártása Trump Kínát sújtó vámjai miatt

Korábban a kisebb vámokat még bevállalták volna, a mostani azonban már nekik is sok.

április 16., 16:46
Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri
  • Hírek

Száz másodperc alatt tele az aksi: a CATL rendszere ezt ígéri

A debreceni gyárral is rendelkező cég saját kezébe veszi az akkumulátorok újratöltését.

április 16., 10:33
Subaru Outback 2026
  • Hírek

Subaru Outback 2026

április 17., 11:09
Subaru Trailseeker - 2026.
  • Hírek

Subaru Trailseeker - 2026.

április 17., 13:13
Volvo S90 facelift - 2026.
  • Hírek

Volvo S90 facelift - 2026.

április 17., 15:21
Bemutató: Mercedes-Benz CLA – 2025.
  • Tesztek

Bemutató: Mercedes-Benz CLA – 2025.

április 16., 10:41
Autók, amikben felnőttünk III.
  • Technika

Autók, amikben felnőttünk III.

április 16., 11:46
Get Lost Lotus Elise
  • Hírek

Get Lost Lotus Elise

április 16., 15:16