Autó-, reklámfilm- és igazgatóbemutató a Renault-nál

2008.02.21. 13:39

Laguna Grandtour

2008. január 16-án, szerdán, 0 óra 52 perckor sajátos égi jelenséget figyelt meg Magyarország egén a polgári és katonai repülésben dolgozó ügyeletes légi irányítás. Váratlanul egy azonosítatlan repülő objektum jelent meg a légtérben, mely rövid ideig Budapest felett tartózkodott, különös morgó hangokat hallatott, hirtelen egy nagyot dörrentett, pár századmásodpercre erős, vakítóan fehér fénycsóvát bocsátott ki Újpest irányába, majd eltűnt.

Másnap reggel a Totalcar internetes autós magazin munkatársai számítógépüket bekapcsolva döbbenten tapasztalták, hogy egy olyan autóról jelent meg részletes, átfogó teszt honlapjukon, amelyet hivatalosan még be sem mutattak az országban. A tér-idő szövedéke felbomlott, talán ismeretlen dimenziókból, talán a jövőből megérkezett hozzánk ez az anyag.

Mi újat is mondhatnánk most, a sajtóbemutató után? Adatok, árak itt.

Kangoo

Tetszett! (Jermann kolléga a nemzetközi bemutatón csúnyának találta, de legyen ez az ő baja.) Sokkal csinosabb, kívül-belül személyautósabb, kulturáltabb, mint az elődje. Hatalmas benne a hely, okos megoldásokkal segíti a pakolást, nagy kedvencem a hátsó üléstámla mögé csúsztatható kalaptartó.

A próbaútra ezt is a 86 lóerős dízellel vittem el. A nagy homlokfelületű kasztni sokkal kelletlenebbül gyorsult száz felett, mint a kis Clio, de azért a legális autópályatempó, sőt, még a nemhivatalos tíz százalékos biztonsági ráhagyás is könnyen tartható. De ez is mindennél jobban szereti az egyenes vonalú, egyenletes mozgást, a Kangoo még jobban kacsázik egy kis kormánypöccintésre, mint a Clio.

Az új Kangoo három tengelytávval készül majd. A legrövidebb lemezei 2,3 köbméter hasznos teret zárnak közre, ez a változat a Fiat Fiorino / Peugeot Bipper / Citroen Nemo triónak lesz az ellenfele – szeptemberben érkezik majd hozzánk. A közepes az, amivel a legtöbbet találkozhatunk majd az utakon, ez az alapja a személy-Kangoonak is, raktere három köbméter. A legnagyobb változatba 3500 liter miegymás fér, hasznos teherbírása 800 kilogramm, de ez a kamion csak jövőre lesz megvásárolható.

Teljes árlista a kocsiról még nincs, hiszen a Kangoo csak áprilistól rendelhető Magyarországon. A Renault csak egyfajta tól-ig szándéknyilatkozattal tudott szolgálni. Eszerint a legolcsóbb haszon-Kangoo, azaz a Kangoo Express nettó 2,55 millió forintba kerül majd, ha minden igaz, a vélhetően legnagyobb példányszámban fogyó dízel Business teherautó ára 2,77 millió nettó forint lesz.

A legolcsóbb személy-Kangoot 3,1 millió forintért tervezik adni, a minden jóval felszerelt 106 lovas dízel Privilége 4,44 millió forintba kerül majd. Ha.
És végül egy kis mozi. Én láttam ugyan már viccesebb reklámokat is, és nagyon nyomaszt, ha rajzfilmfigurák franciául beszélnek, de elismerem, hogy a Simpson család remek választás a Kangoo arcának.