A Roadster több mint 1,6 tonnát nyom, egy picit sok. A Porsche 911-es Cabrio 150 kilóval, a Boxster bő három mázsával könnyebb. A tömeg gyorsításnál nem jelent gondot, a 300 lóerős motor boldogan röpíti az autót, kanyarban azonban érezni. Nem nagyon, de érezni. A Z Roadsternek nagyon jó a súlyelosztása, ami alapvető fontossággal bír egy sportautónál. Ha rossz a súlyelosztás, vagy dög unalmas, vagy vezethetetlen, vagy életveszélyes lesz az autó.
A Z egyensúlyát tökéletesen megtalálták, viszont a futóműve lehetne egy picivel feszesebb, közvetlenebb. Azt hiszem, amikor ezek a gondolatok megfogalmazódtak bennem, kicsivel közelebb kerültem a 350Z Roadster igazi énjéhez. A 350Z Roadstert mégis inkább a nőknek találták ki. Ebben a kocsiban a brutális motor és a csodálatos Brembo fékrendszer nem arra való, hogy állatmódon gyorsuljunk és lassuljunk, hanem hogy apunak is tessen a portéka, és úgy fizessen be anyunak új autóra, hogy közben arra gondol, néhanap azért ő is elviszi majd.
A futómű tehát nem annyira sportos, mint a motor és a fékek, de így is csodálatos. Hazánk útjainak állapotát figyelembe véve sokkal egészségesebb egy kanyarokban kicsit bizonytalanabb, de kátyúkat, útegyenetlenségeket jól toleráló megfejtés, mint egy kompromisszum nélküli. Majd ha néhány év múlva viszonylag olcsón lehet használt 350Z-t vásárolni, a trackday-ekre járó önjelölt autóversenyzők és drifterek vesznek bele négy lengéscsillapítót, addig meg a gazdag feleségeknek jó lesz így, komfortosan is.
A puhaság persze relatív, a valóságban ez a futómű gyönyörűen fogja az autót a kanyarokban, pontos és élvezetes autózást tesz lehetővé, csak hát a motor meg a fék annyira brutális, azokhoz képest tényleg egy kicsit nyúlós. A V6-os gyönyörűen szól, még alcsony fordulaton is érezni rettenetes erejét. A 6,3-as gyorsulást érzésre jó fél másodperccel kevesebbre saccoltam volna. A 300 lóerőből és a 353 Nm-ből még akkor is sokat érezni, amikor a motor kis fordulaton, teljesítménymaximumától öles távolságra dolgozik. A végsebesség sem azért 250 km/h, mert a V6-os elfárad, hanem mert ott tilt az elektronika.
A váltóról még nem szóltam. Fura egy szerkezet. Határozott, pont annyi ellenállást fejt ki, amennyi még jól esik, rövid utakon, nagyon pontosan jár. Negyedikig. Eddig még csak olyan váltókkal találkoztam, melyek vagy jók, vagy rosszak, de végig. Ez negyedikig tökéletes, az ötödiket és a hatodikat viszont nagyon nehezen ette meg, a rák tudja, miért.
A 350Z nagyon jó kis autó. A Roadster egy hangyányival rosszabb sportautó, cserébe viszont kábé húsz másodperc alatt kinyílik a vászontető, nyitott autóval autózni meg kifejezetten szórakoztató. Ott lapul benne a brutális állat, de szerintem akkor is nőknek találták ki. Ha véletlenül négy-öt év múlva mégis veszek használtan egy olcsó, megkímélt darabot, ezt az utolsó kijelentést visszavonom. Ja, és mindössze 16 litert fogyasztott, pedig kapott hideget, meleget.