Balaton menti kiszögellésen egy vadiúj zöld rendszámos Renault áll, blikkre azt mondhatná az arra kocogó helyi szivar, hogy karanténban elhidegült pár hupákol benne. Nem hupákol abban senki, épp csak megnyeklett benne a hibrid.
Megáll, helyben fut a gyanakvó figura, látszik a lehelete a télesti fagyban, de kinézte már rég a kombi Mégane-t, a Totalcar magasztaló cikkei nyomán az E-tech bedugós hibridre is kíváncsi, ennyi fázás belefér. Vonzza a szemét, pedzi az ösztöneit a willendorfi alkat, a hátsó háromnegyedes perspektívához még balatoni panoráma sem kell. Ezen a négyes kombin már érett milf-tompor van a kettes Mégane cserfes miniszoknyása helyett, a célközönség is erre rezonál: amennyire a régit a pubertásban rekedt boyracerek tették magukévá, emez annyira a meglett, gondolkodó ember párja. Se nem harsány, se nem unalmas, üdítőn gömbölyded házityúk a manapság hemzsegő inas-göthös fecskék között.
Hibridből hasonló se volt még
Az ötlet pofonegyszerű, nem is komplikált, s valószínűleg így is ez a legjobb hibridhajtás ma. Csak másnak nem jutott eszébe.

Még egy kósza kipufogót se látni rajta, elrejtették, nehogy trauma érje a természetet (safe place!), a forma visszafogott, a facelift azt nem érintette. A lámpák lopják el a show-t, mert a BMW által jegyzett doktrína szerint a nappali menetfény márpedig domináns dizájnelem kell legyen. Nézzük csak a Škodákat, a Volkswageneket, a francia kuzinokat, ugyanúgy hangsúlyoz mind - csak a Peugeot nem tudta még eldönteni, hogy oroszlánként vagy viperaként azonosítja-e szexusát. Szem- vagy méregfog, nem mindegy. A Renault-nál nem gondolták túl, amolyan franciás léhasággal a lökhárítóba kanyarították a fényívet, oszt' voilà c'est fini.
Ebben a harcban mi nem számítunk
A Peugeot 2008 alapvetően ügyes autó, mégis felmerül, hogy kinek akar igazából tetszeni? Mert van egy olyan érzésem, hogy nem elsősorban a vásárlónak.
Közben a bérc alatt elhúz a kanizsai gyors, az autó meg alig észrevehető rengésbe kezd, a sportember is jobbnak látja odébbállni, mert hát privát szféra mindenkinek jár. De erotikáról nincsen szó, csak a pumpálós ülésemelőt próbálgatom, hogy teljen valamivel az idő. Mert a tesztautó pihenni óhajt. Félig autópályán, félig a közbeeső falvakon át csorogtam le Balatonvilágosra, nem siettem, nem gyötörtem az autót, mégis, miután elkattant róla néhány kép, az újbóli indításkor nagy sárga felkiáltójeles és villáskulcsos piktogramot villantott (Warning lights bekezdés): a hibrid rendszer akkumulátorában hiba van, töltés nem lehetséges, leszek szíves minél előbb és minél óvatosabban regisztrált szervizbe vinni őtet. Felhívom főszerkesztő uramat, hogy hohó, fennforgás van. Ha a Windows-módszertől se jön rendbe, hagyjam egy órát pihenni, és ha az után is sivalkodik, na, akkor kell hívni a trélert. Szép kilátások szombat este hat körül, gondolom magamban, mindegy, legalább lesz miről írni. Vonatozni mondjuk nincs sok kedvem.

Szemben Almádi és Alsóörs lassan sárga pászmákat gyújt a lilás szürkületben, borzasztó nagy a csend, csak valami zümmögés hallatszik az autó elejéből. Vagy a hátuljából - ahogy a hibrid Capturben, úgy itt is a hátsó ülések alatt lakik a 9,8 kWh-os LG akkupakk -, nem lehet megállapítani a hangforrás helyét. A fedélzeti számítógéppel és a beltérrel szórakozok inkább. Előbbi 9,3 col átmérőjű, tolerálható spéttel dolgozik és szerencsére jóval intuitívabb, mint az előző verzió volt, igaz, a nem magyar billentyűzetkiosztás csomót tud kötni az ember ujjára, és én a visszaléptető nyilat sem közvetlenül a kikapcsoló gomb fölé tettem volna - menet közben még izommemóriából is könnyű elvéteni.
Mukodj matek!
A francia mérnöki zsenialitás lenyűgöző, de tőled is függ, mennyire éleltképes a hibrid Captur alapötlete.

A sofőr előtti óracsoport több mint 10 col, módtól függően váltja a dizájnt, amely módból három is akad: első a MySense, ami a körülményektől függően váltogat a hajtás különböző kombinációi között (soros, párhuzamos, visszatöltés, stb.), minden indulásnál ez az alap. Amennyire észrevétlen ez a váltogatás - meg maga a váltás is, ami azt illeti -, annyira zavarja a szemet az óracsoport jobb felét elfoglaló grafikai klaszter: másodpercenként ugrál a nyíl aszerint, hogy épp honnan hová áramlik az energia. Szívem szerint leragasztanám a francba, csináld, amit csinálsz, pajtás, de én ne tudjak róla. A MySense mellett van még színtiszta elektromos Pure, és a kvázi kötelező Sport mód, ami a kormányzáson, az ESP-n, a gázreakción és a váltó viselkedésén borzol olyan halványat, hogy még az ajtókárpitba rejtett led-csík is belepirul.
Az ülés egyébként jól tömött, oldalról is rendesen támaszt, a gyösztestű firkász sem pattog benne télikabátban, a textilhuzatra meg térjünk vissza 200 ezer kilométer múlva. A télikabát fontos elem: sem én, sem Nyegleó kolléga nem volt kibékülve az autó fűtésével, akkumulátorról csak vonakodva volt hajlandó meleget adni, mint egy arisztokrata rezsó. Teljesen leállítva meg semennyire, így marad a kabát. Vízszintbe döntött ülésről legalább a csillagokat lehet nézni, már ha valaki 300 ezerért megrendeli hozzá az üvegtetőt (a félmillió forinttal drágább Intense csomagtól felfelé választható), én is javában számoltam a göncölöket, amikor jó húsz perc után elhallgat az azonosítatlan zümmögés: életre kelt, mondom bizakodva.

És tényleg, gombnyomásra bizseregni kezd, csendben meg is indul - a Renault plug-inje ehhez kizárólag az elektromotorokat használja - , hibajelnek nyoma sincs. Már számolgatom, hogy ha senki nem dobja el magát az M7-esen, nyolcra épp hazaérek, de biztos ami biztos, áttoltam Sportba, hátha úgy kisebb, de minimum kiegyenlítettebb terhelés éri a rendszer elektromos részét. (PappTibi arra gyanakodott, hogy autópályatempónál túl hevesen/hosszan rekuperált az autó, emiatt melegedhetett túl... valami.)
A sztráda amúgy sem közege, mert bár városban az elektromos hajtás révén fürge, nagyobb sebességnél (a sima benzines automatához képest) plusz háromszáz kiló simán felteszi a kérdést: kilopták-e a betyárok a mén egy részit? Ki, mert azt a Renault szerinti 160 lovat a benzinmotor (68 kW), az indítómotor/generátor (25 kW) és a fő elektromos motor (49 kW) adja, nehéz összeterelni mindet. (A nyers összteljesítmény 190 lóerőre jön ki, de más és más tartományban vannak a csúcsaik, innen a különbözet.)
A gyorsítósávban, mint egy három generációval ezelőtti automata, tohonyán értelmezi csak az egyszeri kövér gázt, ennek az E-tech felépítése lehet az oka: se kuplung, se bolygómű nincs, váltáskor ezek helyett az elektromotor pörgeti megfelelő fordulatszámra a motort (a fogaskerekek között max. 20 fordulat/perces különbség lehet), ez pedig nagyobb tartománynál, adott helyzetben nem megy csettintésre. A mérnökök becsületére szóljon, ez a jelenség és a hibakód is csak egyszer jött elő, egy egyszerű szoftverfrissítéssel az efféle dadogásokat biztos kigyomlálják majd belőle.
E technikától félnetek nem kell, jó lesz
Megérkeztek a hibrid Renault-k, és úgy tűnik nemhiába dolgoztak rajtuk ilyen sokáig: ütőképesnek látszik a franciák saját megoldása.

Akkor viszont remek lesz a plug-in Mégane a maga tompaságában. Az autópályás üzekedés után földöntúli élmény a városhatáron EV/Pure módra váltani, és a vibrációk, zajok, dübögések után némán hazacsorogni, desztillált vizes PET-palack vagyunk az őszi Duna tetején. Ez a hibridség lényege, és ezt tudja is az E-tech. Egyetlen teljes töltés után az én méla talpammal szűk egy hét alatt 5,1 literre jött ki a fogyasztás, és a gyári 65 km-es full elektromos hatótáv sem tűnt háttérhatalmi koholmánynak, van rá egy korsó söröm, hogy nyáron tudja is. Ez az érték ugyan messze van a gyári 1,5 litertől, de akinek van lehetősége, és ami legalább olyan fontos, fegyelmezettsége ahhoz, hogy otthon/az irodaház mélygarázsában rendszeresen töltögesse az autót (ez a tartozék-töltővel (10A) nagyjából öt órát, a 100 ezer forintos felárassal (16A) hármat vesz igénybe, szupergyors töltésre nincs lehetőség), hónapokig csak háromszög szendvicsért kell a benzinkútra mennie. Még a szerviztől se kell rettegni, mert az 1,6-os szívó (!) benzinmotor a mostani pattanásig stresszelt turbós társaihoz képest nagyjából öröknek tekinthető.
A közönség már készíti a papucsát, hogy megdobáljon vele, hát mindezt tudja egy modern dízel is csinnadratta nélkül, te szerencsétlen. Tudja, és lássuk be, a többség úgysem töltögeti az akkukat, de a hibrid ott tiszta, ott csendes és ott fürge, ahol kell: a városban, aminek belsejébe tőlünk nyugatra sok helyütt már be sem lehet hajtani a gázolajosokkal. A progresszív, kender-kosztümös történetbe tehát egyedül az árcédula okádhat bele, és meg is teszi, ordítva: az alap Zen felszereltséggel a Mégane Grandtour E-tech Plug-in Hybrid 11 millió 99 ezer forintról indul, így nálunk sem slágertermék, sem dízelek mészárosa nem lesz.
Egy bátrabb extralistával megfejelve az már egy normál Mondeó. Mon Dieu.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
A motorra állított pezsgőspoharak a múlté, a tetőn álló kung fu mester most a divat
Az autó vagy a Wing Tsun mester ügyesebb?
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Tesztek
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
