Vigyázat, BMW-vel közösen fejlesztett benzines turbómotor van benne! De a versenypálya helyett legfeljebb a parkolójába engednék be.
Hallottam olyan véleményeket, amiben kevesellték a 207-es újdonságait az elődhöz képest. Valóban, a formája igen hasonló, nekem mégis jobban tetszik. A 206-os tíz hosszú gyártási éve alatt kifulladt, a kezdeti barátságos mosolyom mostanra lehervadt, annyi van belőle. Ha egy villanásnyi időnél több van a felismerésére, a részletekre, akkor jó. Ellenkező esetben simán összekeverhetők, hiába a 10 centis tengelytáv- és dupla ennyi hosszgyarapodás. Mivel a 206-os sikertörténetet írt, túlzott merészségnek ítélték teljesen új autót rajzolni. Inkább néhány részletet erősítettek fel, így a harsány fényszóró-hűtőmaszk párosát, vagy a különálló testet képező tükröt. Ehhez képest hátul szinte semmi változás. Attól tartok, a 207-esnek nem adatik 10 éves modellciklus, ahhoz túl divatos, de nem eléggé újító.
Bent először döbbenetes feketesége üt meg. A csúcsváltozat Féline szériában ezzel a bőr-szövet kárpitozással készül. Sehol egy vidám pasztellszín, fiatalos narancssárga, polgárpukkasztó neonzöld, minden fekete. Kivéve a műszerek lapjait, amelyek világítanak fehérségükkel. A körülöttük lévő krómkeret, illetve a homorú üveglapjuk meg egyesen kiégeti a szemet, nem sikerült leárnyékolni.
A tető üvegből van, talán ezzel akarták ellensúlyozzák a gyászos hangulatot. Kár, hogy verőfényben - félve a napszúrástól - be kell húzni a rolót, ha pedig borongós-esős az idő, annak látványa megint nem sokat javít az ember hangulatán.
Az viszont nagyon jó, hogy az elkeserítő trenddel szembefordulva az ajtónál mélyen fut az övvonal. Elöl legalábbis kifejezetten. Már nem is emlékszem, mikor láttam új autóból kinézve többet a járdán mellettem gyaloglókból, mint nyaktól lefelé és deréktól fölfelé a törzsüket. Ebből meg panoráma tárul elénk. Tudom, hogy a töréstesztek meg a divatos "az én autóm az én váram" -szemlélet az oka, de ez is megkapta a maximumot , mégis ki lehet belőle könyökölni a váll kificamítása nélkül.
Biztosan ennek is szerepe van a térérzet alakításában, mert meglepődtem a hely nagyságán. Egyből megtaláltam a kényelmes pozíciót, még a keskenynek látszó sportülések sem szorongattak, tán csak a bal láb kunkorodik fel kissé a kerékjárati dobtól, de az is eggyel nagyobb méretkategóriának megfelelően. Az ülés jól beállítható, a kormány szintúgy; még szerencse, mert kissé nagyobbra sikerült, hogy sportosnak mondhassam. Hátul viszont büntetés ülni. Magam mögött is, pedig nem ülve nyalom a holdat. Fatális tévedésből három biztonsági övet raktak ide, tényleg érthetetlen, amikor ketten is feszengenek.
A felszereltség bőséges, jár hozzá a dupla klíma, kanyarfényszóró, villannyal behajtós külső, sötétedős belső tükör, esőérzékelős ablaktörlő, automata fényszóró, tolatóradar, keréknyomás-ellenőrző, alupedál, valódi fém váltógömb, mp3-as rádió, az üvegtetőt és a félbőr sportülést már mondtam, a kipörgésgátlót meg majd szidom lejjebb.