A 308-as Peugeot nagyon kellemes, barátságos belterű kompakt autó, csak egy baja van: kicsit szűk hátul. A kombiváltozat, az SW egy még kellemesebb, még barátságosabb autó, csak egy baja van: kicsit szűk hátul.
A bemutatót az Etyek melletti Korda-stúdióba (lásd még: Etyekwood) szervezte a Peugeot. És ha már stúdió, gondolták, legyenek színészek meg díszletek is a kocsi körül. Meghívták hát Gubás Gabit, Oroszlán Szonját, Pindroch Csabát és Szabó Győzőt, hogy játsszák el a sajtónak, milyen jó is a 308 kombi, a kocsikkal pedig fordulhattunk egyet a stúdiókomplexumban felépített New York-i utcában.
Az előre megírt minidarab, melyben Csaba és Győző, a két tapló májer győzködik Gabit és Szonját, a két ostoba ribit, hogy üljenek be a kocsijukba, rendkívül életszagúra és hitelesre sikerült. A pörgős, természetes párbeszédből kiderült, hogy az új, hétüléses 308-ason még elöl MacPherson felfüggesztés(!), energiatakarékos Michelin gumi(!!), az elődmodellénél 27%-kal nagyobb, 1,68 m²-es üvegtető(!!!) is van. A lányoknak ez mind igen tetszik, de az löki őket végképp a kocsiba, hogy a csomagtérben van egy kivehető akkus zseblámpa. (Függöny, a nézőtéren gyér taps).
Szegény színészek aztán a tévéből ismert improvizációs játékban kicsit magukra találhattak. Hol földönkívülieket játszottak, akik a 308SW-vel menekítik egy meteor elöl a krumplikapáló parasztokat, hol süket anyóst, aki kocsit vesz a gyerekeknek, hol vadállatokat egy szafariparkban (ja, a szituációkat ugyanaz a szerző írta, aki a felvezető darabot, nem emlékszem a nevére, de szerintem neki is jobb ez így), és ekkor már többször tört fel őszinte nevetés is a közönségből. Akárhogy is, abban igaza van a Peugeot-nak, hogy inkább ilyen legyen egy sajtótájékoztató, mint hogy öltönyös emberek motyogják el, mi mennyivel lett nagyobb, hosszabb, mint volt.
A díszletvárosba, ahol a hátrahagyott nyomok szerint a legutóbbi forgatáson valami zöld műmoha rémítgette a Föld népét, már magunk vezette 308 kombikkal mentünk. Figyelem: továbbra sem mind SW, ami kombi! Az ötüléses, pléhtetős nyújtott 308-at ugyanúgy Break-nak hívják, mint a 307-es kombit, az SW az üveg panorámatetős, két pótüléssel is felszerelt verzió megjelölése.
Ja, közben megújult a 407-es
Egy idő után eluntam a mászkálgatás a művárosban, és érdekelni kezdett, mi van a festett OSB-lapok mögött. Megkerültem a műtömböt, és láttam, hogy egy itt-ott bedeszkázott csőállványzat. Amire fel lehet mászni deszkalépcsőkön. Fel is másztam hát, kerestem egy nyitott műablakot, és elkezdtem fotózgatni felülről a műutcán zajló eseményeket, az átguruló 308 SW-ket. Időről időre elfogott az érzés, hogy valami nem stimmel. Aztán rájöttem: az egyik 308-as egy 407-es.
Ja persze, az is megújult, volt egy fészliftje a minap. Tényleg, rémlik valami. Körbefotóztam a – szerintem tök változatlan külsejű – kocsit, aztán otthon megnéztem, mi változott rajta. Hát kérem: új a hűtőmaszk, immár nem csak vízszintesen, függőlegesen is berácsozták a harcsaszájat. Új a fényszóró és a LED-es hátsó lámpatest. Okosabb a klímavezérlés és a parkradar, négy lóerővel erősebb a kétliteres HDI, és aki akarja, E85-re átállított kétliteres benzinmotorral is megveheti a 407-est és a 407 SW-t. És ez minden nagyjából.