Kicsit savanyú a dolce vita

Teszt: Fiat 600e - 2024.

2024.11.08. 16:06

Közel egy éve debütált a Fiat 600, ezzel egy újabb klasszikus név került vissza a köztudatba – természetesen elektromos meghajtással.

Lehet meglátva a Fiat 600e-t megdobban a szívünk, de amint beülünk, akárcsak 60-as évekbeli elődjénél, gyorsan alábbhagy a lelkesedés. Van pár jópofa megoldás, mint a Fiat felirattal hímzett ülések, a többi kis túlzással viszont olyan, mintha egy Ducatóban ülnénk. Mintha a külsőre ment volna el a pénz, és a meglévő alkatrészekből gyorsan kellett volna összedobni a belteret. Ez mondjuk egy funkcionálisabb Pandánál nem is fáj, de egy design/retro vonalra felülni próbáló modellnél lehangoló.

Kapcsolódó
A bevásárlókocsi, aki Porschét evett

A bevásárlókocsi, aki Porschét evett

Egy akkori 911-esnek 200 lóerő kellett volna, hogy úgy menjen, mint a zseb-Fiat, de csak 130 volt neki. Ez a Fityó úgy evett Porschéket, hogy azok még rángatóztak egyet a szájában. Ma is zúzós!

Az egyik legfurább elem a sofőr előtti, kör alakú műszeregység, amibe egy olcsónak tűnő, semmihez se igazodó négyszögletes kijelzőt építettek be. A másik furcsaság a tablet tokok fedőlapjára emlékeztető középkonzoltakaró volt, ami kinyitva a legkisebb gyorsításra is becsukódik és eleve nem is igazán van hova tenni kinyitott állapotban. Mivel alatta lakik a töltőpad, csukott állapotban legalább a telefonhoz se lehet hozzáférni, szerencsére van CarPlay és Android Auto a fedélzeti rendszerben. A konstrukció egyetlen pozitívuma, hogy csukott állapotban a csúszásmentes takarófelület teljesen jól megtartja a rá rakott telefont, akár kanyarban is.

Ettől eltekintve a teszthét alatt remekül lehetett használni a belteret, a kezelőszervek is jól el vannak találva. Sokan nem szeretik a gombos váltót, de ha már úgyis elektromosan kapcsoljuk, kár elvenni a helyet egy ormótlan karral, a Fiatban lévő gombsor is pont megfelel a célra.

bazso_gabor
Bazsó Gábor követés
 

Javára írnám, hogy a hároméves kölköm annyira szerette, hogy hajlandó volt gyaloglás helyett ezzel menni a játszira bölcsi után, ami különlegesen ritka dolog. Aztán otthon fél órát ült benne az ölemben a ház előtt, és tekergette a kormányt, ahelyett, hogy odahaza hegedült volna az idegeimen lombfűrésszel, amíg vacsorát próbálok készíteni.

Ugyanekkor ez állítólag egy év autója-rokon villanyautó, ami közben 2024-ben nem tud egypedálos módban menni-megállni, nincs benne elöl csomagtartó, és minden adata töltéstől (100 kW) gyorsulásig (9s) középszerű, mint a sajátmárkás löncshúskonzerv.

Az ülés Fiat-logós szőnyegbombázása menti meg a belsőt, az annyira jó, hogy tisztára elfelejteti, hogy a MOHU reciklálójából jön minden műanyag, miközben a dizájn maga oké. A legfantasztikusabb geg a középkonzol indukciós telefontöltőjét takaró ipad-tok hangulatú flepni, amit Jony Ive gonosz ikertestvére tervezett, és egyszerre borzalmas a tapintása, és hullik vissza minden pozícióból úgy, hogy ne lehessen tőle látni és használni a telefont, kivéve, ha - és ez az igazi zseniális döfés a vásárló lengőbordája alá - ráhajtod a tetejét a PRND-gombokra, mely esetben a helyén marad, de cserébe - eltaláltad - nem tudod többé péerendébe rakni, vagyis használni a gépkocsit. Fantasztikusan el lehet szórakozni vele abban a másfél percben, ami eltelik a beszállás és a vezeték nélküli CarPlay kapcsolat létrejötte között (utána meg minek is akarnád látni a telefont, ugye. UGYE?)

Vezetni tökéletesen sótlan, nemhogy olaszos tűz nincs benne, olyan komor egykedvűséggel üzemel, mint aki a Linkedinen már rég új kihívást keresőre állította a profilját, csak még nem mondott fel nálad, nehogy áram nélkül maradjon a hó végén.

Nincs különösebb ok bántani ezt a szegény gépkocsit, mert tulajdonképpen tisztára rendben van, de nem valami lelkesítő, hogy a Stellantis a derékmagasságba tett lécet igyekezett csak átugrani vele, mind a 127 márka neve alatt, ahogy árulja. Pláne amennyiért. De a lámpája nagyon jópofa, ha sokat néznéd szemből, mert valahogy úgy esik a parkolóhelyed odahaza, ki vagyok én, hogy lebeszéljelek róla.

Elektromos jármű lévén a “motorféket”, vagyis a rekuperációt a D/B kapcsolóval tudjuk intenzívebbé tenni, speciel én jobban szeretem a jobban hangolható igazi egypedálos rendszereket.

Ez a jobban felszerelt La Prima modell volt, adaptív tempomat is járt hozzá. Ezek mindig elég kritikusak, van, ami csak későn veszi észre az előtte lévő járművet és beleugrik a fékbe, szerencsére a Fiaté teljesen kulturáltan lassítgatott, előzésnél pedig szépen gyorsított. Jó 400 kilométert autópályázgattam 120 km/h környéki tempóban, így kiderült, hogy ilyen körülmények között 17 kWh-t fogyaszt a jármű 100 kilométeren. A városi fogyasztás 14 kWh-ra sikeredett, így a teljes hatótáv 310-320 kilométer körül alakult, kellemes őszi 20 fok mellett. Ez a nemzetközi sajtó szerint is ennyi, ellentétben a WLTP adatokkal, amik jó 100 kilométerrel állítanak többet.

A töltésnél szerencsére nincs ekkora eltérés, AC töltésre 11 kW a hivatalos álláspont, amit a fali töltőink is igazoltak. DC-n 100 kW-ra képes, a keresztúri Ionityn 90 kW volt a maximum. Apró hasznos érdekesség, hogy a műszerfalon nemcsak kW-ban, vagy százalékban, de kilométerben is látjuk a töltési sebességet.

A 600-as Fiat egy jól kinéző autó, közepes tulajdonságokkal és kicsit lehangoló beltérrel. A típus nemcsak elektromos formában létezik, akad belőle mild hibrid modell is, ami 8,6 millió forinttól indul. Az elektromos változat két felszereltségi szintben létezik, az alap RED 14 milliótól, a nálunk lévő La Prima változat közel tizenhat milliótól kezdődik.

Az oldalról ajánljuk

Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik
  • Hírek

Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik

A ROADPOL egész Európát érintő sebesség ellenőrzési kampányhoz kapcsolódva 24 órás Speedmarathon is lesz.

április 8., 11:13
Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)
  • Hírek

Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)

Ha jót akarsz, kedd délutántól szerda hajnalig ne akarj átmenni Budáról Pestre vagy fordítva!

április 8., 09:42
Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!
  • Hírek

Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!

A konferencia idén a globális trendek hazai hatásaira fókuszál, különös tekintettel azokra a változásokra, amelyek már itt kopogtatnak az ajtón.

április 8., 08:29
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
  • Hírek

2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján

Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.

április 8., 12:38
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
  • Tesztek

Becserkésztük az új KIA EV3-at!

Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.

7 órája
Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot
  • Hírek

Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot

Várnak, helyzetet értékelnek.

április 8., 09:23
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
  • Hírek

A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt

Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.

április 8., 06:03
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
  • Hírek

A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett

Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.

április 8., 07:10
Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított
  • Hírek

Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított

Felugratott egy padkára, aztán egy ház oldalába fúrodott egy nő egy Corvette-tel.

április 8., 13:31
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
  • Hírek

Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5

A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.

április 7., 09:54
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
  • Hírek

Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!

A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.

április 7., 11:07
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
  • Hírek

Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is

Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.

április 7., 17:46
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
  • Hírek

Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája

A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.

április 7., 06:12
Bérelt helye van a konditerem előtt
  • Tesztek

Bérelt helye van a konditerem előttTeszt: Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ Edition 1

Úgy ki van gyúrva, mint a srác, aki nem csak díszből veszi meg az éves kondibérletet.

április 8., 06:02
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
  • Hírek

India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja

Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.

április 8., 15:37
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
  • Hírek

Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!

Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.

április 8., 14:31
Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert
  • Hírek

Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert

Az eddigi legfickósabb Ranger 4,5 tonnát vontathat, nagy a gázlómélysége és több ponton masszívabb, mint a sima tesói.

április 7., 15:44
F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
  • Hírek

F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?

A Japán Nagydíj végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt, de ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!

április 7., 17:07
Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját
  • Hírek

Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját

A Garage 54 ismét szürreális projekttel jelentkezett.

április 7., 14:15
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
  • Hírek

Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában

Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.

április 7., 13:09
Kia EV6 e228 RWD GT-Line – 2025.
  • Tesztek

Kia EV6 e228 RWD GT-Line – 2025.

április 8., 14:54
Pappas Auto 2025 Hunyadi út
  • Magazin

Pappas Auto 2025 Hunyadi út

április 8., 13:52
Ford Ranger Super Duty - 2026.
  • Hírek

Ford Ranger Super Duty - 2026.

április 7., 14:01
Kigyulladt villanyautó Kajászón
  • Hírek

Kigyulladt villanyautó Kajászón

április 7., 15:00
F1 kibeszélő 2025 Japán Nagydíj
  • Hírek

F1 kibeszélő 2025 Japán Nagydíj

április 7., 15:28
Garage 54 Lada XXL
  • Hírek

Garage 54 Lada XXL

április 7., 12:12
Bemutató: Audi A6 Avant
  • Tesztek

Bemutató: Audi A6 Avant

április 7., 12:44