2024.05.26. 14:51

Az újságíró elégedett magával, amiért összekoszolta a drága járművet. Távolról már hallani a félhangos pampogást, de ha egyszer azt sugallja magáról az autó, hogy bírja, noch dazu All-Terrain a neve, kihagyott ziccer lett volna elmenni a sár mellett.

All-Terrain, vagyis Minden Terep. Nem Some Terrain, se nem Carefully Curated Terrain, hanem All. A Mercedesnél így hívják a magasított, körbeműanyagozott, összkerekes kombikat, amikre a kategória alapvető döglődése ellenére akad még némi kereslet. A kínálat szűk, ellenállók kis csoportja a totalitárius SUV-terror alatt – ergo ez itt inkább szamizdat, mint teszt. Az Audi az A4-ből és az A6-ból futtat allroad quattrót, a Volvónál a V60-ból és a V90-ből van Cross Country, a Mercedesnél a C-osztályból és az E-ből lehet All-Terraint választani. Az ezerféle SUV-val szemben ez hat modell, plusz ide vehetjük még az Outbacket, de azzal eggyel alacsonyabb rétegre lő a Subaru – az alapjául szolgáló Legacyt idén húzták lámpavasra, emlékét szívünkben őrizzük.

Szuperprogresszív erdei nyári tábor a semmi közepén, prémium síközpont 3000 méter felett az Alpokban – az emelt kombik a felső-középosztály és a természet közti peremterületig érvényesek, egy méterrel se tovább. Az E-osztály All-Terrain tengelytávja 2961 mm – a normál pickupoké is kb. ennyi, csak azoknak van mellé hasmagassága, ennek meg az emelés ellenére sincs. Adottságokban tehát alig különbözik az SUV párjától, sőt, a GLE a releváns méretekben még jobb is.

Még csak azt se mondanám, hogy amazzal ellentétben emez legalább nem hazudja magát terepjárónak, mert dehogynem, csak máshogy (és itt a lényeg), stílusosabban: széles és lapos, a nyers műanyagok miatt stramm, nem kell félteni a másfél milliós MANUFAKTUR fényezést (tesztautó zöldje amúgy alapáras). A sár öltözteti, rosszallóan bámulják is érte, feje tetején a világ, Paulám, hát prémium kombin van a talaj és nem fordítva.

A termelési eszközök tulajdonosa nem a proletariátus, hanem a nagytőkés
A termelési eszközök tulajdonosa nem a proletariátus, hanem a nagytőkés

Két nap alatt két zivatar ment át a Pilisen, nyugodtan el tudtam volna ásni az autót. Közepes keréknyomba csúszva, lökhárítót megnyomorgatva egy-két milliós kár is szempillantás alatt összejön: fel-leszerelés, szenzorok újrakalibrálása, fényezés, miegymás. Prémiumoknál vastagon fog a szerviz ceruzája, ezért sem kívánkozik murvánál keményebb terepre, enyhíthet a szorongáson, hogy a civil E-osztályhoz képest az All-Terrain alját extra lemezek védik.

Segít, amennyire tud, még ha csak amolyan Z generációsan is: a sofőr előtti 12,3 colos és a középső 14,4 colos képernyőnek is van offroadra szabott nézete, körmányszöget, dőlésszögeket, égtájat, légrugók magasságát és hasonló adatokat mutat. Mondjuk nemigen látom bekövetkezni azt az élethelyzetet, amikor ezeknek valódi hasznát lehetne venni – nincs az a domboldal, ahol fel tudna borulni; nincs ember, aki fokok alapján kormányoz; a kijelzett rugóállást a tudomásul vételen kívül sem lehet mire használni –, de ha ígyis-úgyis megvannak ezek az számok, jópofaság megmutatni őket.

420A8498

A 360 fokos, az autó orra alá is belátó kamerarendszer annál hasznosabb, de a nagylátószög miatt torzít, nem minden necces helyzetben hagyatkoznék a képére. Szintén ebből a menüből kapcsolhatók a releváns funkciók, a gombjaik ikonok sajnos kicsik, hepehupás úton nem könnyű eltalálni őket: egyebek mellett terepkamera, parkolószenzor kikapcsolás, lejtmenetvezérlő, kipörgésgátló-gátló, Airmatic légrugós futómű-emelés egy fokozatban van a választékban. Utóbbi pontosan 1,5 centi különbséget eredményez, merő tériszony, ráadásul 15 km/h felett automatikusan visszasüllyed alaphelyzetbe.

    Mercedes-Benz
E300 de
4MATIC All-Terrain
Audi A6 allroad quattro 50 TDI
tiptronic 
Volvo V90
Cross Country
B5 AWD AUT 
Meghajtás 2 literes, 4 hengeres dízel plug-in 3 literes, V6-os
dízel mild hibrid
2 literes, 4 hengeres dízel mild hibrid
Teljesítmény, nyomaték (LE/Nm)   313 / 700 285 / 620  235 / 480
Méretek (HxSzxM + Tengelytáv)  4949 x 2065 x 1497
+2961
 4951 x 2110 x 1469
+2925
 4959 x 2052 x 1537
+2941
Hasmagasság (cm)  17,7   18,5  21
Csomagtér  450  565  560
Elektromos
hatótáv (km)
 101  -  -
Kapcsolódó
Basszus, ez rohadt nagy

Basszus, ez rohadt nagy

Új Volvo, amire nem ugrik a benzinkutas? Menőzni nem jó a terep V90, de itt legalább nem dísznek van az emelt has.

Euró-tízmilliók mehettek el ezekre a funkciókra, de őszintén, kis címletekben a kerekek alá lapátolva sem segítenének sokkal kevesebbet. A Volvo már ránézésre is jóval magasabb, 21 centiméteres hasmagasság áll szemben a Mercedes 17 centijével, a svédek persze fórral indulnak, ha az elemekkel való küzdelemre kerül sor, a németek selyemben, az Autobahn fogantak.

A legkisebb felni 19-es, gyanítom, azért jött ki a szántóföld melletti dagonyából könnyedén, mert borzasztó méretűek rajta az abroncsok (hátul 285/35, elöl 255/40). Négy ekkora hajtott kerék, 700 Nm össznyomaték kikapcsolt kipörgésgátlóval és némi tapasztalattal a legtöbb langyos szituációban elegendő, de ha 10-15 centivel mélyebb a sár, borítékolható a vontatás. Ja, és még egy: lehetetlen kiszállni az autóból úgy, hogy ne legyen sáros a nadrágszár - nem kell dagonyázni ahhoz, hogy ez kellemetlen legyen.

Nyilván nem erre való, pongosan tudjuk. Betonon kívül annyira magabiztos az autó, mint fitneszinfluenszer a fagyárban, cserébe műúton, autópályán karakterbe jön. A légrugók nem ütnek, isteni stabilitással kanyarodik, nem borítja meg a balanszt a csomagtérbe épített 25,4 kWh-nyi akkumulátor, előzésnél pedig akkorát lendül a 2390 kiló, amekkorát egy 313 lóerős Mercedestől elvár az ember. A kormányzásról mondjuk az elfeküdt karom jut eszembe, zsibbadt és nehéz, a dízel pedig berúgja a templomajtót: önmagában, kontraszt híján nem tűnne fel, de a villanyhajtás csendje kiemeli, mennyire otrombán behallatszik és berezeg a 2 literes négyhengeres az utastérbe. Aki kifinomult plug-in élményt keres, vegye a hathengeres, benzines E450-et, ez az E 300 de jelű változat sokszáz kilométereket ingázó cégautónak van tervezve.

Fogyasztása 6 liter környéki, elektromos hatótávja WLTP szerint üti a 100 kilométert, nálam 25 fok körül, minimális klímázással 90-et sikerült elérni. Váltóáramon 11 kW a maximális töltőteljesítmény, ezzel 2 óra alatt telik meg az akku, egyenárammal, 50 kW-tal gyorstölteni is lehet 20 perc alatt. Sőt, ahogy az 2024-ben elvárható, az utat az autó saját navijával tervezve automatikusan temperál is. A villanymotor 129 lóerős, nyomatéka 440 Nm, de tisztán elektromos módban zavaró hullám van a gázreakcióban: az instant nagyot toló nyomaték hirtelen eltűnik, majd ócsud, és onnan folytatja, ahol az imént befejezte, mindezt egy másodpercen belül.

A borítások közül a nyíltpórusú fekete kőris a legelegánsabb, ízléses kombináció a Tonka-barna műbőrrel
A borítások közül a nyíltpórusú fekete kőris a legelegánsabb, ízléses kombináció a Tonka-barna műbőrrel

Az All-Terrain dízel alapú plug-in alapára 31-33 millió forint, a tesztautó erre tesz 8 milliónyi extrát. Odabent csendben tombol a nívó, az összeszerelési minőséget sem érheti olyasmi panasz, ami az EQ sorozatot éri kereszttűzben mindenhonnan. Az EQS-ben próbált MBUX infotainment egy sokkal kajlább rendszerként élt eddig a fejemben, de az E-osztályban gyorsan megszoktam, mindamellett, hogy a legfontosabb funkciók továbbra is gombokért kiáltanak. Azt a menedzsert pedig autópályatempó melletti defenesztrációra ítélném, aki rábólintott a multikormány érintőpaneles megoldására: ha rossz helyen simogatod vagy elvéted a nyomáspontot, a tempomat nettó életveszéllyé válik, nem véletlenül söpörte el népharag a Volkswagen hasonló megoldását.

420A8598

A hátsó sor padján 3 felnőtt is elfér, már ha a középső hajlandó elfogadni a lába között a markáns kardánalagutat. Az ajtó kialakítása és az ülések helyzete viszont valahogy elcsúszott, 30+ milliókért nehogy már gubbasztva kelljen behajtogatni a lábaimat a kabinba. Aki persze hivatalból többször ül hátra, mint előre, úgyis az S-osztályt választja, az E-osztály All-Terrain pedig benzinnel megmarad a praktikus, de elnyomott nonkonformizmusban élő családoknak, dízellel meg a dekadens Gmbh-knak. Nem tökéletes, kicsit sokat is állít magáról, de a SUV-kommunizmusban jó, hogy van.

Az oldalról ajánljuk

Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
  • Hírek

Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből

Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.

április 22., 12:50
Erről a teslás adatról kevesebb szó esett – Kecskemét és Sopron az élbolyban
  • Hírek

Erről a teslás adatról kevesebb szó esett – Kecskemét és Sopron az élbolyban

Túlélte Elon Musk dühöngését a Tesla töltőhálózata.

5 órája
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
  • Hírek

A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát

A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.

április 22., 14:49
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
  • Hírek

A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen

Több újdonságot is bemutatott a gyártó.

április 22., 13:52
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
  • Hírek

Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette

Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.

április 22., 15:57
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
  • Hírek

Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát

A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.

április 22., 10:07
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
  • Hírek

F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb

Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!

április 22., 17:00
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
  • Technika

40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni

Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.

április 21., 10:31
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
  • Hírek

A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez

Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.

április 21., 07:06
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
  • Hírek

Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon

Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.

április 22., 09:33
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
  • Hírek

Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen

A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.

április 21., 08:45
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
  • Belsőség

Akkor mi most elhúztunk Kínába!

Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.

április 22., 10:42
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?
  • Közélet

Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent

Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.

április 23., 05:58
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
  • Hírek

Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén

Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.

április 22., 17:39
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
  • Gumidoktor

Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?

Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?

április 21., 17:31
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?
  • Belsőség

Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!

Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.

április 21., 14:33
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
  • Hírek

Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor

Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.

április 22., 07:23
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
  • Hírek

Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár

Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.

április 22., 06:02
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
  • Hírek

Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót

Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.

április 21., 13:08
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
  • Közélet

Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás

A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.

április 22., 06:01
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
  • Hírek

Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet

Az építőnek a fia adta az ötletet

április 21., 12:05
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
  • Hírek

Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért

Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.

április 21., 15:51
Corviperette
  • Hírek

Corviperette

április 22., 13:07
Mercedes Vision V
  • Hírek

Mercedes Vision V

április 22., 14:06
Peugeot 308 SW PHEV – 2024.
  • Tesztek

Peugeot 308 SW PHEV – 2024.

április 22., 14:40
Forma-1 Szaúd-Arábiai Nagydíj 2025
  • Hírek

Forma-1 Szaúd-Arábiai Nagydíj 2025

április 22., 15:18
Leapmotor B01 kiszivárgott képek
  • Hírek

Leapmotor B01 kiszivárgott képek

április 22., 13:10
Opel Grandland EV
  • Tesztek

Opel Grandland EV

április 22., 12:02
Marchi Mobile eleMMent
  • Hírek

Marchi Mobile eleMMent

április 21., 15:45
Tera S Motor T63
  • Hírek

Tera S Motor T63

április 21., 18:07