Hű maradt terepes múltjához az elektromos Vitara
Bemutató: Suzuki e Vitara – 2025.
Tíz éve kapható és azóta a legjobban fogyó típusok között van az esztergomi Vitara, amit a Swift után ismét a mi autónknak nevezhetünk. Az elektromos átállással sem szeretné bukni ezt a népszerűséget a Suzuki, ezért olyan utódot fejlesztettek, ami egyformán megszólítja a modern kütyük és a racionális használati tárgyak kedvelőit. Az Indiából érkező e Vitara tudja, mivel tűnhet ki az egyre zsúfoltabb kategóriából, csak egy jó árra lesz szüksége.
A Balatonfüredre szervezett statikus bemutatón egy szóval sem utaltak rá, hogy ezt az autót Urban Cruiser néven a Toyotától is meg lehet majd venni, pedig büszke lehetne rá a Suzuki, hogy a Swace és az Across után ezúttal a világ legnagyobb autógyártója veszi át tőlük ezt a vadonatúj konstrukciót! Akkoriban a megállapodás részeként a Toyota az indiai piacon eladható típusokat kapott cserébe, és most is hasonló a helyzet, az e Vitarát úgy fejlesztették, hogy azokban az országokban is kelendő legyen, ahol a vevők az átlagosnál is szkeptikusabban állnak a kérdéshez.

A cél egy előremutató, mégis megszokott karakterű villany SUV fejlesztése volt, amibe örömmel ülnek bele azok, akik egy egyszerű, belevaló autóra vágynak. Bár viszonylag sok időbe telt, mire a Suzuki elkészült vele, nem vitás, hogy az elmúlt időszak tapasztalatai segítettek abban, hogy a márka racionális vevőköre számára is szimpatikus legyen. A nevén kívül ugyan semmit sem tartottak meg a Global C platformra épülő negyedik generációból, a Heartect-e platformot használó e Vitarán is látható a törekvés az utcai és a terepes használat minél hatékonyabb ötvözésére.
Kevés pénzért sok autó
Csak egy maradhat: a Suzuki Vitara kínálat tavaly óta egyetlen motort tartalmaz. Viszont automatával annyira kellemes, hogy nem is hiányzik a többi.
Hossza 9, szélessége 2,5, tengelytávja 20 centivel nőtt, és a hasmagassága is nagyobb, ami a padlóba épített 49 vagy 61 kWh kapacitású LFP akkumulátor miatt is fontos, az ilyesmi az utastér méreteire és a terepjáró képességekre is rossz hatással szokott lenni. A praktikumot két részre osztott, sínen csúsztatható hátsó üléssorral növelték, így a sajnos nem valami nagy csomagtartó befogadóképességén is lehet javítani. Beülve elsőre feltűnik a viszonylag magas padló, ami miatt passzentosnak tűnik a hely, de magas kollégák lába és feje is elfért a gyerekeknek szánt sorban.
Terepes stílusát látva egyértelmű, hogy nem akartak senkit elijeszteni a futurisztikus iránnyal, és annak ellenére, hogy az e Vitara orrán sincs régimódi hűtőmaszk, a kiállított mohazöld színben, a kétféle új textúrájú műanyag betéttel és a három LED elemből álló első-hátsó lámpával nem törékeny tech cucc, hanem masszív tömb benyomását kelti. A műszerfal kialakítása is ezt a logikát követi, nem a műfajban megszokott, letisztult, hanem a Vitarától elvárt, masszív felépítést viszi tovább a korábbinál igényesebb kivitelben. Ezt csupa jó ötlettel valósították meg.
A GLX felszereltségű e Vitarához elérhető, puha anyaggal borított középső betét még az ajtókon is folytatódik, ahol színes hangulatvilágítás dobja fel a ma jellemző, olcsó hatású, cserébe izgalmas textúrájú műanyag burkolatot. Szépek a hangsúlyos szellőzők és modern a lebegő váltókonzol a tekerős irányváltó kapcsolóval, bár a zongoralakkért továbbra sem tudok lelkesedni, és az is csak használat közben derül majd ki, hogy mennyire praktikus ez az elrendezés. Az enyhén szögletes kormány és a motoros ülés ergonómiája az ülőpróbán tetszett, ebben eddig is jó volt a Vitara.
Nem maradhatott ki a két, egy panelbe egyesített kijelző sem, ezek beépítésekor törekedtek a könnyű használhatóságra, ezért fizikai gombokat is kaptunk. A 10,25 colos műszeregység és a 10,1 colos központi kijelző is minden igényt kielégítő, személyre szabásban jeleskedő, szép képet adó szoftvert futtat, ami az egyszerű beállításokhoz is igényes grafikát húz elő a kalapjából. A kétféle mobilos csatlakoztatási lehetőség mellett a 360 fokos kamera is benne van a tudástárban. A GLX csúcsfelszereltség a riválisokkal összehasonlítva is gazdag, ami már előre ellensúlyozza a vételárat.
Abban biztosak vagyunk, hogy bármennyire ismeri a vevőkörét, a magyar Suzuki sem tud csodát tenni, és a többiek áraihoz igazítva 13-14 millió forint körül vezeti be, de erre majd visszatérünk, amikor nyáron vagy nyár végén a monitorunkon lesz a hivatalos árlista, hiszen még a nemzetközi árazás is folyamatban van. Jelenleg olyan kihívók ellen készül a piacra, mint a BYD Atto 2, a Ford Puma Gen-E, a Hyundai Kona Electric, a Kia EV3 vagy a Peugeot e-2008. Az Indiában készülő e Vitarától a japánok is sokat várnak, hiszen van egy extra tudása, ami kiemelheti a tömegből.
Az összkerékhajtás ritkaságnak számít ebben a szegmensben. Az elsőkerekes e Vitara 144 vagy 174 lóerős lehet, az összkerekes az erősebb motort kapja egy 65 lóerős másodikkal a hátsó tengelyen, a rendszerteljesítmény 184 lóerőre jön ki. A 2WD változat 189, a 4WD 300 Nm nyomatékkal gazdálkodik. Erre persze szüksége is lesz, mert alapesetben 1,7, AllGrip-e hajtással 1,9 tonnás tömeget kell mozgatnia. Ez a hajtási rendszer a villanyos Mercedes G-osztályéhoz hasonlóan új dimenziókat nyit meg a nyomaték elosztásában és a kerekek tapadásának elektronikus vezérlésében.
A gyár 350-400 kilométeres hatótávot ígér, de ahhoz, hogy erről legalább papíron létező tényként beszélhessünk, még szükség van a hivatalos európai mérésekre. A gyorstöltésről annyit árultak el, hogy 10-ről 80 százalékra a nagyobbik akku is 45 perc alatt feltölthető. Aki az otthoni hálózatot használná, a kisebbik akksit 11 kW-tal 4,5, a nagyobbikat 5,5 óra alatt tudja majd 10-ről 100 százalékra felhozni. A rekuperáció mértéke szabályozható, a változó útviszonyokhoz különböző üzemmódok és terepes funkciók tartoznak. Ezeket a nemzetközi bemutatón élesben is kipróbáljuk majd!

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Árat emel a BKK, drágulnak a jegyek
A legtöbb jegytípus ára emelkedni fog, de van itt egy közepesen jó és egy nagyszerű hír is.
- Égéstér
Klasszikusok a TC flottában
Két klasszikus, szinte már közhelyes autóval bővült a Totalcar flottája, Pásztor Csabi egy korai, BMW-féle Minire cserélte a Honda Accordját, Sturcz Berci viszont nem egy retróautót, hanem egy igazi veteránt, egy 1974-es Volkswagen Bogarat fogott be napi használatra a Peugeot 1007-ese helyett. A két autóvásárlás okai és indokai mellett az új Renault Rafale előnyei és hátrányai is szóba kerülnek.
- Hírek
Valahogy nem a porcelánboltba betévedt elefánttal értenek egyet a porcelánok
Forintban milliós drágulás vár az autókra az USA-ban Trump vámjai miatt.
- Hírek
Utashoz sietett a kretén taxis, szerinte ilyenkor leszarhatja a KRESZ-t
A videóban láthatsz még sok más idiótát, akiket nem érdekelnek se a szabályok, se a többiek.
- Tesztek
Unod már a kínai autókat? Erről ne maradj le!Bemutató: Jaecoo 7 PHEV - 2025.
A gánti bauxitos talajon, természetes terepen nyúztuk a kínai Range Rovert, a plug-in hibridként is kapható Jaecoo 7-et.
- Hírek
Frissítve: Kigyulladt egy kamion az M1-es autópályán
A lángoló kamion miatt a Budapest felé vezető oldalon egy sávon halad a forgalom.
- Hírek
Hivatalos: kipenderítették a Red Bulltól Liam Lawsont
Az F1 újonca nem sokáig húzta a Red Bullnál. Mondjuk ez az eredményei alapján érthető is.
- Hírek
Nevet változtat és újdonságokat ígér a Magyar Autóklub
A szakembereiknek a Trabanttól a Tesláig mindenhez érteniük kell. Erről beszélt a MAK elnöke.
- Hírek
Még idén nyáron visszatérhetnek a V8-as Hemi motorok
Egy szivárogtatás szerint három különböző méretben kezdik meg a híres V8-as motorok gyártását.
- Hírek
Roncstelepre való autókból csinálna hatalmas üzletet a Toyota
Újfajta üzemet nyit a Toyota az Egyesült Királyságban.
- Hírek
Döbbenet! Úgy tűnik, tényleg kirúgja két futam után a szenvedő újonc versenyzőjét a Red Bull!
A Japán Nagydíjon így már Yuki Tsunoda lehet Max Verstappen csapattársa.
- Hírek
Olcsó villanyautóból durva versenygép? Jön a Hyundai Insteroid
Egy Inster alapú versenyautóról mutatott néhány kedvcsináló képet a Hyundai.
- Hírek
Édes-savanyú hírt kaptak a magyarországi akkumulátorgyártók
Lassan beindulhat az akkumulátorgyártó ipar, de a fejlődés macerás lesz.
- Hírek
Ha a Teslának Gigafactoryja van, akkor ez mi?
Óriási gyártóbázis épít a BYD. Már most 60 ezren dolgoznak, élnek ott, de 200 ezerre növelhetik majd a létszámot.
- Hírek
Ha ma mennél tankolni, akkor van egy rossz hírünk
Drágult a benzin és a gázolaj is.
- Hírek
Beindult a Nissan: jön az új e-Power, elektromos Juke és sok minden más
Majdnem minden kontinensen mással készülnek.
- Tesztek
10 millióért cuki fapadTeszt: Hyundai Inster Launch Edition (42 kWh)
A legolcsóbb villanyautók közé érkezett az Inster, egyelőre nincs sok ellenfele.
- Közélet
Egy újabb eredetvizsgás kalamajkaMotorcserés autót adnál el? Erre is készülj!
Motorszám-motorkód: A jogalkotó egyszerűsíteni próbál, de a jogalkalmazók ezt is túlbonyolítják néha. Az autósok így könnyen elvesznek a részletekben.
- Hírek
Olaszország kedvence volt az öreg Ypsilon, az újjal durván bezuhantak az eladások
A rendkívül gyenge eladásokat valószínűleg több tényező összjátéka okozza.
- Hírek
A Hyundai ráönt egy csomó pénzt az amerikai piacra
A Hyundai és a Kia azt tervezi, hogy a jelenlegi 700 ezer darabos autógyártó kapacitást 1,2 milliósra növeli.
- Hírek
Mi történik, ha 23 ezer liter tej ömlik az útra? Büdös lesz
Egy tartálykocsit vontató kamion felborult Baltimore közelében.
- Hírek
Kerekszemű furcsaság az új Nissan Micra
Az új Micra a Renault 5 alapjaira épül, de ez nem biztos, hogy baj.
- Hírek
Kaliforniában már jóval könnyebb áramot tankolni, mint benzint
A 700 ezer otthoni töltőhelyet nem számolva.
- Hírek
Bréking: Itt a legújabb Nissan Leaf!
A harmadik generáció jelentősen más lesz, mint eddig.
