A Kia a szokásos minimalista, ám újrahasznosított és így környezetbarát anyagokkal teli utastérrel ugrik a luxusvillanyautós világba. Akár hétülésesen, akár kétfajta hatüléses konfigurációval egy 5015 milliméteres hosszúságú SUV-vel. A Kia Hungary elnökének saját céges EV9-ével mentem egy kört, tesztre viszont majd egy másik AWD lesz nálunk, méghozzá egy olyan forgatható második üléssoros Lounge-csomaggal, melyért 350 ezer forintot kér a Kia.
Az első generációs, vagyis 2014-es Kia Soul EV-ből 25 darab kelt el itthon - tudhattam meg az EV9 hazai bemutatóján Szentendre mellett. A 2024-es csúcsmodellből várhatóan jóval többet sikerül majd értékesíteni, bár a 30 milliós indulóár és az összkerékhajtású 33 650 000 forintos belépője nyilván nem teszi majd a legnépszerűbb villanyautóvá. Hogy pontosan megértsük, a Kia prezentációja szerint ez az autó azoknak szól, „akik öt méteren keresnek elektromos SUV-t.”

Most bizony megtalálták.
Az EV6 és az EV5 után ez a harmadik modell az E-GMP (Electric Global Modular) platformon, az ügyesen arányosított magas küszöb mögött pedig ott van a hatalmas, 99,8 kWh kapacitású akkumulátor, mivel Magyarországra nem jön az Amerikában elérhető 76,1 kWh-s alapverzió.
Vagány lesz az új Kia EV3 és EV4
Az EV3 és EV4 már jövőre gyártásba kerülhet.
Ennyi lítium-ionos cellával a sík padló alatt 563 kilométeres az ígért hatótáv az egymotoros, hátsókerékhajtású, 203 lóerővel és 350 Nm nyomatékkal dolgozó e203 RWD esetében. Ha inkább a kétmotoros, 384 lóerőt és 700 Nm-t a pedál mögött tudó e384 AWD-t választjuk, ez a szám 505 km-re csökken. Ugyanígy az első csomagtartó is 90 literes az RWD-ben az AWD 52 literes ajánlatával szemben, míg hátul mindkét Kia EV9 elnyel alapból 312 liternyi csomagot, vagy az üléseket ledöntve a hétszemélyes esetén 2318, a hatszemélyes konfigurációkkal pedig 2393 liternyi bármit.
A dimenziókról és tömegekről még annyit, hogy tükrökkel együtt 2262 milliméteres szélességgel érdemes számolni, míg a tömeg 2664 kiló környékén táncol úgy, hogy két és fél tonna a vontatási limit. Igen, a szerelvény majdnem 5200 kg lehet.
Ha a bő ötméteres hosszról és a három személlyel már háromtonnás tömegről elsőre nem a hatékonyság jut eszünkbe, a Kia 0,28-as légellenállási együtthatóval, zárt stílusú felnikkel, háromdimenziós alvázburkolattal, aktív hűtőlamellákkal, valamint a bőr helyett használt, egyébként kukoricából készülő bio-poliuretán felületekkel nyugtat. Természetesen akad elhagyott halászhálókból és a sűrűn a vízfelszínen úszó PET-palackokból újrahasznosított fonal, háló és kárpit is.
Fűtött és ventillált, valamint opcionálisan 180 fokban forgatható fotelek a második sorosban. AI-alapú tempomat, telefonos nyitás, fizikális nyomógombok a tripla, 12,3+5,3+12,3 colos panoráma érintőképernyő alatt. A Hyundai komoly sportautókat csinál villanymotorokkal is, prémiumnak ott van a cégnél a Genesis, a Kia pedig szintén simán behozhat Európába egy full-size SUV-t, immár tisztán elektromos hajtással. Dél-Korea nem lassít.
A terv egymillió BEV értékesítése 2026-ig, 15 új elektromos modell bemutatása 2027-ig, majd a 2030-as céldátumig a 37 százalékos részarány elérése 1,6 millió villanyautó eladásával. Magyarországon azért nehéz elképzelni, hogy az EV9 hirtelen rekordokat dönt az SUV-k között, de egyedi kombináció, az egyszer szent.
Parkolja a rosszseb, bár a távirányítós automata beállást elvileg már halszálkás alakzatban is tudja. Amennyiben pedig nem kell sem a hét ülés, sem a hátraforgatható üléssor, a szintén 350 ezer forintba kerülő Relax-csomag ülései szinte bármeddig dönthetőek a teljes kényelem érdekében. A metál fényezések is 265 ezerbe kerülnek, kivéve, ha jellegük prémium, mely esetben 365 ezret kér még a Kia.
Mindez azt jelenti, hogy a legdrágább, hatüléses és összkerékhajtású EV9 SUV Magyarországon 34 millió 365 ezer forintba fog kerülni. Árnyalja a képet, hogy ehhez minden EV9 mellé jár durván félmillió forintnyi ingyenes töltés, négy évnyi bónusz időszakos karbantartás, a dedikált 11 kW-s otthoni töltő és az EV9 forródrót is, melyet sűrűn tárcsázva várhatóan minden kérdésünkre kielégítő választ kapunk majd.
Elöl a digitális tigrisarc, hátul a csillagkép LED lámpák, hisz muszáj hasonlítani valamihez. A Kia szerint az EV9 összetéveszthetetlenül SUV. A 21 colos téli kerekekkel és ilyen profillal valóban nehéz lenne másnak hinni, bár az utastérben vannak egyterűekre jellemző megoldások is.
Szerencse, hogy valóban hétüléses is tud lenni, hisz máskülönben nehéz megindokolni az egyértelműen Amerikára méretezett karosszériát. Más kérdés, hogy 99,8 kWh-nyi akkumulátor sem fér el akármiben.
A 800 voltos platformmal a Kia akár 249 kilométeres hatótávot ígér negyedórás gyorstöltéssel. Az akkumulátor energiasűrűsége 8,5 százalékkal magasabb (670 Wh/L és 295 Wh/kg), mint az EV6-ban. Új generációs pakk, és jön hozzá az EV9-et is automatikusan felismerő Plug&Charge szolgáltatás is.
A hatalmas SUV-t mérete ellenére megnyugtató vezetni. Ugyan a futómű képes nagyot ütni, az utasteret mesterien hangszigetelték, a brit Meridian Audio pedig direkt az elektromos hajtás frekvenciáit semlegesítő hangrendszert fejlesztett az EV9-be. A kabin puritán, a kezelőszervek egyértelműek és könnyen kezelhetőek, a műanyagokon érezhető természetbarát eredetük, így minden a jelenleg tomboló öko-trendeknek megfelelő.
700 Nm nyomatékkal és 384 lóerővel a négy kereket forgatva a gyorsulásra sem lehet panasz, bár minél intenzívebb a tempó, annál inkább érdemes figyelni az autó szélességére is. A regeneratív fékezés négy fokozatban állítható a kormány mögötti fülekkel, bő 2700 kilót pedig érdemes sűrűn inkább a motorokkal fékezni.
Nagy Norbert Kia Hungary elnök céges EV9-ét egy darabban, a fogyasztási átlagból valamennyit faragva szolgáltattam vissza. 2024-et a Kia újdonságával kezdjük, és hamar nyilvánvalóvá vált, hogy az egész szerkesztőséget érdekli a hatszemélyes villanynappali. Én közben arra vagyok kíváncsi, hogy rakjuk majd le a mélygarázsba.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Fedetlen hétköznapok a jólét jegyébenHasználtteszt: Volkswagen Golf VI Cabriolet 1.4 TSI - 2012.
Minden prózai fröcsögést hátra dobva lássuk meg a lényeget: a kabrió nem csak menőzésre, de az egészségi állapotunk javítására is alkalmas.
- Hírek
Ketté szakított egy Cybertruckot egy Mercedes-Benz G-osztály Amerikában
Az elektromos pickup platója teljesen leszakadt, de az utascella épségben maradt.
- Hírek
Az amerikaiak 67 százaléka nem venne Teslát, Elon Musk az egyik fő indok
Ez derült ki a Yahoo News és a YouGov új kutatásából.
- Hírek
Kimaxolták a Porsche egyedi kéréseit ezen a 911 S/T-n
A kivitelezés 10/10, az ízlés szubjektív.
- Közélet
5 autó, aminek őrült tempóban szállt el az ára
Azt hiszed, hogy értelmes áron vehetsz R5 GT Turbót vagy E46 kabriót? Gondold újra. Váratlan tempóban dráguló autók következnek.
- Gumidoktor
Drága a német felni a Skodára, vegyek inkább tajvanit?
Minőségibb annyival a Dezent, hogy megérje a felárat a Hijoinhoz képest?
- Hírek
A Red Bull szerint Lawson lefokozása Verstappen érdekeit is szolgálja
Ennek ellenére a pilótacserének maga Max Verstappen sem örült.
- Hírek
Trump vámjai miatt eltűnhetnek az olcsó autók az USA piacáról
Ebben a kategóriában a tarifák miatti áremelkedés mértéke 5855 dollár, azaz 2,2 millió forint is lehet.
- Hírek
Menekült a rendőrök elől, halálos balesetet okozott egy nő Fejér vármegyében
Soha nem volt jogosítványa, az autón pedig nem működött a világítás.
- Hírek
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Technika
A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.
Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.
- Hírek
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.
- Közélet
Elvárható-e, hogy észrevedd a bajt?- Segitség, átvertek!
Erzsébet néhány hete vásárolta ezt a Nissan Micrát, de a birtoklás első pillanatától kezdve csak hibákkal találkozik.
- Hírek
Brabus Merci ellen gyorsult a Porsche 911 Turbo, végül a fal nyert
A Hollandiában rendezett gyorsulási verseny egyik futama nem sikerült túl jól.
- Események
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap
Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!
- Hírek
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.
- Események
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!
- Hírek
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.
- Hírek
Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!
- Belsőség
Hullára tört moslék 30+ millióért
Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.
- Hírek
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.
- Hírek
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.
- Hírek
Szélesített, emelt hasmagasságú VW Golf R-t tesztelnek a Nürburgringen
Ez mi lehet?

