- Tesztek
- Használt autó
- Joy of Driving
- Insta_linkinbio
- renault
- clio rs
- hot hatch
- kisautó
- francia
- szívómotor
- f4r
Megvett Clióra
Használtteszt: Renault Clio RS - 2007.
Megállíthatatlan eszeveszett cikázás a városi közlekedés a Renault Clio RS-sel, mert ebben az autóban nincs nyugalom. Lehetetlen vele tiszta fejjel menni, mert a kis autóba pakolt nagy motor mindig megront, a nap végén úgy rázod le vele magadról a várost, mint idegből a láncot.
Mert a Renault Clio RS-nek nem lehet nemet mondani, hiszen ennyire aranyos kisautónak meg kell adni, amit kíván. Márpedig a Clio RS nem olyan, mint az egyötdécéí meg az egykettőbenzin, ez itt tényleg igazi ideges hot hatch, amivel büntetés a dugó, szomorú a parkolás és fájó minden Váci úti keresztborda. A vérében van a veretés, hiszen a Renault nem ma kezdte az izmos kisautó műfaját, elég csak az Alpine R5-ösig visszanézni, aztán onnan lépkedni az egyre tökéletesebb gépekig, melyekkel túl lehet élni a hétköznapokat, aztán úgy meghajtani a hétvégi pályanapon, hogy zsizsegjen a gépháztető felett a forró levegő.
Erre hibátlan ez a Clio RS, amiért 2007-ben még elkértek 6,5 millió forintot, 107 ezer kilométerrel az órájában mára viszont 3 millió alá szelídült az ára, ennyiért meg egyszerűen nincs jobb kisautóból készült hot hatch. Ez alatt ráadásul nem is az irdatlan kemény Cup futómű van, de azért van olyan feszes, hogy szüntelen egymásba fűzött kanyarokat kívánjak, és nincs benne a Recaro kagylóülés sem, ami kétségtelenül biztosabban tart ezeknél a sportüléseknél, de napi használatra ez nagyon jól egyensúlyoz a kényelem és a sportosság határán.
Szövet ülésekkel és kemény műanyagokkal az utastere menthetetlenül olyan, mint egy Clioé, de kellő mennyiségű hely van benne, még a hátsó ülésen is elfér két utas. Igaz, nem lehet vele annyira ésszel közlekedni, hogy ne legyenek rosszul, így inkább szállítanám a ledöntött ülésen az emelőt, a DeWaltot és a pályanapi slickeket. A szürke használhatóságnak azért jót tesznek a bőséges ajtózsebek és a középkonzol aljának pohártartós tárolója.
Ahogyan a korszak legtöbb Renaultjában, a Clio RS-ben is méltatlanul öregszik a rádió és klíma körüli műanyag panel, valamint a dekorbetétek, ezért ebben az autóban lepucolták és lefóliázták, ami tartós megoldás. Minden más alkatrésze rácáfol a francia autós előítéletekre, mert a Clio RS annak ellenére remekül tartja magát, hogy - ne legyenek illúzióink - mindenki rúgja és tiporja neki. Épp ezért gyakran bukkannak fel ígéretesnek tűnő, de már túl sokat látott, korábban törött példányok, hiszen a sportos kupék és a kigyúrt kisautók élete nem csak mókával és kacagással van tele, hanem néha csúnya esésekkel is.
Rendesen ki van gyúrva a Clio RS bódéja, mely a magabiztosabb karosszériamerevség miatt háromajtós és a vadító szélesítések alatt szélesebben terpesztő futómű van. Szemből baromi feltűnő, hogy vállban mennyivel határozottabb lett, ráadásul a ritka rácsozás is nagyon jól áll neki. Az első sárvédők szellőzője segít kihúzni a fékek hőjét, síkra burkolták az alját, hogy a két kipufogó közötti diffúzor tényleg leszorítóerőt termeljen. Magyarországon vásárolták újonnan és fekete fényezése a gyári értékeket hozza, tehát nem bántotta sem szalagkorlát, sem rossz helyen kinőtt útszéli fatörzs, ami kisebb csoda annak fényében, mennyire menni akar a Clio RS.
F4R kódú 2,0 literes, négyhengeres motorja a harmadik generációs Clio frissítés előtti változatában 197 lóerőt ad le 7250-es fordulaton, és olyan vidáman vicsorogva szalad a piros mezőig a tű, hogy öröm nézni. Meglepően nagy fordulóköre és 10-12 literes átlagfogyasztása nem emeli a legjobb napi járós hot hatch-csé, de amilyen lelkesedéssel 4000 felett elkezd harapni, az mindent elhomályosít. Klassz szívómotoros karaktere van, hogy egyre jobban élesedik és húz, a rövid hatsebességes kézi váltóval pedig öröm pörgetni a fokozatokat. Nem csak bentre szól szépen a motor és a kipufogó, de kívülről is megragadó szívózajjal közeledik a következő kanyar felé.
Annyira közvetlen a kormányzása, hogy egész nagy ívekhez sem kell átfogni a perforált bőrbe varrt karimát. Nagyon mókás, ha egy ilyen mérges kisautó elkezdi dobálni a fenekét, de a Renault Clio RS stabilitása nekem messze szimpatikusabb. Annyira szépen nyomon követi a hátsó tengely az elsőt, hogy egészen szürreális tempót lehet vele autózni, mert nem az van, hogy a teperő első tengely után lobog a hátulja, hanem egy egészként mozog és tapad az autó.
Alkatrész megnevezése | Márka | Ár |
Féktárcsa (első, db) | Brembo | 19000 |
Első fékbetét szett | Valeo | 5685 |
Lengéscsillapító (első pár) | KYB | 38700 |
Tengelycsonk (első pár) | Metzger | 64700 |
Olajszűrő | Champion | 1400 |
Fogasszíj készlet | SKF | 26930 |
Légszűrő | Febi Bilstein | 3035 |
Pollenszűrő | Magneti Marelli | 2330 |
Üzemanyagszűrő | Champion | 2400 |
Kuplung készlet | Sachs | 88740 |
Hátul csatolt lengőkar, elöl pedig függőcsapszeges felfüggesztése, tehát a kerékagy fordul, a rugóstag pedig marad, így változatlan a futómű geometriája, valamint kisebb az erőkar is, a Clio RS pedig tényleg nem akarja kitépni a kormányt a kezemből. A csonkállványban lévő gömbfejet veri szét a rossz minőségű út.
Beszűrődnek a kedves mechanikai zajok, ahogyan dolgozik alatta a kemény futómű, de semmi kellemetlen zörej nem rondít bele. Ahogyan az első Megane RS és a 250 Cup, úgy a Clio RS is egy megbízható autó, melynek motorja szereti a gyakori, jó minőségű olajcserét. Jellemző a leömlő repedése, valamint érdemes ránézni vezérlés okoskerekére és a hozzá tartozó szelepet is cserélni. Mint a Megane RS esetében, úgy a hatos kézi 2-es és 3-as fokozat közötti szinkronja hagyja el magát, de a váltó egyébként is gyenge pontja a Clio RS-nek is. Bele való, gyári olaj rendszeres cseréje sokat tesz hozzá ahhoz, hogy tartósabban bírja az abúzust. Annyira fantasztikusan csinál mindent, hogy szinte fel sem tűnik, hogy nincs sperr a Clio RS-ben, aki viszont nem tud nélküle élni, annak 150 ezer forintért múlik el a hiányérzete.
2000 körül erősen virágzott a kis hot hatch kategória, amennyiben ott a Toyota Yaris TS, a Ford Fiesta ST, Opel Corsa OPC, Suzuki Swift Sport és a Volkswagen Polo GTI, valamint a Peugeot 206 RC. Rettentően kívántam eddig is a III-as Clio RS-t, mert nagyon ideális kis zsebrakéta ez, ami minden átkozott méterből adrenalinnal felütött vezetési élményt csinál, de pont ezért kell hozzá a mindennapokban egy masszív adag önuralom is. Remek, hogy ezt a szórakoztató karaktert minden gond nélkül hozza.
Ezt a Renault Clio RS-t a Kevenc Autókereskedésből hoztuk.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, vizsgáltassa át szakemberrel!
Ismerje meg TotalCheck használtautó-átvizsgálási szolgáltatásunkat.
Mielőtt bármilyen használt autót megvenne, kérdezze le kártörténetét a Totalcar kártörténeti adatbázisban.