Kilenc dolog, amit szerettem és nem szerettem az elektromos kombi Astrában

Teszt: Opel Astra Sports Tourer Electric - 2024.

2024.12.21. 16:20

Európaiak többsége kombi rajongó, az Európai Unió politikusai pedig villanyautópárti. Vagyis ha a kettőt ötvözöd van egy biztos recepted, amellyel a vásárlókat és a jogalkotókat is boldoggá teszed. Ehhez képest alig pár gyártó él ezzel a lehetőséggel, de az Opel közéjük tartozik. Jól is tették, hogy csináltak egy elektromos Astra kombit (bocsánat, Sports Tourert), ugyanis jobb lett, mint gondolnád, de közel sem tökéletes. Itt van kilenc dolog, amit szerettem és amit nem szerettem az Opel Astra Sports Tourer Electricben.

1. Kívül-belül modern, mégis klasszikus

Az elektromos Astra esetében a tervezők nem bajlódtak azzal, hogy külsőleg megkülönböztessék a belső égésű motoros verziótól. Ugyanaz a lökhárító, ugyanaz a hűtőmaszk, csak a rendszám színe (főleg, hogy már a plug-in hibridhez is fehér színű jár) és a csomagtérajtó jobb alsó sarkában megbúvó e betű buktathatja le.

Az L Astrát illetően azon tábort erősítem, akik szerint szép – mondom ezt úgy, hogy sose vonzottak az Astrák, de en bloc az Opelok sem. A Vizor fantázianevű első maszk stílusos, az elöl-hátul fektetett L formájú vékony nappali menetfények menők, a hátsó szárnyból kiemelkedő pótféklámpát pedig egyenesen imádom. Egyszerre modern, mégis klasszikus a formanyelv, jó a kiállása, felsőbb kategóriásnak tűnik, mint ami valójában. Ezzel nem szégyellnék megállni a Felixnél pihenő G Mercik és X BMW-k között, főleg, hogy a fekete Opel logó teljesen beleolvad az elejébe.

A kabinban a sofőrt körbeölelő, három részből álló Pure Panel a műszerfalra biggyesztett kijelzők világában egy kimondottan igényes megoldás, aminek bal szélébe ötletesen integrálták a szellőzőt. A kedvenc részletem mégis a kormánykerék, ami a mai kormányok között az egyik legszebb. Gombjai miatt nem csak szép, de praktikus is, jó a fogása, az alsó küllő pedig kimondottan sokat ad az összképhez.

2. Tágas, kényelmes, praktikus beltér...

A dizájnért cserébe nem áldozták fel a praktikumot. Tíz colos központi kijelzője alá jutott hely gomboknak, kapcsolóknak, így anélkül tudunk állítani a klímán és multimédián, hogy levennénk a szemünket az útról. 

Az elöl ülők rengeteg tároló közül válogathatnak: egy-egy ajtózseb, egy napszemüvegtartó a középső szellőző alatt, két tároló és pohártartó a váltóalagúton és egy nem annyira mély tároló a könyöklő alatt. A kesztyűtartó viszont eléggé mély ahhoz, hogy oda nagyobb dolgokat is elrakhassunk.

Az elektromosan tíz irányban állítható AGR ülései meglepően kényelmesek, masszív az oldaltartásuk, dönthető a fejtámla és állítható a combtámasz, amely az ülésfűtéssel kiegészítve közel tökéletessé teszi az utazást.

Hátul már puritánabb környezet fogad minket, kijelzők és ülésfűtés helyett a luxus itt két USB port, valamint a lehajtható könyöklőbe épített pohár- és telefontartó. De az ülések kényelmesek. 2732 mm-es tengelytávja miatt bőséges a lábtér a hátul utazók számára. A lefele ívelő tetővonal sem vág le sokat a fejtérből, úgyhogy a magas emberek is nyugodt szívvel ülhetnek hátulra.

3. ...ami helyenként olcsó, fantáziátlan.

Viszont ha valami jól néz ki és még praktikus is, akkor ott tipikusan az anyagokon spórolnak. Ez történt az Astránál is, de szerencsére nem olyan vészes a helyzet. A teljes váltókonzolt befedték zongoralakkal, amit kimondottan nem szeretek, de az már nem ízlés kérdése, hogy egy kosz-, karc- és ujjlenyomatmágnes anyagot olyan helyre tettek, amit rendszeresen megérintünk.

A műszerfal felső felén nem egy, nem kettő, hanem négyféle különböző színű és mintázatú borítás van. Ezek egyvelege szép, így egy pillanatig sem zavar, hogy mind ugyanaz a kopogós műanyag. De a műszerfal többi része ugyanabból a műanyagból lett kiöntve, amibe fantáziát már nem próbáltak belevinni. Ez így alaptalan panaszkodásnak tűnhet, de ezt a műanyagot is lehet dizájnosan megformálni, hogy hangulatosabb legyen kabin – például az új Miniknél ezt sikerült meglépni.

Az autó infotainment-rendszere is hasonlóan fantáziátlanra sikeredett. Emiatt ugyan könnyen átlátható és gyakorlatilag ellátja a szerepét, de pár grafika, vagy animáció sokat dobna rajta. De ez mit sem számít addig, amíg az Android Auto és az Apple Carplay kábel nélkül is elérhető.

4. A csomagtartó!

A kombik lényege a csomagtartó. Az Astra Sports Tourer esetében 516-1553 literes kapacitásával egy nagyobb család igényeit is képes kiszolgálni, de a kőműves Astra múltját is büszkén viseli. A csomagtérajtótól a hátsó ülésig csaknem 103 centi áll rendelkezésünkre, ami az üléseket lehajtva pedig 185 centiméter lesz – vagyis egy létra és jó pár diszperzites vödör simán elfér benne.

Ha igazán be akarjuk fogni munkára, akkor bátran (inkább ne) beletehetünk 36 darab Leiertherm 20 N+F téglát (ezt láthatjuk a képen az autó mellett), ugyanis az autó maximum teherbírása 440 kiló. De fizikailag belefér egy raklapnyi is (48 db), annak térfogata 1028,16 dm3. Sőt, egy EUR raklap is elhelyezhető a csomiba, mivel a kerékdobok közötti szélesség 1032 mm. Tehát nem vádolhatjuk az új Astrát azzal, hogy ez képtelen lenne arra, amire elődei.

5. A csomagtartó :(

Mivel (már) Stellantis termék, így az első csomagtartó hiánya nem lepett meg (bár ez továbbra sem mentség), viszont az már szomorú, hogy a töltőkábel nem kapott saját tárolót az autóban. Az álpadló alá nem fér be, vagy nagyon körülményesen, a csomagtartó oldalzsebei kicsik hozzá, így a kábelnek a csomagtérben kell sínylődnie, ami akkor  igazán kellemetlen, ha tele van csomagtartó és ki kell venni.

Azt is sajnáltam, hogy egy ekkora helyre összesen egy darab akasztó jutott a szatyroknak, pedig bőven lett volna helyük további akasztók kialakítására.

6. Hajtásláncai közül ez az egyik legjobb opció...

Az L Astra benzines, dízel, tölthető hibrid és elektromos verzióban is kapható. Ha a négy hajtásláncot sorba kellene állítani, akkor a tisztán elektromos büszke második lenne. Teljesítményben csak a plug-in hibrid erősebb nála, de az elektromos így is dinamikus, autós vezetési élményt nyújt.

Pontos a kormányzása, nem olyan szintetikus, mint más villanyautóé. Futóművét jól hangolták, nem túl puha, de nem is túl feszes, a kátyúkkal is jól megbirkózik, a kanyarokban sem dülöngél.

De nem csak ezért mondom, hogy ez a második legjobb opció, hanem azért, mert a 1,2-es benzines motorral szerelt kimondottan rossz, a plug-in hibrid piszok nehéz és mellé a fékrendszere is problémás. Így a dobogót a dízel és az elektromos között kéne leosztanom, de egy kombi Astra úgy az igazi, ha dízel - és amúgy ezzel is van a legkevesebb baj.

7. ...ami baj, mert ez sem kimondottan jó.

Az elektromos Astra csak 54 kWh-s (ebből 50,8 kWh a használható kapacitás) akkumulátorral kapható, amivel a vegyes WLTP szerinti hatótávja 391-411 kilométer között van. Az EVdatabase szerint a valós fogyasztása 16,4 kWh/100km, amiből 310 km-es hatótáv jön ki.

Ezt novemberben közel lehetetlen elérni, a teszthetet 19 kWh/100km-es fogyasztással zártam, így cirka 290 kilométert tudtam elmenni egy töltéssel, ami valljuk be: nagyon karcsú. Egyszer lemerészkedtem vele Jászberénybe autópályán, ahol a 23 kWh-s fogyasztás is gyorsan összejött. Városban viszont elvan 17-18 kWh-ból, ami egy Teslához képest siralmas, de őszintén sokkal rosszabbra számítottam. 

Emiatt gyakran látogattam a töltőket, de legalább nem töltöttem sok időt mellettük. 100 kW-os töltési teljesítménye, így 10-ről 80 százalékra 26 perc.

8. Egy szűk piaci réteg királya...

Jelenleg nem bővelkedünk villany-kombikban, így egy eléggé szűk piaci rétegre lő az Astra. Legközelebbi riválisa platform-testévre is egyben: a Peugeot 308 SW Electric. Ezen kívül csak az MG5 van még, mint nem prémium kategóriás villanykombi. Ha szélesebbre nyitjuk a pénztárcánkat, akkor sem bővül jelentősen a kínálat, de akkor már szóba jöhet a BMW i5 Touring, a Porsche Taycan Sport Turismo, a Volkswagen ID.7 Tourer és a hamarosan érkező Audi A6 Avant e-tron. 

Modell  Hossz és tengelytáv Csomagtér kapacitás Akkukapacitás és Hatótáv (WLTP) Listaár             
Opel Astra Sports Tourer Electric  4642 mm - 2732 mm  516-1553 liter 54 kWh - 400 km 18 290 000 Ft
 Peugeot 308 SW Electric  4636 mm - 2732 mm  548 - 1574 liter 54 kWh - 407 km 18 330 000 Ft
 MG5  4544 mm - 2665 mm  479 - 1367 liter 51 kWh - 320 km
61 kWh - 400 km
14 399 000 Ft
15 999 000 Ft

Papírforma szerint a 308 SW csak picivel jobb és ezáltal picivel drágább, mint az Astra Sports Tourer, vagyis a kettő között csak a márkahűség és a dizájn dönthet igazán. Az MG5 esetében viszont más helyzet, hiszen árban jó pár millióval olcsóbb, viszont kisebb is – igaz, arányaiban nem annyival, mint amennyivel olcsóbb. Vagyis itt csak az időszakos kedvezmények és a érzelmek döntenek. Nekem az MG5 nem tetszik, a Peugeot i-Cockpit belterét nem szeretem, vagyis ha engem kérdeztek, az Astra a tuti befutó.

9. ... lehetne.

Viszont a tesztautó nem egy alap verzió volt, hiszen egyebek között került bele Head-Up kijelző, AGR ülések és panorámatető is, amivel már meghaladta a 20 millió forintot. Ezt a szemmel látható összeget pedig egy pillanatig sem éreztem az autóban, ennyiért nagyon középszerű minőségben, hatótávban és tulajdonságaiban egyaránt. Ezt MG árban kéne adni.

Összességében nem csalódtam az elektromos kombi Astrában, pontosan azt adta, amire számítottam: egy középszerű elektromos autó, kombis tulajdonságokkal. Emiatt nehéz is ajánlani, de ha mindenképpen egy villanykombi birtoklása a cél, akkor az Astra egy jó választás, csak fogadjuk el, hogy ezért középszerűséget kapunk.

Az oldalról ajánljuk

Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!
  • Hírek

Vigyázat! Veszélyes szőnyegek keserítik meg a Lucid tulajok életét!

A gyártó szerint a probléma megoldhatatlan!

március 28., 14:57
Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták
  • Hírek

Árokba csúszott egy kamion az M4-esen, az érintett lehajtót lezárták

A főváros hivatásos tűzoltói áramtalanították a járművet.

március 28., 16:37
MERCEDES: helyre áll a világ rendje?
  • Hírek

MERCEDES: helyre áll a világ rendje?TC Híradó 146.

Ez a TC Híradó 146. adása!

március 28., 08:05
Sebesség limitert építhetnek a gyorshajtók autóiba egy amerikai államban
  • Hírek

Sebesség limitert építhetnek a gyorshajtók autóiba egy amerikai államban

Bár az ötlet érdekesnek hangzik, több probléma is akad vele. Ennek ellenére sokan támogatják.

40 perce
Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-re
  • Események

Durva a felhozatal: itt egy csomó klassz verda, amikért megéri kimenni az AMTS-reAMTS 2025 – Nulladik nap

Skyline GT-R-t, S1-es Audi Quattrót, 100 éves veteránt vagy egyedi Legót keresel? Az AMTS-en mindet megtalálod!

március 28., 15:56
Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió
  • Hírek

Az Alfa Romeo legnépszerűbb modellje a Junior, érkezik a Q4 verzió

A marketingigazgató szerint ez csak növeli a népszerűségét.

március 28., 11:07
Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi
  • Hírek

Elektromos A3-ban gondolkodik az Audi

Elismserték, hogy az A3 méretosztályában tervez piacra dobni egy új elektromos autót.

március 28., 09:35
Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában
  • Hírek

Félelmetesen megpúpozott, gigászi trélerekkel szállítják az autókat Kínában

Videó is készült az egyik ilyen, durván túlpakolt kamionról, ami egyszerre nagyjából 60 tonnányi autót szállít épp.

március 28., 13:01
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
  • Hírek

Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más

Majdnem minden kontinensen mással készülnek.

március 27., 05:55
Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke
  • Hírek

Szolidaritásból vásárol Teslát az Egyesült Államok Olaj- és Gázipari Szövetségének elnöke

Még ő is poénkodik azzal, hogy ilyen őrült világot élünk, hogy neki kell Teslát vennie.

március 29., 07:01
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
  • Hírek

Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota

Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.

március 27., 05:55
Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!
  • Események

Az év első Parkoló Parádéján az európai büszkeségé a főszerep!

Május elején az európai büszkeségektől dagadó mellkasunk mellé új programokkal is készülünk!

március 28., 17:07
Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”
  • Hírek

Rajzolt magának rendszámtáblát, mert így mégiscsak „szabályosabb”

Támadhatatlan logikát támadtak meg a rendőrök Tapolcán.

március 28., 07:06
Indul az autóháború
  • Hírek

Indul az autóháború

Trump fejszével esett neki a piacnak.

március 27., 07:29
Hullára tört moslék 30+ millióért
  • Belsőség

Hullára tört moslék 30+ millióért

Oda kell menni, meg kell nézni. Roadmovie 38.

március 28., 17:12
Egy újabb eredetvizsgás kalamajka
  • Közélet

Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!

Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.

március 28., 06:00
A szőlőtőke mellől szedtük ki
  • Technika

A szőlőtőke mellől szedtük kiMűhelyPRN: Renault 5 1,6D – 1988.

Van, aki 50 ezer forintos autóval akar elindulni a Budapest-Bamako futamon, most kiderítjük, mennyit kell még költeni rá ahhoz, hogy rajtkész legyen.

március 29., 07:01
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
  • Hírek

Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók

Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.

március 28., 06:00
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
  • Hírek

Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán

A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.

március 27., 11:36
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
  • Hírek

Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk

Drágult a benzin és a gázolaj is.

március 27., 17:47
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
  • Hírek

Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont

Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.

március 27., 14:40
Klasszikusok a TC flottában
  • Égéstér

Klasszikusok a TC flottában

Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.

március 27., 14:11
Hű maradt terepes múltjához az első elektromos Vitara
  • Tesztek

Hű maradt terepes múltjához az első elektromos VitaraBemutató: Suzuki e Vitara – 2025.

Hamarosan kapható lesz a Suzuki első villanyautója, az Indiában készülő e Vitara, ami összkerékhajtással tűnik ki a kategóriából.

március 27., 16:10
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
  • Hírek

Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek

A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.

március 27., 11:00
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
  • Hírek

Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub

A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.

március 27., 12:36
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
  • Hírek

Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok

Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.

március 27., 10:26
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
  • Hírek

Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t

A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.

március 27., 17:12
AMTS 2025 – Nulladik nap
  • Közélet

AMTS 2025 – Nulladik nap

március 28., 10:14
Suzuki e Vitara - 2025.
  • Tanácsok

Suzuki e Vitara - 2025.

március 27., 12:53